Αναπάντεχο ντουέτο σε άγνωστο Τενεσί Ουίλιαμς

«Το καλύτερο έργο μου μετά το “Λεωφορείο ο Πόθος”»: έτσι χαρακτήριζε ο Τενεσί Ουίλιαμς την «Κραυγή», το ελάχιστα παιγμένο έργο του, το οποίο ανεβαίνει στο Faust με το απρόβλεπτο ντουέτο Μάνιας Παπαδημητρίου και Αλέκου Συσσοβίτη.

Αναπάντεχο ντουέτο σε άγνωστο Τενεσί Ουίλιαμς

«Το καλύτερο έργο μου μετά το “Λεωφορείο ο Πόθος”»: έτσι χαρακτήριζε ο Τενεσί Ουίλιαμς την «Κραυγή», το ελάχιστα παιγμένο έργο του, το οποίο ανεβαίνει στο Faust με το απρόβλεπτο ντουέτο Μάνιας Παπαδημητρίου και Αλέκου Συσσοβίτη.

Αναπάντεχο ντουέτο σε άγνωστο Τενεσί Ουίλιαμς - εικόνα 1

Eγραφε και ξανάγραφε για σχεδόν δέκα χρόνια την «Κραυγή» ο Τενεσί Ουίλιαμς. Η σκηνοθέτις Έλλη Παπακωνσταντίνου, η οποία πρωτοανέβασε το έργο στην εκδοχή του 1967 πριν από τέσσερα χρόνια με τους Αιμίλιο Χειλάκη και Αθηνά Μαξίμου, επανέρχεται σε αυτό το άγνωστο αριστούργημα του μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα με ένα αναπάντεχο ντουέτο ηθοποιών: τον Αλέκο Συσσοβίτη, τον δημιουργό του Faust και πάντα τολμητία –τόσο ως ηθοποιό όσο και ως παραγωγό– ήδη από τα ’90s, όταν άφησε πίσω του τη Μύκονο και το μόντελινγκ για να ταχθεί στο θέατρο, και τη Μάνια Παπαδημητρίου με την ακτιβιστική δράση και τη μεγάλη πορεία στο θέατρο από τη δεκαετία του ’80.

Γιατί πολύ προτού φτάσει στην πολιτική σκηνή, η Παπαδημητρίου υπήρξε από τις τελευταίες αριστούχες μαθήτριες και ηθοποιούς του Κάρολου Κουν και μια από τις αδιαφιλονίκητες πρωταγωνίστριες τόσο του σινεμά («Το βλέμμα του Οδυσσέα») όσο και του θεάτρου («Αγγέλα», «Ζουβέ-Ελβίρα», «Μόλλη Σουήνυ», «Ορλάντο», «Με δύναμη από την Κηφισιά», «Ένα φεγγάρι για καταραμένους», ο «Ξεριζωμός» κ.ά.). Η Παπακωνσταντίνου, γνωστή για τις εικαστικά και δραματουργικά τολμηρές παραστάσεις της τόσο στο Βυρσοδεψείο όσο και στο εξωτερικό, όπου έχει σταθερή παρουσία ήδη από τα νεανικά της χρόνια και τη βράβευσή της στο Φεστιβάλ Εδιμβούργου, επισημαίνει σχετικά: «Η “Κραυγή” είναι μια αναμέτρηση με την εθιστική ευφορία αλλά και τις δυσκολίες της θεατρικής πράξης σε μια παράσταση-κλειδαρότρυπα στο making-of του θεάτρου. Ο Ουίλιαμς αφήνει σε ανοιχτή θέα τις στιγμές εκείνες όπου το προσωπικό τραύμα του καλλιτέχνη μετουσιώνεται σε τέχνη και το αίσθημα της παγίδευσης στην πραγματική ζωή σε μαγεία».

Το Faust μεταμορφώνεται στη σκηνή ενός εγκαταλειμμένου θεάτρου. Εκεί βρίσκονται δυο εξίσου εγκαταλειμμένα πλάσματα, ο Φελίς (Αλέκος Συσσοβίτης) και η Κλερ (Μάνια Παπαδημητρίου), αδέρφια και ηθοποιοί. Έχουν μόλις πληροφορηθεί ότι ο θίασός τους τούς παράτησε. Στο σχετικό σημείωμα που άφησε τους αποκαλεί «τρελούς». Το κοινό, όμως, έχει ήδη φτάσει κι εκείνοι αποφασίζουν να δώσουν μόνοι τους την παράσταση. Μόνο που η αλήθεια της ζωής και το ψέμα του θεάτρου δεν είναι τόσο μακριά όσο φαντάζεται κανείς!

Αυτή είναι η σχεδόν πιραντελική συνθήκη στην οποία ο Ουίλιαμς υποβάλλει τους ηθοποιούς που επωμίζονται τους δύο ρόλους της «Κραυγής». Γραμμένο λίγο μετά το θάνατο του συντρόφου του, αυτό το «Έργο των δύο χαρακτήρων», όπως ήταν ο αρχικός τίτλος, κουβαλάει εξίσου το πένθος του Ουίλιαμς όσο και την πίστη του στην υπερβατική δύναμη της Τέχνης. Κι όπως ίσως υποψιάζεστε, δεν απαιτεί από τους δυο ηθοποιούς του τίποτα λιγότερο από ένα υποκριτικό tour de force.

Περισσότερες πληροφορίες

Κραυγή

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Ο Φελίς και η Κλερ, ηθοποιοί και αδέρφια στη ζωή, χάνουν τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και την ψευδαίσθηση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μάριο Μπανούσι: "Το "Taverna Miresia" αποτελείται από χώμα, μνήμη και ωραίους συνεργάτες"

Διαβάστε τη συζήτηση που είχαμε πέρσι με τον 26χρονο καλλιτέχνη που έχει ταράξει τα νερά της θεατρικής Αθήνας, με αφορμή τη δουλειά που επιστρέφει στο φεστιβάλ Αθηνών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
18/07/2024

Η "Καραϊσκάκενα" και η Σοφία Καψούρου βραβεύονται στην Έφεσο

Για δεύτερη φορά η ηθοποιός και συγγραφέας επιστρέφει με μια ακόμη διεθνή διάκριση στις βαλίτσες της από την 17η Συνάντηση Τουρκικών Θεάτρων, με αφορμή τον μονόλογο "Καραϊσκάκενα, o Θρύλος" σε δικό της κείμενο, σκηνοθεσία του Δημήτρη Καρατζιά και μουσική του Μάνου Αντωνιάδη.

Η "Μήδεια" παρουσιάζεται στο γυμνάσιο όπου ο Αριστοτέλης δίδαξε τον Μέγα Αλέξανδρο

Όλα τα χορικά της τραγωδίας του Ευριπίδη ενώνονται από τον σκηνοθέτη Θοδωρή Γκόνη σε μια παράσταση που εγκαινιάζει την έναρξη της έρευνας στο αρχαίο γυμνάσιο της Μίεζας.

Τι θα δούμε τις επόμενες μέρες στο Θέατρο Βράχων "Μελίνα Μερκούρη"

Το φεστιβάλ στη σκιά των Βράχων παρουσιάζει 4 παραστάσεις στα τέλη Ιουλίου που δημιουργούν ερωτήματα και "εκπαιδεύουν" το κοινό. Φεστιβάλ στη σκιά των βράχων: Αρχαίες τραγωδίες αλλιώς και κλασικά θεατρικά έργα

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

"Lemon" και "Όμορφη πόλη μαγική": Δύο θεατρικές παραστάσεις σε ιδιαίτερους χώρους

Μία παράσταση που περιοδεύει στα πιο απίθανα μέρη αλλά και ένα νέο έργο με τις μελωδίες του Μίκη Θεοδωράκη φιλοξενούνται αυτήν την εβδομάδα σε δύο μοναδικές τοποθεσίες.

Tο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συνεχίζει με επιτυχία το πολυθεματικό φεστιβάλ

Από τις 15 Ιουλίου έως τις 28 το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά γίνεται "αστείρευτη πηγή" θεατρικής τέχνης, μουσικής και χορού.