Κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Τόπος το νέο βιβλίο του Γιώργου Πλειού "Δημοψηφίσματα και ΜΜΕ | Πώς το 2015 το "Ναι" των Μέσων έγινε στις κάλπες "Όχι";". Διαβάστε παρακάτω περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Το βιβλίο ερευνά τον ρόλο των ΜΜΕ στα σύγχρονα δηµοψηφίσµατα, ιδιαίτερα εκείνα που αφορούσαν τις σχέσεις ορισµένων χωρών µε την Ε.Ε. Εξετάζονται κυρίως τα δηµοψηφίσµατα σε Ιρλανδία (2008), Μ. Βρετανία (2016), Ιταλία (2016) και Ελλάδα (2015).
Ιδιαίτερη έµφαση δίνεται στο ελληνικό δηµοψήφισµα, καθώς το ερχόµενο καλοκαίρι συµπληρώνονται 10 χρόνια από τη διεξαγωγή του. Για τον σκοπό αυτό αξιοποιούνται τα αποτελέσµατα έρευνας για τη στάση των ΜΜΕ, η οποία πραγµατοποιήθηκε υπό την επιστηµονική ευθύνη του συγγραφέα µε οµάδα συνεργατών του. Ακολούθως, αναλύεται η αντίφαση µεταξύ της στάσης των κυρίαρχων ΜΜΕ, τα οποία υποστήριξαν εντόνως το "Ναι", και της στάσης του εκλογικού σώµατος το οποίο τελικώς ψήφισε µε µεγάλη πλειοψηφία υπέρ του "Όχι".
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Ο Γιώργος Πλειός είναι Καθηγητής στο Τµήµα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ. Εργάστηκε στα Πανεπιστήµια Κρήτης και Ιωαννίνων. ∆ίδαξε σε πανεπιστήµια της Κίνας, Ουγγαρίας, Πορτογαλίας, Τουρκίας, Ουκρανίας, Κύπρου, Βουλγαρίας, Μαλαισίας, σε θερινά σχολεία του ΕΚΠΑ µε το Πανεπιστήµιο Harvard. Μόνος ή µε συνεργάτες έγραψε ή επιµελήθηκε 12 βιβλία, 33 κεφάλαια βιβλίων, 50 άρθρα, διηύθυνε 38 ερευνητικά προγράµµατα και παρουσίασε πάνω από 110 εργασίες σε επιστηµονικά συνέδρια – στην Ελλάδα και διεθνώς. Εργασίες του δηµοσιεύτηκαν σε Μ. Βρετανία, ΗΠΑ, Ισπανία, Πορτογαλία, Βουλγαρία, Ρουµανία, Τουρκία, Κίνα.