Μαρίνα Αμπράμοβιτς με ελεύθερη είσοδο

Είστε έτοιμοι, αντί να παρατηρήσετε έργα τέχνης, να γίνετε εσείς το έργο τέχνης; Η θρυλική ιέρεια της περφόρμανς και η ομάδα της, σε συνεργασία με τον Οργανισμό ΝΕΟΝ, καταλαμβάνει το Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς και μας καλεί να γίνουμε… περφόρμερ-μύστες της «Μεθόδου Αμπράμοβιτς».

Μαρίνα Αμπράμοβιτς με ελεύθερη είσοδο

Δεν θα χρειαστεί να αυτοτραυματιστούμε, να χαράξουμε μια πεντάλφα στην κοιλιά μας, να καούμε και να αυτομαστιγωθούμε όπως έχει κάνει κατά κόρον η 70χρονη πλέον καλλιτέχνις Μαρίνα Αμπράμοβιτς (όλα μαζί τα παραπάνω, στην περφόρμανς «Lips of Thomas, το 1975). Μπορούμε όμως να κοιταχτούμε κατάματα με έναν άγνωστο, να μετρήσουμε κόκκους ρυζιού, να συγκεντρώσουμε το βλέμμα μας σε ένα σημείο στον ορίζοντα για ώρες ή απλώς να περιφερθούμε παρατηρώντας τη βιωματική έκθεση/ζωντανή εγκατάσταση «As One» που αναλαμβάνει να μας συστήσει τη Μέθοδο της (ίσως) σπουδαιότερης και (οπωσδήποτε) διασημότερης εν ζωή καλλιτέχνιδας της σύγχρονης περφόρμανς.

Ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης NEON του Δημήτρη Δασκαλόπουλου βρίσκεται πίσω από την πρωτοβουλία παρουσίασης αυτού του πρωτότυπου πρότζεκτ συνολικής διάρκειας έξι εβδομάδων σε συνεργασία με το Marina Abramovic Institute (ΜΙΑ). Η σύμπραξη αυτή υπακούει στους στόχους του ΝΕΟΝ να διευρύνει την επαφή του ελληνικού κοινού με διάφορες μορφές της σύγχρονης τέχνης. Όπως σημειώνει το ΝΕΟΝ, «η τέχνη της περφόρμανς είναι βασικό κομμάτι του σύγχρονου πολιτισμού και το ΜΑΙ μεταφέρει την “κληρονομιά” της σπουδαιότερης εκπροσώπου της, προάγοντας και αναδεικνύοντας συνεργασίες και νέους καλλιτέχνες».

Μαρίνα Αμπράμοβιτς με ελεύθερη είσοδο - εικόνα 1
Photo: Felipe Neves/FLAGCX for Marina Abramovic Institute and Kaldor Public Art Projects

Με αυτήν τη λογική, το «As One», όπως τιτλοφορείται το πρότζεκτ, αποσκοπεί να συστήσει σε καλλιτέχνες και μη τη Μέθοδο Αμπράμοβιτς, μια σειρά πρωτότυπων ασκήσεων, απόσταγμα σαράντα πέντε ετών ψυχοσωματικής ετοιμότητας, πειθαρχίας, συγκέντρωσης και αυτοελέγχου της ίδιας της καλλιτέχνιδας από το Βελιγράδι, εμπνευσμένων τόσο από το προσωπικό της training όσο και από τα τελετουργικά δρώμενα στα οποία έχει συμμετάσχει πλάι σε σαμάνους και Θιβετιανούς μοναχούς, σε Αβορίγινες της Αυστραλίας και φυλές της Αφρικής και του Αμαζονίου.

Παράλληλα, παρουσιάζεται ένα πρωτότυπο πρόγραμμα που αποτελείται από διαφορετικές δράσεις, όπως performance, εργαστήρια και διαλέξεις. Θα συμμετάσχουν έλληνες καλλιτέχνες σε νέες αναθέσεις έργων, που επιλέχθηκαν από τη Marina Abramović και την επιμελητική ομάδα. Οι έλληνες καλλιτέχνες κατέθεσαν προτάσεις μέσω ανοιχτής πρόσκλησης και βρίσκονται στη διαδικασία ανάπτυξης των έργων τους σε συνεργασία με το ΜΑΙ. Επιπλέον, στο πρόγραμμα συμμετέχουν καλλιτέχνες από το εξωτερικό, ενώ η ίδια η Αμπράμοβιτς θα δώσει δύο διαλέξεις σχετικά με την τέχνη της περφόρμανς, την εμπειρία της και το όραμά της για το μέλλον (στις 19 και 23/2) και θα πραγματοποιήσει δύο workshops (στις 11 και 22/3).

Ανοιχτό στο κοινό, με ελεύθερη είσοδο, για ενάμιση μήνα, θα παραμείνει για χάρη της «Μεθόδου Αμπράμοβιτς» και του «As One» το Μουσείο Μπενάκη-Κτίριο Πειραιώς: από τις 10 Μαρτίου μέχρι τις 24 Απριλίου (η είσοδος επιτρέπεται σε άτομα άνω των 15 ετών). Μόνη προϋπόθεση; Να αφήσετε όλα τα υπάρχοντά σας (κινητά, iPad κ.λ.π) σε ένα ντουλαπάκι, να φορέσετε ακουστικά και να περιπλανηθείτε στους χώρους του τηρώντας απόλυτη ησυχία. Από εκεί και πέρα, η επιλογή είναι δική σας: θα δοκιμάσετε τη «Μέθοδο Αμπράμοβιτς» ή απλώς θα παρατηρείτε εκείνους που το τολμούν; Κάποιοι, πάντως, με διασημότερη τη Lady Gaga, δηλώνουν πως, μέσω της μεθόδου, «βρήκαν» τον εαυτό τους. Εσείς;

Το πρόγραμμα των οργανισμών ΝΕΟΝ-ΜΑΙ «As One» θα πραγματοποιηθεί από τις 10/3-24/4 στο Μουσείο Μπενάκη-Κτίριο Πειραιώς (Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, Ταύρος). Η είσοδος είναι ελεύθερη και επιτρέπεται σε άτομα άνω των 15 ετών.

Το πρόγραμμα «As One» θα παρουσιαστεί σε όλους τους χώρους του μουσείου. Για το σκοπό αυτό, το ωράριο λειτουργίας διευρύνεται ως εξής: Τρίτη – Τετάρτη – Πέμπτη – Σάββατο: 12 μ.μ. – 8μ.μ., Παρασκευή: 12 μ.μ. – 10 μ.μ., Κυριακή: 10 μ.μ. – 6 μ.μ. (Δευτέρα κλειστά). Περισσότερες πληροφορίες: 2130187700, neon.org.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Tο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συνεχίζει με επιτυχία το πολυθεματικό φεστιβάλ

Από τις 15 Ιουλίου έως τις 28 το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά γίνεται "αστείρευτη πηγή" θεατρικής τέχνης, μουσικής και χορού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/07/2024

Φεστιβάλ Αθηνών: Τα "Σκυλιά" του Ανέστη Αζά έρχονται στην Πειραιώς 260

Μετά την περσινή "Δημοκρατία του μπακλαβά", ο σκηνοθέτης επανέρχεται με ένα πρωτότυπο κείμενο για το ευαίσθητο θέμα της κοινωνικής βίας, το οποίο συνυπογράφει με τον Γεράσιμο Μπέκα και τον Μιχάλη Πητίδη.

Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Πολιτισμού για το βιομηχανικό συγκρότημα της Πειραιώς 260;

Ολοκληρώθηκε η στρατηγική μελέτη για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του Βιομηχανικού Συγκροτήματος Ε.Β.Μ.Ε. Α.Ε. (πρώην Τσαούσογλου), επί της Πειραιώς 260.

Φεστιβάλ Αθηνών: Οκτώ παραστάσεις με ελληνική υπογραφή φιγουράρουν στην πλατφόρμα εξωστρέφειας "grape"

Η Greek Agora of Performance επιστρέφει για δεύτερη χρονιά για να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η σύγχρονη ελληνική δημιουργία του θεάτρου και του χορού.

Την ερχόμενη σεζόν υποδεχόμαστε το νέο Θέατρο Ψυρρή

Νέα προσθήκη αναμένεται στον θεατρικό χάρτη της Αθήνας με τη νέα χειμερινή σεζόν και η έναρξη θα γίνει με επιτυχημένη παράσταση-έκπληξη, που επιστρέφει ανανεωμένη ύστερα από χρόνια.

"Ζωρζ & Φρεντερίκ: Ποιητές του ονείρου": Το Ηρώδειο τον Οκτώβριο έχει αέρα Παρισιού

Για μία μόνο βραδιά, το ρωμαϊκό ωδείο υποδέχεται τη μουσικοθεατρική παράσταση, με τον Δημήτρη Λάλο και τη Μαριλίτα Λαμπροπούλου να υποδύονται τους φλογερά ερωτευμένους Φρεντερίκ Σοπέν και Ζωρζ Σαντ.

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.