Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (17-23/3)

«Η μαγεία του παραδόξου», τα σωματοκεντρικά χαρακτικά μίας ιστορικής καλλιτέχνιδας και όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που αξίζει να δείτε αυτή την εβδομάδα.

Η μαγεία του παραδόξου Στέφανος Ρόκος

Η μαγεία του παραδόξου

Επτά καλλιτέχνες διαφορετικών γενεών αναδεικνύονται μέσα από έργα που εξοστρακίζουν τον ορθολογισμό και τη λογική, προβάλλοντας την πλήρη απελευθέρωση του νου και της καλλιτεχνικής πρακτικής.

Εγκαίνια: Πινακοθήκη Βογιατζόγλου, 17/3 (7 μ.μ.)

Βάσω Κατράκη: Αλγεινά Σώματα

Βάσω Κατράκη Αλγεινά Σώματα
Επίσκεψη ΙΙΙ, 1979, χάραξη σε πέτρα, 105x75 εκ.

Αφιέρωμα στο ύστερο έργο της Βάσως Κατράκη. Χαράξεις σε πέτρα προβάλλουν τον τρόπο που η σπουδαία χαράκτρια χειριζόταν το ανθρώπινο σώμα ως θεματογραφικό, συμβολικό και πολιτικό πεδίο.

Εγκαίνια: Roma Gallery, 20/3 

Something Holds Me

Billy Klotsa
Billy Klotsa

Η πρώτη ατομική έκθεση της διεπιστημονικής καλλιτέχνιδας Billy Klotsa, η οποία, συνδυάζοντας κινηματογράφο και ζωγραφική, επαναπροσδιορίζει τον μύθο του Ίκαρου, μετατρέποντάς τον σε έναν στοχασμό πάνω στη δυναμική της εξουσίας, την επιθυμία, την απώλεια και την ελπίδα.

Εγκαίνια: Cypher, 20 Μαρτίου (7-10 μ.μ.)

50.000.000 τόνοι τοπίων

Στέφανος Ρόκος 50.000.000 τόνοι τοπίων
@ Zoumboulakis Galleries
Παρατηρήστε τα τοπία - Remember what people need to do*. Μεικτή τεχνική σε μουσαμά, 190 x 300 εκ.

Με έργα μεικτής τεχνικής σε καμβά ή χαρτί, τρία γλυπτά και ένα animation, ο Στέφανος Ρόκος επιχειρεί να προσδιορίσει τον όγκο, την έκταση, το βάρος και τη δύναμη των τοπίων. Το animation "50,000,000 Tons of Landscape", που θα προβάλλεται κατά τη διάρκεια της έκθεσης, έχει "ντυθεί" μουσικά από τον Jim Sclavunos και τον Nick Cave.

Εγκαίνια: Γκαλερί Ζουμπουλάκη, 20/3 (6-9 μ.μ.)

Catch Me

Νικόλας Κονταξής Catch Me

Ο Ελληνοαμερικανός καλλιτέχνης Νικόλας Κονταξής παρουσιάζει έκθεση για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ζώντας με σοβαρές σωματικές και αναπτυξιακές δυσκολίες και έχοντας βιώσει περισσότερες από 75.000 επιληπτικές κρίσεις, ο Κονταξής χρησιμοποιεί την τέχνη ως το μοναδικό του εργαλείο έκφρασης, δημιουργώντας έργα μεγάλης κλίμακας που μεταφέρουν ένα παγκόσμιο μήνυμα αντοχής και έμπνευσης. Το "Catch Me" θα εγκαινιαστεί την Τρίτη 18 Μαρτίου και θα πλαισιωθεί από προσβάσιμες δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα.

Εγκαίνια: Ίδρυμα Β. & Ε. Γουλανδρή, 18/3 (7 μ.μ.)

Η Σιωπηλή Γλώσσα των Φυτών

Η Σιωπηλή Γλώσσα των Φυτών
Χριστίνα Μήτρεντσε

30 εικαστικοί εμπνέονται από τη μαγεία του φυσικού κόσμου και ανοίγουν έναν δημιουργικό διάλογο της τέχνης με τη δημόσια επιστήμη των φυτών.

Εγκαίνια: Γκαλερί Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, 17/3 (7-10 μ.μ.)

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Στέφανος Ρόκος. 50.000.000 τόνοι τοπίων

  • Μεικτά Μέσα

Έργα μεικτής τεχνικής σε καμβά ή χαρτί, τρία γλυπτά και ένα animation κάνουν έναν αφελή και λανθασμένο προσδιορισμό του όγκου, της έκτασης, του βάρους, της επιβλητικότητας και της δύναμης των τοπίων. Ο καλλιτέχνης συνδέει τον όγκο με σύντομες ιστορίες ανθρώπων, οι οποίες στέκουν άνισες μπροστά σε ένα τεράστιο βουνό ή έναν θορυβώδη ορμητικό καταρράκτη.

Η Σιωπηλή Γλώσσα των Φυτών

  • Μεικτά Μέσα

Έργα 30 καταξιωμένων εικαστικών εμπνευσμένα από την ομορφιά και τη μαγεία του φυσικού κόσμου ανοίγουν έναν δημιουργικό διάλογο της τέχνης με τη δημόσια επιστήμη των φυτών. Oι συμμετέχοντες καλλιτέχνες, μέσα από τα έργα τους που συνδυάζουν ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, βίντεο και εγκαταστάσεις, επιχειρούν να αναδείξουν τον απαράμιλλο ρόλο των φυτών και τη διαρκή τους προσφορά στην ισορροπία της φύσης, καθώς και να ενισχύσουν την αίσθηση της ευθύνης για την προστασία του φυσικού μας κόσμου. Με την έκθεση αυτή προβάλλεται τόσο η ομορφιά όσο και η βιολογική σημασία των φυτών και οι αποκρίσεις τους σε ένα περιβάλλον που συνεχώς υποβαθμίζεται υπό την επίδραση της κλιματικής κρίσης.

Νικόλας Κονταξής. Catch Me

  • Μεικτά Μέσα

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζεται το έργο και η ιστορία του Νικόλα Κονταξή, , που έχει μετατρέψει τις προκλήσεις της ζωής του σε μια εκρηκτική καλλιτεχνική γλώσσα γεμάτη δύναμη, συναίσθημα και αισιοδοξία. Ζώντας με σοβαρές σωματικές και αναπτυξιακές δυσκολίες και έχοντας βιώσει περισσότερες από 75.000 επιληπτικές κρίσεις, ο Κονταξής χρησιμοποιεί την τέχνη ως το μοναδικό του εργαλείο έκφρασης, δημιουργώντας έργα μεγάλης κλίμακας που μεταφέρουν ένα παγκόσμιο μήνυμα αντοχής και έμπνευσης. Στην καρδιά της έκθεσης δεσπόζει το χαρακτηριστικό τραμπολίνο-έργο, που από εργαλείο αποκατάστασης μετατράπηκε σε καμβά, συμβολίζοντας την αλληλεγγύη και την επανεκκίνηση.

Η μαγεία του παραδόξου

  • Αφιερώματα

Η έκθεση αναδεικνύει επτά καλλιτέχνες από διαφορετικές γενεές των οποίων η τέχνη εξοστρακίζει τον ορθολογισμό και τη λογική, προβάλλοντας την πλήρη απελευθέρωση του νου και της καλλιτεχνικής πρακτικής. Παρουσιάζονται 65 περίπου έργα από τη μόνιμη συλλογή της Πινακοθήκης, ορισμένα για πρώτη φορά: πίνακες ζωγραφικής, σχέδια, κατασκευές και γλυπτά. Τα έργα ιχνογραφoύν το "αλλού", σκιαγραφώντας κόσμους πέρα από την πραγματικότητα. Οι θεατές προσλαμβάνουν ιστορίες μιας αινιγματικής ανθολογίας οπτικών και νοηματικών παραδοξολογιών. Εισχωρούν άμεσα στο φαντασιακό πεδίο των καλλιτεχνών και γίνονται μάρτυρες πτυχών του σκοτεινού ασυνείδητου που αναδύεται μεταστοιχειωμένο εικαστικά. Τα έργα διέπονται από ατμόσφαιρα ονείρου ή/και εφιάλτη.

Βάσω Κατράκη: Αλγεινά Σώματα

  • Χαρακτική

Αφιέρωμα στο ύστερο έργο της Βάσως Κατράκη. Μέσα από μια επιλογή από εμβληματικές χαράξεις σε πέτρα, αναδεικνύεται ο χειρισμός του ανθρώπινου σώματος από την κορυφαία Ελληνίδα χαράκτρια ως θεματογραφικό, συμβολικό και πολιτικό πεδίο. Οι συνθέσεις της Κατράκη, με τις στιβαρές ραδινές μορφές και τη δωρική λιτότητά τους, μεταφέρουν ένα ρηξικέλευθο στοχασμό πάνω στον ιστορικό χρόνο, την ανθρώπινη κατάσταση και τη μαρτυρία του σώματος ως φορέα συλλογικής μνήμης και συνείδησης. Το ανθρώπινο σώμα στα ύστερα έργα της Κατράκη δεν είναι απλώς αντικείμενο αναπαράστασης, αλλά μια ιδεολογική και μορφοπλαστική συνισταμένη που επαναδιαπραγματεύεται τον ανθρωπομορφικό μύθο. Οι μορφές της, απογυμνωμένες από περιγραφικές ή διακοσμητικές λεπτομέρειες, αποκτούν αρχέτυπη υπόσταση, εγγεγραμμένες σε έναν αδιάρρηκτο χωρικό πυρήνα, όπου το βάθος δε λειτουργεί ως κενό, αλλά ως οργανική συνέχεια της ύλης.

Billy Klotsa. Something Holds Me

  • Μεικτά Μέσα

Η έκθεση παρουσιάζει ένα νέο σώμα έργων της καλλιτέχνιδας το οποίο επαναπροσδιορίζει τον μύθο του Ίκαρου, μετατρέποντάς τον σε έναν στοχασμό πάνω στη δυναμική της εξουσίας, την επιθυμία, την απώλεια και την ελπίδα. Το πρότζεκτ εξετάζει τους δύο πρωταγωνιστές, τον πατέρα και τον γιο, ως σύμβολα που υποδηλώνουν τους περιορισμούς που επιβάλλονται από τις κοινωνικές δομές και την επισφάλεια μέσα στην αγκαλιά του οικείου. Ενώ η παραδοσιακή αφήγηση εστιάζει στην παρορμητική φύση του Ίκαρου και την τραγική κατάληξη, η Klotsa εμβαθύνει περισσότερο, αμφισβητώντας τα θεμέλια της προειδοποιητικής σοφίας του πατέρα, και διερωτάται: Ποιοι φόβοι εμποδίζουν τον πατέρα να φτάσει στα ίδια πυρακτωμένα ύψη;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

7 φορές που η τέχνη λογοκρίθηκε από συντηρητικές δυνάμεις

Με αφορμή τα γεγονότα στην Εθνική Πινακοθήκη, θυμόμαστε περιστατικά που αποδεικνύουν ότι η ελευθερία της έκφρασης δεν είναι ένα αυτονόητο δικαίωμα στη χώρα μας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΙΡΗΝΗ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ
18/03/2025

Βάζοντας το σύμπτωμα κάτω από το χαλί

Ποιανού ασφάλεια προστατεύεται τελικά στην Εθνική Πινακοθήκη και τι κάνουν οι θεσμοί για να θωρακιστούν/με ενάντια στη λογοκρισία;

Εβδομάδα Ποίησης στο Αθηνόραμα: Η Δήμητρα Αγγέλου απαντά σε 10 ερωτήσεις

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης στις 21 Μαρτίου, θέτουμε 10 ερωτήσεις σε ποιητές για την τέχνη τους. Την εβδομάδα συνεχίζει η ξεχωριστή ποιήτρια Δήμητρα Αγγέλου.

ΥΠΠΟ: Ολοκληρώθηκε η μουσειολογική προμελέτη του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του Επιγραφικού Μουσείου

Οι μελέτες επανέκθεσης, κτιριακής επέκτασης και αναβάθμισης των δύο μουσείων εξελίσσονται βάσει της αρχιτεκτονικής πρότασης των γραφείων Chipperfield-Τομπάζη.

"Η Σοδειά": Η πολυδιάστατη δημιουργική πορεία του Κωνσταντίνου Παπαργύρη

Μια εκτενή αναδρομή στο πολυσχιδές έργο του καλλιτέχνη των τελευταίων είκοσι χρόνων.

Ανακοίνωση της Εθνικής Πινακοθήκης για την ασφαλή επανέκθεση των βανδαλισμένων έργων

Διαβάστε την απάντηση της Εθνικής Πινακοθήκης - Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου για τα νέα μέτρα ασφαλείας και την επανέκθεση των έργων.

Προσωπογραφία της Ρόζας Μπότσαρη φιλοξενείται στο Μουσείο Φιλελληνισμού

Πρόκειται για έργο του Γερμανού ζωγράφου Joseph Karl Stieler.