Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός

Μετά το οργισμένο θέατρο των Βαλκανίων και της Λατινικής Αμερικής, η Στέγη αφιερώνει το γεωπολιτικό φεστιβάλ της στην Κεντρική Ευρώπη.

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός

Μετά το οργισμένο θέατρο των Βαλκανίων και της Λατινικής Αμερικής, η Στέγη αφιερώνει το γεωπολιτικό φεστιβάλ της στην Κεντρική Ευρώπη.

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 1
Άπρα Σίλινγκ

Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία, Σλοβακία: το 1991 συνασπίστηκαν στο Visegrad Group, το 2004 έγιναν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σήμερα ταλανίζονται από τη λιτότητα, την ξενοφοβία και το νεο-εθνικισμό. Αν, όμως, οι κυβερνήσεις τους υπολείπονται σε ανθρωπισμό, οι καλλιτέχνες τους παράγουν κοινωνικοπολιτικό θέατρο αιχμής και το 3ο Transitions Festival της Στέγης μάς το συστήνει.

Την αυλαία σηκώνει ένας παλιός γνώριμος, ο Ούγγρος σκηνοθέτης-ορκισμένος αμφισβητίας των θεατρικών συμβάσεων Άπρα Σίλινγκ – ο «Γλάρος» του στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2007 ήταν από τους πιο τσεχοφικούς που έχουμε δει. Τώρα φέρνει σε παγκόσμια πρεμιέρα και σε συμπαραγωγή με τη Στέγη και το θέατρο Trafo το «The day of fury» («Η μέρα της οργής», 11-12/11).

Εμπνευσμένο από υπαρκτό πρόσωπο, μια Ουγγαρέζα νοσοκόμα που πρωτοστάτησε σε πορείες διαμαρτυρίας στη Βουδαπέστη, και έχοντας στο στόχαστρο, όπως και σε όλες τις τελευταίες δουλειές του, τις απολυταρχικές πολιτικές του πρωθυπουργού Βικτόρ Ορμπάν, η ιδιότυπη νέα περφόρμανς του Σίλινγκ φέρει τον υπότιτλο «μουσικές διδαχές μετά καθάρσεως». Σύμφωνα με τον ίδιο, «τα κεντρικά πρόσωπα είναι σύμβολα τριών γενεών: η γαλουχημένη στον καθολικισμό ηλικιωμένη μητέρα φέρει το παλιό σύστημα αξιών, η έφηβη κόρη εκπροσωπεί την ασυμβίβαστη νιότη και η νοσοκόμα τον ανθρωπάκο που χάνεται μες στο λαβύρινθο του νεοφιλελευθερισμού».

Το 3ο γεωπολιτικό φεστιβάλ της Στέγης περιλαμβάνει δέκα ακόμη παραγωγές θεάτρου και χορού, παράλληλες δράσεις, συζητήσεις και ολοκληρώνεται με ένα συμπόσιο για την τέχνη και την πολιτική στην Ανατολική Ευρώπη.

Το «Transitions 3: Central Europe» πραγματοποιείται στη Στέγη από 11 έως 29/11.

3 highlights του φεστιβάλ

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 2

Frankenstein-Project
Εκτός Στέγης, σε ένα κατάστημα της οδού Κολοκοτρώνη, ο Ούγγρος σούπερ σταρ των Κανών και σκηνοθέτης της πολυβραβευμένης ταινίας «Λευκός Θεός» Κορνέλ Μουντρούτζο στήνει μια σαρκαστική παραλλαγή του Φρανκενστάιν (13-15/11).

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 3

Υβόννη, η πριγκίπισσα της Βουργουνδίας
Στα όρια χιτσκοκικού θρίλερ και θεάτρου του παραλόγου, μια εκρηκτική, κυβερνοπάνκ εκδοχή του Πολωνού σκηνοθέτη Κριστόφ Γκαρμπατσέφσκι σε ένα εμβληματικό έργο της πολωνικής δραματουργίας (28-29/11).

Transitions 3: Central Europe: Πρωτοπορία VS εθνικισμός - εικόνα 4

Our secrets
H δράση της ουγγρικής υπηρεσίας πληροφοριών στα ’80s και οι παραδοσιακές χοροεσπερίδες που ήταν τότε της μόδας γίνονται «ένα» στο σκληρό αυτό δράμα που υπογράφει σκηνοθετικά ο Μπέλα Πίντερ (14-15/11).

Περισσότερες πληροφορίες

The day of fury 

  • Δράμα

Οργισμένος αμφισβητίας των σκηνικών συμβάσεων, ο Ούγγρος σκηνοθέτης έρχεται με μια παράσταση εμπνευσμένη από ένα αληθινό γεγονός: τον πρωτόγνωρα ειλικρινή δημόσιο λόγο μιας νοσηλεύτριας

Frankenstein-Project

  • Performance
  • Διάρκεια: 130 '

Ο εξεγερμένος Φράνκενσταϊν της εποχής μας, σε μια αιματοβαμμένη και περιπαικτική παράσταση από έναν σούπερ σταρ των Καννών, τον Ούγγρο σκηνοθέτη της πολυβραβευμένης ταινίας «Λευκός Θεός». Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί εκτός Στέγης, σε ένα κατάστημα της οδού Κολοκοτρώνη

Our Secrets

  • Δράμα

Ιλαροτραγωδία για μια σκοτεινή εποχή του Ανατολικού Μπλοκ. Ωμός ρεαλισμός, σαρκαστικό χιούμορ, αλλά και υπόγειος λυρισμός εκθέτουν τις συλλογικές νευρώσεις και παθογένειες του πρόσφατου ουγγρικού παρελθόντος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μάριο Μπανούσι: "Το "Taverna Miresia" αποτελείται από χώμα, μνήμη και ωραίους συνεργάτες"

Διαβάστε τη συζήτηση που είχαμε πέρσι με τον 26χρονο καλλιτέχνη που έχει ταράξει τα νερά της θεατρικής Αθήνας, με αφορμή τη δουλειά που επιστρέφει στο φεστιβάλ Αθηνών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
18/07/2024

Η "Καραϊσκάκενα" και η Σοφία Καψούρου βραβεύονται στην Έφεσο

Για δεύτερη φορά η ηθοποιός και συγγραφέας επιστρέφει με μια ακόμη διεθνή διάκριση στις βαλίτσες της από την 17η Συνάντηση Τουρκικών Θεάτρων, με αφορμή τον μονόλογο "Καραϊσκάκενα, o Θρύλος" σε δικό της κείμενο, σκηνοθεσία του Δημήτρη Καρατζιά και μουσική του Μάνου Αντωνιάδη.

Η "Μήδεια" παρουσιάζεται στο γυμνάσιο όπου ο Αριστοτέλης δίδαξε τον Μέγα Αλέξανδρο

Όλα τα χορικά της τραγωδίας του Ευριπίδη ενώνονται από τον σκηνοθέτη Θοδωρή Γκόνη σε μια παράσταση που εγκαινιάζει την έναρξη της έρευνας στο αρχαίο γυμνάσιο της Μίεζας.

Τι θα δούμε τις επόμενες μέρες στο Θέατρο Βράχων "Μελίνα Μερκούρη"

Το φεστιβάλ στη σκιά των Βράχων παρουσιάζει 4 παραστάσεις στα τέλη Ιουλίου που δημιουργούν ερωτήματα και "εκπαιδεύουν" το κοινό. Φεστιβάλ στη σκιά των βράχων: Αρχαίες τραγωδίες αλλιώς και κλασικά θεατρικά έργα

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

"Lemon" και "Όμορφη πόλη μαγική": Δύο θεατρικές παραστάσεις σε ιδιαίτερους χώρους

Μία παράσταση που περιοδεύει στα πιο απίθανα μέρη αλλά και ένα νέο έργο με τις μελωδίες του Μίκη Θεοδωράκη φιλοξενούνται αυτήν την εβδομάδα σε δύο μοναδικές τοποθεσίες.

Tο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συνεχίζει με επιτυχία το πολυθεματικό φεστιβάλ

Από τις 15 Ιουλίου έως τις 28 το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά γίνεται "αστείρευτη πηγή" θεατρικής τέχνης, μουσικής και χορού.