Συνέντευξη: Αντώνης Κουτρουμπής

Ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πλεύσις ο Αντώνης Κουτρουμπής που ασχολείται με το «σωματικό θέατρο» και την  «περφόρμανς» από τις αρχές της δεκαετίας του ’90, συζητά με την Μαρία Κρύου για τη νέα παράσταση της ομάδας που ανεβαίνει στο Φούρνο και είναι εμπνευσμένη από το σύμπαν του Μπέκετ. 

Συνέντευξη: Αντώνης Κουτρουμπής

Ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πλεύσις ο Αντώνης Κουτρουμπής που ασχολείται με το «σωματικό θέατρο» και την «περφόρμανς» από τις αρχές της δεκαετίας του ’90, συζητά με την Μαρία Κρύου για τη νέα παράσταση της ομάδας που ανεβαίνει στο Φούρνο και είναι εμπνευσμένη από το σύμπαν του Μπέκετ.

Συνέντευξη: Αντώνης Κουτρουμπής - εικόνα 1

Τι είναι αυτό που σας συγκινεί στο έργο του Μπέκετ;
Αντ. Κ.: Η επιλογή δεν ήταν καθόλου τυχαία. Για την ακρίβεια, ήρθε να πλαισιώσει τον προβληματισμό που γεννά η περίοδος που διανύουμε - μια περίοδος που όλα ξεχειλίζουν από τη λέξη κρίση. Γιατί ο Μπέκετ είναι ένας δραματουργός που πραγματεύεται αυτό ακριβώς το ζήτημα: την ανθρώπινη κρίση. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για έναν δημιουργό που αποτιμά την έννοια του τέλους. Κι αν η (όποια) κρίση είναι συνυφασμένη με την αναγκαιότητα μιας αλλαγής, και συνεπώς του τέλους μιας εποχής, τότε σίγουρα τα έργα του έχουν τη δύναμη να περιγράψουν την εποχή που διανύουμε. Όταν το 1957 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Περιμένοντας το Γκοντό, το κοινό και οι κριτικοί το αντιμετώπισαν με αμηχανία. Στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, ο ιρλανδός δραματουργός έπιασε έναν παλμό, που, όμως, τότε χτυπούσε υπόκωφα. Τώρα, μισό αιώνα αργότερα, ο παλμός αυτός δεν είναι πια υπόκωφος, αλλά χτυπά δυνατά και καθαρά. Κι αυτό είναι κάτι που καθιστά τον Μπέκετ πιο επίκαιρο και πιο τραγικό από ποτέ. Ωστόσο, η παρούσα ιστορική συνθήκη, ξεδιαλύνει και την παρηγοριά που εμπεριέχεται στα έργα του Μπέκετ: το άλλο πρόσωπο (στα έργα του κανείς ποτέ δεν είναι μόνος, πάντοτε υπάρχει και ο “άλλος”, εκείνος που συμπάσχει και συμπορεύεται). Στην παράσταση της ομάδας Πλεύσις αυτή η σωτήρια δικλείδα ασφαλείας έρχεται στο προσκήνιο και η σκηνοθετική ανάγνωση, εντοπίζοντας τον παλμό και τους άξονες των έργων του Μπέκετ, επικεντρώνεται στο πώς μπορεί η συνύπαρξη, όσο αφόρητη και ελλιπής κι αν είναι σε στιγμές, να μετατρέψει το τέλος σε αρχή.

Κατά πόσο μπορείς να μιλήσεις πάνω στη σκηνή μόνο με την κίνηση;
Αντ. Κ.: Η ομάδα Πλεύσις, από την ίδρυσή της, συνθέτει τα παραστατικά τοπία της με κεντρικό άξονα την δραματουργία της κίνησης. Πρόκειται για μια επιλογή, που οδηγεί σε μια ποιητική αφήγηση της εκάστοτε θεματολογίας. Πέραν τούτου η δημιουργία θεαμάτων όπου η εκφορά του θεατρικού κειμένου δεν είναι το επίκεντρο της παράστασης είναι και η σύγχρονη απάντηση του θεάτρου συνολικά, σε παγκόσμια κλίμακα. Μια απάντηση που έρχεται να δηλώσει πως ο κόσμος αλλάζει κι οι λέξεις δεν αρκούν πια για να τον περιγράψεις, να τον αναπαράξεις, να τον αναζητήσεις, να τον ερμηνεύσεις και, πάνω απ' όλα, να τον διαπραγματευτείς.

Περισσότερες πληροφορίες

Το τέλος και η αρχή

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 55 '

Η γνωστή ομάδα μιμικής, δίχως να χρησιμοποιεί το λόγο, επιδιώκει να αφηγηθεί στις παραστάσεις της ιστορίες αποκλειστικά και μόνο μέσω της κίνησης ^ αυτή τη φορά, πηγή έμπνευσης γίνονται τα κείμενα του Μπέκετ

Rakkan Urban Gastronomy

Χατζηγιάννη Μέξη 6, Ιλίσια
  • Εστιατόρια

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
15/07/2024

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.

Φεστιβάλ Αθηνών: Στην Παλαιά Βουλή έρχεται η παράσταση "Ετυμολογίες"

Ρένη Πιττακή και Αγγελική Παπούλια πρωταγωνιστούν στο νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου σε ένα κτίριο-ορόσημο της ελληνικής ιστορίας.