Το ΕΜΣΤ θέτει ερωτήματα για τη θέση του καλλιτέχνη στην αγορά εργασίας

Μια συζήτηση με την επιμελητική κολεκτίβα «What, How & for Whom*/WHW».

What How & for Whom

Το What, How & for Whom*/WHW είναι μια επιμελητική κολεκτίβα που δημιουργήθηκε το 1999 στο Ζάγκρεμπ και έχει έδρα το Βερολίνο και το Ζάγκρεμπ. Μέλη της είναι οι επιμελήτριες Ivet Ćurlin, Ana Dević, Nataša Ilić και Sabina Sabolović, καθώς και ο σχεδιαστής  Dejan Kršić. Είναι οι καλλιτεχνικοί διευθυντές του επόμενου Skulptur Projekte Münster 2027, της πιο σημαντικής έκθεσης γλυπτικής και τέχνης στον δημόσιο χώρο, παγκοσμίως, που πραγματοποιείται κάθε δέκα χρόνια.

* Τι, πώς και για ποιον; τα τρία βασικά ερωτήματα που διέπουν κάθε οικονομική οργάνωση, διέπουν επίσης την ιδέα πίσω από κάθε έκθεση, τον σχεδιασμό, και την υλοποίησή της, καθώς και την παραγωγή και τη διανομή έργων τέχνης και τη θέση του καλλιτέχνη στην αγορά εργασίας.

Στην ομιλία της, το μέλος της ομάδας What, How & for Whom/WHW Ivet Ćurlin θα συζητήσει τους τρόπους με τους οποίους η προοπτική της εργασίας τους σε τοπικό επίπεδο στο Ζάγκρεμπ επηρεάζει συνεχώς την επιμελητική πρακτική τους. Όπως και πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Κροατία αντιμετωπίζει τις ανησυχητικές συνέπειες του ακροδεξιού λαϊκισμού και του ιστορικού αναθεωρητισμού. Πώς μπορούμε να επανεξετάσουμε τις εκθέσεις ως μορφές που παρεμβάλλονται σε ιδεολογικές, πολιτικές και υλικές συνθήκες σε εποχές μεγάλων αντιξοοτήτων; Η Ćurlin θα παρουσίασει πρότζεκτ της ομάδας από την αρχή της πρακτικής τους μέχρι τα πιο πρόσφατα.

Το μόττο What, How & for Whom ήταν και ο τίτλος της πρώτης έκθεσης της κολεκτίβας στην Kunsthalle Exnergasse το 2000 (στο πλαίσιο της 153ης επετείου του Κομμουνιστικού Μανιφέστου του Μαρξ), αλλά έγινε επίσης το κινητήριο ερώτημα πίσω από την δουλειά της, ο τίτλος της ομάδας αλλά και το σύνθημά της. Με την πάροδο των ετών, οι WHW επιμελήθηκαν εκθέσεις σε διαφορετικά γεωγραφικά και πολιτισμικά πλαίσια και σε διαφορετικές θεσμικές κλίμακες, εμπνευσμένες από queer-φεμινιστικές, αντιφασιστικές ιδέες και αποαποικιοποίησης, με στόχο να δώσουν νέα ερεθίσματα για αισθητικές και ιδεολογικές συζητήσεις στον τομέα της σύγχρονης τέχνης.

Το 2024, οι Ivet Ćurlin, Nataša Ilić και Sabina Sabolović διορίστηκαν καλλιτεχνικές διευθύντριες της επόμενης έκδοσης του Skulptur Projekte Münster, που θα πραγματοποιηθεί το 2027. Από το 2019 έως το 2024, οι Ivet Ćurlin, Nataša Ilić και Sabina Sabolović διετέλεσαν καλλιτεχνικές διευθύντριες της Kunsthalle Wien στη Βιέννη, ενώ οι δραστηριότητες στο Ζάγκρεμπ συνεχίστηκαν υπό την ηγεσία της Ana Dević. Το 2018, η WHW εγκαινίασε ένα νέο διεθνές και πειραματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για ανερχόμενους καλλιτέχνες με την ονομασία WHW Akademija, με έδρα το Ζάγκρεμπ. Από το 2003 έως το 2023, η κολεκτίβα WHW διεξήγαγε ένα πρόγραμμα στη δημοτική γκαλερί Gallery Nova στο Ζάγκρεμπ. Mεταξύ άλλων επιμελήθηκαν την 11η Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης (2009) και το Κροατικό Περίπτερο στην 54η Μπιενάλε της Βενετίας (2011).
 
H διάλεξη θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά.

Είσοδος δωρεάν. Κρατήσεις θέσεων εδώ

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)

Λεωφ. Καλλιρρόης & Αμ. Φραντζή (πρώην εργοστάσιο Φιξ)
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Εντυπωσίασε η εικαστική έκθεση της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών

Ο λόγος για την πολυμεσική έκθεση "Η ορδή: Ο άρχοντας της αταξίας (Lord of Misrule)".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/02/2025

Η Αφροδίτη Παπαδουλή γεμίζει τον καμβά της με εικόνες της Αθήνας

"Πάντα εδώ θα γυρνώ" είναι ο τίτλος της νέας της έκθεσης.

Οι Δελφοί αποκτούν έναν τεχνητό "Κήπο της Πυθίας"

Μια νέα site-specific ανάθεση του PCAI στον καλλιτέχνη Charles Sandison.

"Το Δέντρο των Ψυχών - Η Αρχή": To μνημείο του Δήμου Αθηναίων για τα θύματα των Τεμπών

Μία μέρα μετά την γενική απεργία (28/2) όπου συμπληρώνονται δύο χρόνια από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, θα γίνουν από τον Δήμο Αθηναίων τα αποκαλυπτήρια του μνημείου στη μνήμη των θυμάτων.

Μάρτιος στο Σπίτι του Ελύτη με μουσική, ομιλίες και ξεναγήσεις

Δείτε το πρόγραμμα εκδηλώσεων του μουσείου για τον Μάρτιο.

Επαναπατρισμός αττικού ληκυθίου: Μια πράξη επιστημονικής ακεραιότητας και σεβασμού στην ελληνική πολιτιστική κληρονομιά

Ο επαναπατρισμός ενός αττικού μελανόμορφου ληκυθίου από το Μουσείο Glencairn στην Ελλάδα αποτελεί μια σημαντική πράξη αποκατάστασης της πολιτιστικής κληρονομιάς, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση για ηθική διαχείριση μουσειακών συλλογών.

Ένας Μάρτιος γεμάτος πρωτότυπες δράσεις σε περιμένει στο Μουσείο Αλέκος Φασιανός

Δες το αναλυτικό πρόγραμμα δράσεων του μουσείου για τον ερχόμενο μήνα.