Ααααα,αα
Χάος και δισταγμός, καταστροφή και γέννα. Ανάμεσα σε αυτά τα όρια κινείται το νέο σώμα δουλειάς της Ελένης Τωμαδάκη, που παρουσιάζεται στη νεοσύστατη γκαλερί Cypher, στην Κυψέλη. Τα ζωγραφικά έργα της εικαστικού κάνουν μια μετάβαση από το ρεαλιστικό στο άμορφο, με τη δημιουργό τους να θέτει έτσι ερωτήματα για τα όρια τόσο της ίδιας της φόρμας, όσο και της ύπαρξης.
Εγκαίνια: 17/1 (7-10 μ.μ.)
Live act Eleni & Jeph Vanger, 8 μ.μ.
Info: Cypher | 17/1-28/2 | Ώρες λειτουργίας: Πεμ., Παρ. 6-9 μ.μ., Σαβ., Κυρ. 12-4 μ.μ. και κατόπιν ραντεβού | Είσοδος ελεύθερη
Athens Photo World
Το ετήσιο φεστιβάλ φωτορεπορτάζ της Αθήνας επιστρέφει για έκτη χρονιά. Φέτος, φιλοξενείται στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, όπου για πρώτη φορά παρουσιάζεται ένα διήμερο ψηφιακών προβολών στο πλαίσιο του φεστιβάλ, καθώς και το καθιερωμένο Βραβείο Athens Photo World 2024.
Info: Τεχνόπολη | 18-19/1 | Είσοδος ελεύθερη μέχρι την εξάντληση των διαθέσιμων θέσεων
Ma
Στο εικαστικό έργο της Ελένης Κρίκκη τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό, που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος. Με έμπνευση τα βιώματά της από τον θεσσαλικό κάμπο και τα δάση της Πίνδου, αλλά και έχοντας επηρεαστεί από το έργο του υφασματέμπορου πατέρα της και της μητέρας της που κεντούσε και έπλεκε διαρκώς, η Κρίκκη αναδεικνύει στο "Ma" τη θεραπευτική ιδιότητα του κεντήματος, καθώς και τις τεχνικές που σχετίζονται με τον πολιτισμό του υφάσματος και του πλεκτού.
Εγκαίνια: 16/1 (7 μ.μ.)
Info: Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα Δήμου Αθηναίων (Αίθουσα 1ου ορόφου) | 16/1-16/2 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ. 11 π.μ. – 7 μ.μ., Σαβ., Κυρ. 10 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Τα πρόσωπα της Αθήνας
Η Άρτεμις Χατζηγιαννάκη αποκαλύπτει μικροϊστορίες της αστικής ζωής, αναδεικνύοντας μέσα από 70 υδατογραφίες την πολυπλοκότητα, την ποικιλομορφία και τη διαρκή ρευστότητα της Αθήνας. "Τα πρόσωπα της Αθήνας" καταγράφουν την ελληνική πρωτεύουσα από τον 19ο αιώνα ως τις μέρες μας, χτίζοντας μια ιδιότυπη ιστορική διαδρομή.
Εγκαίνια: 17/1 (7 μ.μ.)
Info: Φιλολογικός Σύλλογος "Παρνασσός" | 17/1-22/2 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ. 11 π.μ. – 6 μ.μ., Σαβ. 11 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Ιδιοπροσωπία
Νέα συνεργασία της Δημοτικής Πινακοθήκης Αλίμου με τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου και το Ίδρυμα "Η άλλη Αρκαδία". Μέσα από έργα της Συλλογής, μαθαίνουμε για την τέχνη του πορτρέτου και ανακαλύπτουμε από σπουδαία έργα κορυφαίων καλλιτεχνών, όπως των Τσαρούχη, Φασιανού και Μπότσογλου, μέχρι με συνθέσεις ταλαντούχων δημιουργών από τη νέα γενιά της ελληνικής εικαστικής σκηνής.
Εγκαίνια: 16/1 (7 μ.μ.)
Info: Δημοτική Πινακοθήκη Αλίμου | 16/1-28/2 | Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 10 π.μ. – 1 μ.μ. & 6-8.30 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Neo Tropical
Η η φύση καταλαμβάνει τον χώρο της γκαλερί Kalfayan δημιουργώντας ένα μετα-τοπίο και παρουσιάζονται την εξέλιξη της έρευνας του καλλιτέχνη Γιάννη Παπδόπουλου σχετικά με με τον συγκερασμό τέχνης και οικοσυνείδησης. Ο εικαστικός σχολιάζει την ανθρώπινη επεμβατικότητα σε μέρη όπου η φύση παραμένει ακόμα άγρια και εύθραυστη.
Εγκαίνια: 16/1 (6-9 μ.μ.)
Info: Kalfayan | 16/1-15/2 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ. 11 π.μ. – 3 μ.μ., Τρ., Παρ. 11 π.μ. – 7 μ.μ., Σαβ. 11 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Apocalypsis (μία ερμηνεία)
Ο Χρήστος Αθανασιάδης επιχειρεί μια τολμηρή και πρωτότυπη μεταγραφή του εικονογραφικού κόσμου του σπουδαίου Ντύρερ, δανειζόμενος μοτίβα από τις ξυλογραφίες του και αποδομώντας τα χαρακτηριστικά γοτθικά στοιχεία τους. Χρώμα και σχέδιο συνδιαλέγονται αρμονικά στις συνθέσεις του καλλιτέχνη, ο οποίος προβάλλει τον κόσμο του Ντύρερ "ανάποδα", εμπλέκοντας το ανθρώπινο με το μετα-ανθρώπινο στοιχείο και μεταβαίνοντας από την "Αποκάλυψη" στην αφαίρεση.
Εγκαίνια: 16/1 (7 μ.μ.)
Info: a.antonopoulou.art | 16/1-22/2 | Ώρες λειτουργίας: Τετ., Πεμ., Παρ. 2-8 μ.μ., Σαβ. 12-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Παλέρμο. Άνθρωποι και Ερείπια
Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης παρουσιάζει στην γκαλερί Ζουμπουλάκη μια εγκατάσταση από ζωγραφισμένα τούβλα και κεραμίδια, η οποία περιβάλλεται από σειρά εκατό σχεδίων μεικτής τεχνικής. Μικρές, αλλοιωμένες φόρμες, αναδεικνύουν έναν ελλειπτικό μικρόκοσμο μιας παράδοξης μικρογλυπτικής και χτίζουν αφηγήσεις για την προϊστορία, αλλά και "μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε, ανθρώπινες υπάρξεις που χτίζανε και στέριωναν τα σπίτια τους, τις ελπίδες και τα όνειρά τους", σχολιάζει ο καλλιτέχνης.
Εγκαίνια: 16/1 (6-9 μ.μ.)
Info: Γκαλερί Ζουμπουλάκη | 16/1-8/2 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ.: 11 π.μ.-8 μ.μ.. Τετ., Σαβ.: 11 π.μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
Γιάννης Ψυχοπαίδης. Παλέρμο. Άνθρωποι και Ερείπια
Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης παρουσιάζει στην γκαλερί Ζουμπουλάκη μια εγκατάσταση από ζωγραφισμένα τούβλα και κεραμίδια, η οποία περιβάλλεται από σειρά εκατό σχεδίων μεικτής τεχνικής. Μικρές, αλλοιωμένες φόρμες, αναδεικνύουν έναν ελλειπτικό μικρόκοσμο μιας παράδοξης μικρογλυπτικής και χτίζουν αφηγήσεις για την προϊστορία, αλλά και "μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε, ανθρώπινες υπάρξεις που χτίζανε και στέριωναν τα σπίτια τους, τις ελπίδες και τα όνειρά τους", σχολιάζει ο καλλιτέχνης.
Άρτεμις Χατζηγιαννάκη. Τα πρόσωπα της Αθήνας
Με 70 υδατογραφίες, η Άρτεμις Χατζηγιαννάκη συναιρεί την επί σειρά ετών ενασχόλησή της και ενδελεχή έρευνά της στο κοινωνικό και αρχιτεκτονικό τοπίο της Αθήνας, δοξάζοντας όψεις της μικροϊστορίας μέσα από το μεγάλο δημόσιο κάδρο της επίσημης αφήγησης της πόλης. «Τα πρόσωπα της Αθήνας», όπως υποδηλώνει ο τίτλος της έκθεσης, αντλούν από την ποικιλία, την αμφισημία, την πολυπλοκότητα και τη διαρκή ρευστότητα της αστικής ζωής, όπως αυτή αποτυπώθηκε στην ελληνική πρωτεύουσα από τον 19ο αιώνα ως τις μέρες μας. Ως μία ανασκαφέας του ημίφωτος της πόλης στην ιστορική διαδρομή της, η καλλιτέχνιδα παραδίδει συνθέσεις στο φως της αθηναϊκής ζωής, με σεβασμό σε αυτό που υπήρξε, με πίστη σε αυτό που βιώνουμε.
Χρήστος Αθανασιάδης. Apocalypsis (μία ερμηνεία)
Ο Χρήστος Αθανασιάδης επιχειρεί μια τολμηρή και πρωτότυπη μεταγραφή του εικονογραφικού κόσμου του Ντύρερ, δανειζόμενος μοτίβα από τις ξυλογραφίες του, αποδομώντας τον γοτθικό διακοσμητισμό που τις χαρακτηρίζει, αναζητά φόρμες που θα δημιουργήσουν μια καινούργια φόρμα. Στα έργα του, το σχέδιο και η ζωγραφική συνυπάρχουν και αλληλεπιδρούν. Το σχέδιο υποστηρίζει το χρώμα αποτελώντας τη βάση του και το χρώμα ολοκληρώνει το σχέδιο συνθέτοντας την τελική εικόνα. Ο κόσμος του Ντύρερ παρουσιάζεται ανεστραμμένος, αποκομμένος από το αρχικό πλαίσιο. Εδώ το ανθρώπινο στοιχείο διαπλέκεται με το μετα-ανθρώπινο και η Αποκάλυψη μεταφράζεται σε αφαίρεση.
Ελένη Κρίκκη. Ma
Στο εικαστικό έργο της Ελένης Κρίκκη τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό, που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος. Τα χρωματιστά «τόπια-τοπία» της Κρίκκη είναι πρωτίστως «τοπία καταγωγής», υπό την έννοια ότι τα έργα της πηγάζουν από την παιδική της ηλικία, από κάτι μακρινό και αρχαίο, από τόπους και καταγωγικές μνήμες που φέρουν έντονα το αποτύπωμά τους στη συνείδησή της και κατ’ επέκταση στην πρακτική της. «Για μένα είναι συγγενικές ενώσεις με το παρελθόν και την καταγωγή μου», δηλώνει η καλλιτέχνις για τα βαμμένα και κεντημένα της υφάσματα, γεμάτα βελονιές πολύχρωμων κλωστών.
Ελένη Τωμαδάκη. Ααααα,αα
Βασισμένη στην πρωτόγονη, ενστικτώδη αλλά και τρυφερή χειρονομία της πινελιάς, το νέο σώμα δουλειάς της Τωμαδάκη κινείται ανάμεσα στο χάος και τον δισταγμό, την καταστροφή και τη γέννα. Μέσα από τα ζωγραφικά της έργα, που εκκινούν από μία ρεαλιστική συνθήκη και καταλήγουν όμως συχνά σε κάτι άμορφο, η καλλιτέχνιδα θέτει ερωτήματα για τα όρια τόσο της ίδιας της φόρμας, όσο και της ύπαρξης. Καταλαμβάνοντας τον χώρο απόκλισης ανάμεσα στο αληθινό και το φαντασιακό, το απτό και το ονειρικό, η έκθεση «Ααααα,αα» αντιλαμβάνεται την ανάσα ως διάλεκτο και την τάξη ως κάτι διαρκώς μεταβαλλόμενο, καλώντας το κοινό να διερευνήσει τα δικά του νοήματα ή ατέρμονα σχήματα.
Athens Photo World
Το ετήσιο φεστιβάλ φωτορεπορτάζ της Αθήνας επιστρέφει για έκτη χρονιά, στις 18 και 19/1. Φέτος, φιλοξενείται στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, όπου για πρώτη φορά παρουσιάζεται ένα διήμερο ψηφιακών προβολών στο πλαίσιο του φεστιβάλ, καθώς και το καθιερωμένο Βραβείο Athens Photo World 2024.
Ιδιοπροσωπία
Η Δημοτική Πινακοθήκη Αλίμου εγκαινιάζει την εκθεσιακή δραστηριότητα της χρονιάς με μια επιβλητική έκθεση αφιερωμένη στην «Τέχνη του πορτρέτου από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου». Η έκθεση συγκεντρώνει έργα κορυφαίων καλλιτεχνών, από τον Τσαρούχη, τον Φασιανό και τον Μπότσογλου, σε σύζευξη με συνθέσεις σπουδαίων δημιουργών από τη νέα γενιά της ελληνικής εικαστικής σκηνής. Μέσα από την ιδιαίτερη έμφαση στα πορτρέτα, η συλλογή προσφέρει μια μοναδική οπτική στον τρόπο που η ελληνική ζωγραφική αποτυπώνει τη σχέση του ατόμου με την ταυτότητα και το κοινωνικό του περιβάλλον. O θεατής δεν αντικρίζει μόνο το βλέμμα του μοντέλου, μα κι αυτό του δημιουργού. Είναι τα πρόσωπα της δικής μας ιστορίας και η ίδια η ζωντανή ιστορία της τέχνης.
Γιάννης Παπαδόπουλος. Neo Tropical
Η νέα σειρά έργων ‘Neo Tropical’ μετακινείται γύρω από μία εικονογραφία σχετική με τη βαλτώδη βλάστηση. Η σειρά αυτή μεταφέρει στον καμβά το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη για το κοινωνικό-πολιτισμικό ‘αποτύπωμα’ της φύσης μέσα από τη γλώσσα των γραφικών τεχνών. Για τον Παπαδόπουλο, η εικαστική πρακτική είναι μέρος ενός προσωπικού οικοσυστήματος. Στα έργα του καθρεφτίζεται η συνεχής έγνοια του για τη φύση, την άγρια βαλτώδη βλάστηση, την ύπαιθρο. Τη βασική αναφορά της ‘πράσινης’ εικαστικής πρακτικής του την αντλεί από τον χαμηλό ορίζοντα της Δυτικής Ελλάδας, δηλαδή από την Αχαΐα και την Αιτωλοακαρνανία.