Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (27/1-2/2)

«Βουτιά» στον κόσμο της «Ορδής», μία σύγχρονη «Οδύσσεια» και όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που αξίζει να δείτε αυτή την εβδομάδα.

Η ορδή τα επίμονα απομεινάρια μας

Η ορδή: τα επίμονα απομεινάρια μας

Φοιτήτριες και φοιτητές του 11ου εργαστηρίου επισκέπτονται ξανά τον κόσμο του "The Horde: Doomer Mode", ένα συλλογικό παιχνίδι που υλοποίησαν, μέσα στο οποίο τρεις καταραμένες φυλές παικτών παλεύουν για την επιβίωσή τους. Ανακυκλώνοντας τα απομεινάρια του, οι δημιουργοί του ξαναπιάνουν το αφηγηματικό του νήμα χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέσα, από εγκαταστάσεις μέχρι game engines.

Εγκαίνια: 30/1 (7 μ.μ.)

Info: Okay Initiative Space | 30/1-15/2 | Ώρες λειτουργίας: Τετ.-Κυρ. 5-9 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Η Οδύσσεια

Μάρκος Καμπάνης Η Οδύσσεια

Διαβάστε Επίσης

Το ενδιαφέρον του Μάρκου Καμπάνη για την "Οδύσσεια" ξεκίνησε το 2018. Τότε άρχισε να δημιουργεί έργα εμπνευσμένα από το ομηρικό έπος, είκοσι εκ των οποίων παρουσιάζονται αυτή την εβδομάδα στην Πινακοθήκη Γκίκα. Με αφετηρία ένα έργο - βιβλίο τεσσάρων τόμων που έφτιαξε ο καλλιτέχνης ζωγραφίζοντας με κάρβουνο και ακρυλικό πάνω σε ψηφιακή ανατύπωση του χειρογράφου "Harley MS 6325" του 15ου αιώνα, αναπτύσσεται μια σειρά επινοημένων και πραγματικών χαρτών της πορείας του Οδυσσέα και του Τηλέμαχου. Παράλληλα, παρουσιάζονται σχέδια, γλυπτά και λάδια του του Νίκου Χατζηκυριάκου – Γκίκα, εκκινώντας έτσι μία ιδιότυπη συνομιλία με τα έργα του Μάρκου Καμπάνη.

Εγκαίνια: 29/1 (8 μ.μ.)

Info: Πινακοθήκη Γκίκα | 29/1-27/4 | Ώρες λειτουργίας: Πεμ., 12-8 μ.μ., Παρ.-Κυρ. 10 π.μ. – 6 μ.μ. | Είσοδος: €5

Ανέστης Ιωάννου. The Seekers

Ανέστης Ιωάννου The Seekers
Ανέστης Ιωάννου, "Birds Chorus on Stage", 180x210cm, acrylics, oil-pastel, oil stick spray-paint, pencil, textiles and denim on deni, 2024

Δημιουργώντας ζωγραφικά έργα σε χαρτί και τζιν ύφασμα, βίντεο και μία εγκατάσταση, ο Ανέστης Ιωάννου μελετά τα κοστούμια και τα σκηνικά του Γιάννη Τσαρούχη για τις "Όρνιθες" του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Κάρολου Κουν, 1959 και για την παράσταση "Τρωάδες" που σκηνοθέτησε ο Τσαρούχης σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης στην οδό Καπλανών το 1977. Έτσι, ο καλλιτέχνης αναζητά στις αλληγορικές προεκτάσεις των έργων μια αντιστοιχία ή μια απάντηση στο σύγχρονο αστικό τραύμα και την αστική ζωή.

Εγκαίνια: 30/1 (7-10 μ.μ.)

Info: Crux Galerie | 30/1-15/3 | Ώρες λειτουργίας: Πεμ., Παρ. 5-9 μ.μ., Σαβ. 1-5 μ.μ. και κατόπιν ραντεβού | Είσοδος ελεύθερη

Human After All

Πόπη Τσουκάτου Human After All

Πειραματιζόμενη εδώ και αρκετά χρόνια με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, η Πόπη Τσουκάτου επεξεργάζεται μια εν εξελίξει σειρά φωτογραφιών που απεικονίζουν ταυτόχρονα παρελθοντικά, σύγχρονα και μελλοντικά σενάρια και έχουν προκύψει μέσα από τον "διάλογο" που η ίδια έχει ανοίξει με προγράμματα A.I. Οι φωτογραφίες της παράγονται αρχικά με την τροφοδότηση περιγραφικών κειμενικών οδηγιών σε προγράμματα όπως το DALL.E, το Midjourne και το ChatGTP. Ωστόσο, η καλλιτέχνιδα δεν περιορίζεται στις προτάσεις της μηχανής, αλλά κάνει αισθητή την εμπλοκή της σε κάθε φωτογραφία, επιχρωματίζοντας, φθείροντας ή παραποιώντας την κάθε επιφάνεια.

Εγκαίνια: 28/1 (7-10 μ.μ.)

Info: Γκαλερί 7 | 29/1-22/5 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ. 12-8 μ.μ., Τετ., Σαβ. 12-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Silent Night

Silent Night Ελένη Μπαγάκη
© Νεφέλη Παπαϊωάννου

Τον περασμένο Δεκέμβριο, για μια ολόκληρη βραδιά, ο Μανώλης Δ. Λεμός, η Κατερίνα Κομιανού, η Ελένη Μπαγάκη, η Λουίζα Ντούρου, η Ελένη Τωμαδάκη και ο Nicolas Cilins μοιράστηκαν όνειρα που είχαν ή φαντάστηκαν μέσα από νέα, κυρίως, βουβά έργα κινούμενης εικόνας, τα οποία προβλήθηκαν σε λούπα στην οδό Βατσαξή. Τώρα, η οδός ξαναγεμίζει με όνειρα, καθώς για ένα τριήμερο τα έργα θα προβληθούν και πάλι δημόσια. Αυτή τη φορά, τα βίντεο επικεντρώνονται και στον ήχο, διερευνώντας τα ηχητικά στοιχεία ενός ονείρου και τον ρόλο τους στη συνολική αισθητηριακή εμπειρία. H συνθέτρια, τσελίστρια, πιανίστρια και καλλιτέχνιδα Βίκυ Στείρη θα διαμεσολαβήσει τα δικά της όνειρα ζωντανά μέσα από μια περφόρμανς με τσέλο, την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου στις 9 μ.μ.

Info: οδός Βατσαξή | 28-30/1, 9 μ.μ. – 12 π.μ. | Οι προβολές είναι δωρεάν

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η ορδή: τα επίμονα απομεινάρια μας

  • Μεικτά Μέσα

Η πολυμεσική έκθεση προσκαλεί τον/την θεατή σε μια νέα πλοήγηση στον κόσμο της ορδής, σε ένα μεθυστικό περιβάλλον αποτελούμενο από υλικά ντοκουμέντα του συλλογικού παιχνιδιού «The Horde: Doomer Mode», το οποίο υλοποιήθηκε στο 11ο εργαστήριο της ΑΣΚΤ και μεταδόθηκε ζωντανά στο The Overkill Festival της Ολλανδίας, το Νοέμβριο του 2023. Το παιχνίδι ακολούθησε τη μεθοδολογία των LARP παιχνιδιών (Live Action Role-Playing) και ξεδιπλώθηκε εντός μιας μετα-πανδημικής πραγματικότητας σχεδιασμένης και κατασκευασμένης από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες του 11ου εργαστηρίου. Στον κόσμο του «The Horde», τρεις καταραμένες φυλές παικτών παλεύουν για την επιβίωσή τους: οι Clerks, οι Nosferati και οι Harmonians. Φοιτήτριες και φοιτητές του 11ου εργαστηρίου επισκέπτονται ξανά τον κόσμο της Ορδής, ανακυκλώνουν τα απομεινάρια του και αναβιώνουν το αφηγηματικό του νήμα (lore) χρησιμοποιώντας ένα εύρος εργαλείων, από τις εγκαταστάσεις μέχρι τα game engines.

Μάρκος Καμπάνης. Η Οδύσσεια

  • Μεικτά Μέσα

Η ενασχόληση του Μάρκου Καμπάνη με την Οδύσσεια ξεκινά το 2018. Τότε ξεκίνησε η δημιουργία μιας σειράς έργων που εμπνέονται από το Ομηρικό Έπος, είκοσι από τα οποία περιλαμβάνονται στην έκθεση. Η έκθεση οργανώνεται γύρω από ένα έργο - βιβλίο τεσσάρων τόμων που δημιούργησε ο Μάρκος Καμπάνης, ζωγραφίζοντας με κάρβουνο και ακρυλικό πάνω σε ψηφιακή ανατύπωση του χειρογράφου Harley MS 6325 του 15ου αιώνα. Περιμετρικά των τεσσάρων τόμων, στοιχίζονται οκτώ μικρά έργα – βιβλία, κάθε ένα από τα οποία σχετίζεται με μια συγκεκριμένη αφήγηση ή ραψωδία του έπους, ενώ ζωγραφική από πραγματικούς αλλά και επινοημένους χάρτες της πορείας του Οδυσσέα και του Τηλέμαχου συμπληρώνουν την έκθεση. Στην έκθεση παρουσιάζονται επιπλεόν σχέδια, γλυπτά και λάδια του Νίκου Χατζηκυριάκου - Γκίκα, από τη συλλογή της Πινακοθήκης Γκίκα, τα οποία εκκινούν μια ιδιότυπη συνομιλία με τα έργα του Μάρκου Καμπάνη.

Πόπη Τσουκάτου. Human After All

  • Φωτογραφία

Η νέα δουλειά της Τσουκάτου αποτελεί μέρος μιας εν εξελίξει σειράς φωτογραφιών, οι οποίες απεικονίζουν ταυτόχρονα παρελθοντικά, σύγχρονα και μελλοντικά σενάρια και έχουν προκύψει μέσα από τον "διάλογο" που έχει ανοίξει με προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης. Οι φωτογραφίες της παράγονται αρχικά με την τροφοδότηση περιγραφικών κειμενικών οδηγιών σε προγράμματα όπως το DALL.E, το Midjourne και το ChatGTP. Ωστόσο, η Τσουκάτου δε μένει με τις προτάσεις της μηχανής. Αντιμέτωπη με τα διλήμματα που αντιμετωπίζουν όλοι οι δημιουργοί που δρουν σε εποχές μεταβάσεων και εξελισσόμενων καλλιτεχνικών ρευμάτων, επιμένει να κάνει αισθητή την εμπλοκή της στο κάθε έργο. Δημιουργεί πρωτογενώς και εκτός ψηφιακής πραγματικότητας επεμβαίνοντας πάνω στις εκτυπώσεις επιχρωματίζοντας, φθείροντας ή παραποιώντας τις λείες τους επιφάνειες. Οι εικόνες που προκύπτουν τελικά μπορούν να χαρακτηριστούν ως χειρονομιακά σχέδια, με το ύφος τους να κυμαίνεται από το απόκοσμο έως το υπερρεαλιστικό.

Ανέστης Ιωάννου. The Seekers

  • Μεικτά Μέσα

Στη νέα σειρά έργων του (ζωγραφικά έργα σε χαρτί και τζιν ύφασμα, βίντεο και εγκατάσταση), ο Ιωάννου μελετά τα κοστούμια και τα σκηνικά του Γιάννη Τσαρούχη για τις "Όρνιθες" του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Κάρολου Κουν, 1959 και για την παράσταση "Τρωάδες" που σκηνοθέτησε ο Τσαρούχης σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης στην οδό Καπλανών το 1977. Αναζητά στις αλληγορικές προεκτάσεις των έργων μια αντιστοιχία ή μια απάντηση στο σύγχρονο αστικό τραύμα και την αστική ζωή. Τα περισσότερα έργα λειτουργούν ως πλατφόρμα για μια αφήγηση, η οποία μπορεί να μοιραστεί μεταξύ "δεύτερων ρόλων" -αντικειμένων, υλικών και μορφών- και εκδηλώνεται σε υλικά που σχετίζονται με το αστικό περιβάλλον και τον κοινωνικό ιστό. Έτσι, η συμβατική ζωγραφική επιφάνεια του καμβά αντικαθίσταται από το ύφασμα τζιν, ένα υλικό που έχει συνδεθεί με την συνεχώς εναλλασσόμενη αστική ζωή και την νεανική κουλτούρα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Emerald Paintings": Απατηλές απεικονίσεις μιας ιδεατής ζωής στην Γκαλερί Σκουφά

Πρόκειται για το πλέον ώριμο σύνολο έργων που έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η εικαστικός Στέλλα Καπεζάνου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/04/2025

Ο Ντιντιέ Εριμπόν έρχεται στην Ελλάδα για μια "Γυναίκα του Λαού"

Το Ινστιτούτο Γκαίτε και οι εκδόσεις Νήσος υποδέχονται τον Γάλλο συγγραφέα που θα παρουσιάσει το νέο του βιβλίου "Η ζωή, τα γηρατειά και ο θάνατος μιας γυναίκας του λαού".

Γιατί η αρχαιοελληνική πολιτική σκέψη έχει συσκοτίσει το ζήτημα της δουλείας;

Φως στο ζήτημα ρίχνει το βιβλίο του Πωλέν Ισμάρ "Ο καθρέφτης του Οιδίποδα: Σκέψεις για τη δουλεία" που κυκλοφορεί προσεχώς από τις εκδόσεις Πόλις.

Διήμερο αφιέρωμα για τον γλύπτη Θόδωρο ετοιμάζει το ΕΜΣΤ

Στο πλαίσιο της έκθεσης "Θόδωρος, Γλύπτης: Αντί Αναδρομικής".

Ο "ιπτάμενος" Εμμανουήλ Καραλής έγινε βιβλίο

Ο Νίκος Μιχαλόπουλος είναι ο συγγραφέας του βιβλίου που αφιερώνεται στο μοίρασμα της αλήθειας του επικοντιστή.

"Διελεύσεις": Ο χρόνος "παγώνει" στη ζωγραφική της Ντέπης Παυλίδου

Ατμοσφαιρικά τοπία στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.

Πόσο ξέρουμε την Κίνα;

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου μοιραζόμαστε κάποιες σκέψεις για το πώς μας άνοιξε τα μάτια το βιβλίο της Ταϊβανο-αμερικανίδας Karissa Chen (εκδόσεις Ίκαρος), μια συναρπαστική μυθοπλαστική κατάδυση στην άγνωστη μεταπολεμική ιστορία της κινεζικής διασποράς που καταρρίπτει διάφορα στερεότυπα.