![Αναπάντεχο ντουέτο σε άγνωστο Τενεσί Ουίλιαμς](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/p/750x422/pad/both/lmnts/articles/2510266/1.jpg?quality=81&404=default&v=4)
«Το καλύτερο έργο μου μετά το “Λεωφορείο ο Πόθος”»: έτσι χαρακτήριζε ο Τενεσί Ουίλιαμς την «Κραυγή», το ελάχιστα παιγμένο έργο του, το οποίο ανεβαίνει στο Faust με το απρόβλεπτο ντουέτο Μάνιας Παπαδημητρίου και Αλέκου Συσσοβίτη.
![Αναπάντεχο ντουέτο σε άγνωστο Τενεσί Ουίλιαμς - εικόνα 1](https://www.athinorama.gr/lmnts/articles/2510266/1.jpg)
Eγραφε και ξανάγραφε για σχεδόν δέκα χρόνια την «Κραυγή» ο Τενεσί Ουίλιαμς. Η σκηνοθέτις Έλλη Παπακωνσταντίνου, η οποία πρωτοανέβασε το έργο στην εκδοχή του 1967 πριν από τέσσερα χρόνια με τους Αιμίλιο Χειλάκη και Αθηνά Μαξίμου, επανέρχεται σε αυτό το άγνωστο αριστούργημα του μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα με ένα αναπάντεχο ντουέτο ηθοποιών: τον Αλέκο Συσσοβίτη, τον δημιουργό του Faust και πάντα τολμητία –τόσο ως ηθοποιό όσο και ως παραγωγό– ήδη από τα ’90s, όταν άφησε πίσω του τη Μύκονο και το μόντελινγκ για να ταχθεί στο θέατρο, και τη Μάνια Παπαδημητρίου με την ακτιβιστική δράση και τη μεγάλη πορεία στο θέατρο από τη δεκαετία του ’80.
Γιατί πολύ προτού φτάσει στην πολιτική σκηνή, η Παπαδημητρίου υπήρξε από τις τελευταίες αριστούχες μαθήτριες και ηθοποιούς του Κάρολου Κουν και μια από τις αδιαφιλονίκητες πρωταγωνίστριες τόσο του σινεμά («Το βλέμμα του Οδυσσέα») όσο και του θεάτρου («Αγγέλα», «Ζουβέ-Ελβίρα», «Μόλλη Σουήνυ», «Ορλάντο», «Με δύναμη από την Κηφισιά», «Ένα φεγγάρι για καταραμένους», ο «Ξεριζωμός» κ.ά.). Η Παπακωνσταντίνου, γνωστή για τις εικαστικά και δραματουργικά τολμηρές παραστάσεις της τόσο στο Βυρσοδεψείο όσο και στο εξωτερικό, όπου έχει σταθερή παρουσία ήδη από τα νεανικά της χρόνια και τη βράβευσή της στο Φεστιβάλ Εδιμβούργου, επισημαίνει σχετικά: «Η “Κραυγή” είναι μια αναμέτρηση με την εθιστική ευφορία αλλά και τις δυσκολίες της θεατρικής πράξης σε μια παράσταση-κλειδαρότρυπα στο making-of του θεάτρου. Ο Ουίλιαμς αφήνει σε ανοιχτή θέα τις στιγμές εκείνες όπου το προσωπικό τραύμα του καλλιτέχνη μετουσιώνεται σε τέχνη και το αίσθημα της παγίδευσης στην πραγματική ζωή σε μαγεία».
Το Faust μεταμορφώνεται στη σκηνή ενός εγκαταλειμμένου θεάτρου. Εκεί βρίσκονται δυο εξίσου εγκαταλειμμένα πλάσματα, ο Φελίς (Αλέκος Συσσοβίτης) και η Κλερ (Μάνια Παπαδημητρίου), αδέρφια και ηθοποιοί. Έχουν μόλις πληροφορηθεί ότι ο θίασός τους τούς παράτησε. Στο σχετικό σημείωμα που άφησε τους αποκαλεί «τρελούς». Το κοινό, όμως, έχει ήδη φτάσει κι εκείνοι αποφασίζουν να δώσουν μόνοι τους την παράσταση. Μόνο που η αλήθεια της ζωής και το ψέμα του θεάτρου δεν είναι τόσο μακριά όσο φαντάζεται κανείς!
Αυτή είναι η σχεδόν πιραντελική συνθήκη στην οποία ο Ουίλιαμς υποβάλλει τους ηθοποιούς που επωμίζονται τους δύο ρόλους της «Κραυγής». Γραμμένο λίγο μετά το θάνατο του συντρόφου του, αυτό το «Έργο των δύο χαρακτήρων», όπως ήταν ο αρχικός τίτλος, κουβαλάει εξίσου το πένθος του Ουίλιαμς όσο και την πίστη του στην υπερβατική δύναμη της Τέχνης. Κι όπως ίσως υποψιάζεστε, δεν απαιτεί από τους δυο ηθοποιούς του τίποτα λιγότερο από ένα υποκριτικό tour de force.
Περισσότερες πληροφορίες
Κραυγή
Ο Φελίς και η Κλερ, ηθοποιοί και αδέρφια στη ζωή, χάνουν τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και την ψευδαίσθηση.