Ένας πίνακας που βρέθηκε από έναν παλιατζή ενώ καθάριζε το κελάρι ενός σπιτιού στο Κάπρι, και τον οποίο η σύζυγός του περιέγραφε συχνά ως "απαίσιο", αποδείχθηκε αυθεντικό πορτρέτο του Πάμπλο Πικάσο, όπως ισχυρίζονται Ιταλοί ειδικοί.
Το 1962, ο Λουίτζι Λο Ρόσσο, παλιατζής από την Πομπηία, βρήκε το τυλιγμένο καμβά στο Κάπρι και τον πήρε στο σπίτι του. Για δεκαετίες, ο πίνακας κρεμόταν στον τοίχο του σαλονιού μέσα σε μια φθηνή κορνίζα, χωρίς να γνωρίζει κανείς την πραγματική του αξία.
Η οικογένεια Λο Ρόσσο πλέον πιστεύει πως ο πίνακας απεικονίζει την Ντόρα Μάαρ, την Γαλλίδα φωτογράφο και ερωμένη του Πικάσο, με την υπογραφή του διάσημου ζωγράφου να εμφανίζεται στην πάνω αριστερή γωνία του έργου. Παρά την εμφανή υπογραφή, ο Λο Ρόσσο δεν γνώριζε ποιος ήταν ο Πικάσο. Μόνο όταν ο γιος του, Αντρέα, άρχισε να μελετά εγκυκλοπαίδειες τέχνης που του είχε χαρίσει η θεία του, άρχισαν να εγείρονται υποψίες για το έργο. Τελικά, η οικογένεια ζήτησε τη γνώμη ειδικών, μεταξύ των οποίων και ο διάσημος ντετέκτιβ τέχνης Μαουρίτσιο Σερατσίνι. Μετά από χρόνια ερευνών, η γραφολόγος Τσίντσια Αλτιέρι επιβεβαίωσε ότι η υπογραφή είναι πράγματι του Πικάσο.
"Μετά από όλες τις άλλες εξετάσεις του πίνακα, μου ανατέθηκε να μελετήσω την υπογραφή", δήλωσε η Αλτιέρι. "Δούλεψα για μήνες συγκρίνοντάς την με αυθεντικά έργα του Πικάσο και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι δική του". Ο Πικάσο, ο οποίος ήταν συχνός επισκέπτης του Κάπρι, πιστεύεται ότι δημιούργησε τον πίνακα μεταξύ 1930 και 1936. Η αξία του έργου εκτιμάται πλέον στα 6 εκατομμύρια ευρώ.
Ο Αντρέα Λο Ρόσσο, ο οποίος συνέχισε να αναζητά την αλήθεια πίσω από τον πίνακα, θυμάται πως η μητέρα του ήθελε πολλές φορές να τον ξεφορτωθούν. "Η μητέρα μου δεν ήθελε να τον κρατήσουμε - έλεγε συνέχεια ότι ήταν απαίσιος", ανέφερε. Η οικογένεια επικοινώνησε επανειλημμένα με το Ίδρυμα Πικάσο στη Μάλαγα, ωστόσο δεν έλαβε ποτέ απάντηση, καθώς το ίδρυμα λαμβάνει εκατοντάδες αιτήματα καθημερινά από άτομα που ισχυρίζονται ότι κατέχουν αυθεντικά έργα του καλλιτέχνη.
Παρόλο που ο πίνακας "Buste de femme (Dora Maar)" του 1938 είχε κλαπεί από το γιοτ ενός Σαουδάραβα σεΐχη το 1999 και βρέθηκε 20 χρόνια αργότερα, οι ειδικοί πιστεύουν ότι ενδέχεται να υπάρχουν δύο εκδοχές του έργου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ιδρύματος Αρκάδια, Λούκα Μαρκάντε, "μπορεί να υπάρχουν δύο πορτρέτα της ίδιας γυναίκας, φτιαγμένα σε διαφορετικές χρονικές στιγμές από τον Πικάσο. Το ένα που βρέθηκε στο Κάπρι είναι σίγουρα αυθεντικό".
Ο Μαρκάντε πρόκειται να παρουσιάσει τα στοιχεία στο Ίδρυμα Πικάσο, και η οικογένεια περιμένει με ενδιαφέρον την επίσημη απόφαση. Ο Αντρέα Λο Ρόσσο επισημαίνει πως η οικογένεια δεν ενδιαφέρεται για τα χρήματα, αλλά μόνο για την αποκάλυψη της αλήθειας.