"Για τι πράγμα μιλάω όταν μιλάω για το τρέξιμο": Ο Χαρούκι Μουρακάμι και ο Μαραθώνιος της Αθήνας

Μια ειλικρινής αποτύπωση της προσωπικής σχέσης του συγγραφέα με το τρέξιμο, που συνδυάζει τις εμπειρίες του ως δρομέας με τις φιλοσοφικές του αναζητήσεις.

Για τι πράγμα μιλάω όταν μιλάω για το τρέξιμο. Μαραθώνιος

Το βιβλίο του Χαρούκι Μουρακάμι "Για τι πράγμα μιλάω όταν μιλάω για το τρέξιμο" είναι μια ειλικρινής και προσωπική αναφορά στην εμπειρία του συγγραφέα ως δρομέα, στην επίδραση του τρεξίματος στην προσωπική του ζωή, αλλά και στην καλλιτεχνική του δημιουργία. Το έργο αυτό είναι περισσότερο από μια απλή αυτοβιογραφία ή μια καταγραφή προπονήσεων και αγώνων· είναι ένα ταξίδι ενδοσκόπησης, που συνδέει το τρέξιμο με τη συγγραφή και τη φιλοσοφία της ζωής.

Διαβάστε Επίσης

Μέσα από τις σελίδες του, ο Μουρακάμι μοιράζεται τις σκέψεις του για τον Μαραθώνιο και για τις πολλές φορές που έχει συμμετάσχει σε αγώνες μεγάλων αποστάσεων. Μια από τις πιο σημαντικές αναφορές του στο βιβλίο είναι η εμπειρία του από τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, που συνδέεται με την ιστορική διαδρομή των 42,195 χιλιομέτρων από τον Μαραθώνα προς την Αθήνα.

Το τρέξιμο για τον Μουρακάμι δεν είναι απλώς μια σωματική δραστηριότητα, αλλά μια πνευματική άσκηση, μια συνεχής αναμέτρηση με τον εαυτό του. Σε έναν κόσμο γεμάτο από θορυβώδη εξωτερικά ερεθίσματα και απαιτήσεις, το τρέξιμο γίνεται για τον συγγραφέα ένας τρόπος να βρει τη σιωπή, τη συγκέντρωση και τη διαύγεια. Οι σκέψεις που γεννιούνται εν ώρα τρεξίματος, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν είναι οργανωμένες ή σκοτεινές, αλλά απλώς ρέουν μέσα από την κίνηση, ενώ το σώμα επιτελεί την επαναλαμβανόμενη διαδικασία.

Η αναφορά στον Αυθεντικό Μαραθώνιο, όπου ο Μουρακάμι αποφάσισε να τρέξει από το ίδιο σημείο που αναμετρήθηκε για πρώτη φορά η αρχαία ιστορία, αποτυπώνει την προσωπική του σύνδεση με την παράδοση και την ιστορία του τρεξίματος. Για τον συγγραφέα, η διαδρομή του Μαραθωνίου δεν είναι μόνο μια φυσική πρόκληση, αλλά και ένα πνευματικό ταξίδι, το οποίο ενσωματώνει τον προσωπικό του αγώνα να κατανοήσει τον εαυτό του και τη ζωή του. 

Αυτός ο συνδυασμός τρεξίματος και συγγραφής είναι που κάνει το βιβλίο τόσο ξεχωριστό. Μπορούμε να δούμε πώς το τρέξιμο, με τις διαρκείς επαναλήψεις του και την εσωτερική σιωπή του, επιτρέπει στον Μουρακάμι να αποσυρθεί από τον έξω κόσμο και να εξετάσει τον εαυτό του, τη δημιουργικότητά του και την καλλιτεχνική του πορεία. Στο τέλος, το τρέξιμο και η συγγραφή ενώνονται σε μια μοναδική συνθήκη, όπου το ένα ενισχύει το άλλο. 

Ο Μουρακάμι εξηγεί ότι, για εκείνον, το τρέξιμο είναι μια προέκταση του συγγραφικού του έργου. Και τα δύο απαιτούν αφοσίωση και προσήλωση, καθώς και μια ειλικρινή ματιά στον εαυτό, χωρίς την ανάγκη για δικαιολογίες. Όπως γράφει, "το μόνο που κάνω είναι να τρέχω ασταμάτητα μες στο δικό μου, οικείο, χειροποίητο κενό, την δική μου προσωπική νοσταλγία. Κι αυτό είναι υπέροχο".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Η νύχτα που έφυγε ο Παύλος": Παρουσίαση του βιβλίου στο καφέ των εκδόσεων Εύμαρος

Οι εκδόσεις Εύμαρος και οι εκδόσεις Τόπος προσκαλούν το κοινό στην παρουσίαση του βιβλίου του Ξενοφώντα Κοντιάδη, που θα γίνει παρουσία της Μάγδας Φύσσα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Μόλις "έπεσε" η "Ύπουλη νύχτα" του Αντώνη Ζαΐρη

Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Ενύπνιο η νέα ποιητική συλλογή που είναι ντυμένη με λέξεις που πιθανόν να χάνονται με το φως της μέρας.

Το Hunny Bunny υποδέχεται το "Εκεί που σκάει το Ρήμα"

Το μπαρ θα φιλοξενήσει την παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Μιχάλη Τσιανίκα.

"Στην πόρτα": Αυτό είναι το νέο βιβλίο των εκδόσεων Ποταμός

Κυκλοφόρησε μόλις από τον εκδοτικό οίκο η νουβέλα του Κώστα Μίντζηρα.

ΑI Translation Slam: Τεχνητή νοημοσύνη Vs μεταφραστές στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Το Ινστιτούτο προσκαλεί το κοινό σε έναν πρωτότυπο διαγωνισμό λογοτεχνικής μετάφρασης. Είσοδος ελεύθερη.

Από τη χουντική βαρβαρότητα στην αδέσμευτη σκέψη: Νέα έκθεση στο Μέγαρο Εϋνάρδου του ΜΙΕΤ

Το αφιέρωμα συνδιοργανώνεται από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και το Αρχείο της ΕΡΤ.

ΕΜΣΤ & Εθνική Πινακοθήκη τιμούν την ιστορική γκαλερίστα και ιδρύτρια του Πανελλήνιου Συλλόγου Αιθουσών Τέχνης, Τζούλια Δημακοπούλου

Το αφιέρωμα είναι η πρώτη κοινή δράση μεταξύ των δύο μουσείων στο πλαίσιο του δημοσίου προγράμματός τους.