![Τέχνες της θάλασσας](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/p/750x422/cu532x532/0,116,532,415/pad/both/a1/a178557fbed242b39d3236e108d25052.jpg?quality=81&404=default&v=4)
Τέχνες της θάλασσας
Αμοργός, Κουφονήσια, Πάρος, Σαντορίνη και Σύρος -πέντε κυκλαδίτικα νησιά αναδεικνύονται μέσω του νέου πρότζεκτ του Δικτύου Αρχιπέλαγος. Η πλούσια και πολυδιάστατη ναυτική παράδοση των Κυκλάδων προβάλλεται μέσα από την έκθεση πολλαπλών μέσων "Τέχνες της θάλασσας", η οποία παρουσιάζεται παράλληλα σε Αθήνα και Αμοργό και ανιχνεύει τις συνδέσεις μεταξύ των θαλάσσιων αυτών κοινοτήτων του παρελθόντος και του σήμερα, μέσα από αρχειακό υλικό και σύγχρονη φωτογραφική, ηχητική και οπτικοακουστική τεκμηρίωση.
Εγκαίνια: 4/7 (8.30 μ.μ.)
Info: Ινστιτούτο Γκαίτε | 4/7-21/9 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Πεμ.: 8 π.μ. – 7 μ.μ., Τρ., Τετ., Παρ.: 8 π.μ. – 5 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Στη σκιά Μέρος ΙΙ
Το δεύτερο μέρος της έκθεσης "Στη σκιά" συνεχίζει την ιχνηλάτηση της γυναικείας συμβολής στην τέχνη του 20ού αιώνα. Αυτή τη φορά, παρουσιάζονται 31 καλλιτέχνιδες που γεννήθηκαν μεταξύ 1911 και 1941, οι περισσότερες απόφοιτες της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας, ενώ υπάρχουν και ορισμένες που πραγματοποίησαν ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής ή σπούδασαν σε σχολές του Παρισιού. Στην έκθεση συνυπάρχουν αρμονικά διαφορετικές τάσεις και αναζητήσεις: η ανθρώπινη παρουσία με την απουσία, ο ανθρωποκεντρισμός με την αφαίρεση, ο λυρισμός με τη συγκράτηση των συναισθημάτων, η νοσταλγία του παρελθόντος με την επιδίωξη του νέου, ενώ οι θεματικές των έργων αφορούν τοπία, νεκρές φύσεις, προσωπογραφίες, εσωτερικοί χώροι, σκηνές καθημερινής ζωής και, φυσικά, το γυναικείο σώμα.
Εγκαίνια: 4/7 (6-10 μ.μ.)
Info: Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων | 4/7-15/9 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Σαβ.: 11 π.μ. – 7 μ.μ., Κυρ.: 10 π.μ. – 4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
What about Eve?
![What about Eve?](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/24/24f1422f8a2a4691b823edd82549311d.jpg?v=1&maxwidth=680&)
Γυναίκες από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες προσεγγίζουν τη θηλυκότητα και πως αυτή βιώνεται και εκφράζεται μέσω της τέχνης. Ζωγραφική, φωτογραφία και βίντεο-εγκαταστάσεις μιλούν για τα έμφυλα στερεότυπα, την ταυτότητα, τη σεξουαλικότητα και τους συμβολισμούς που έχουν συνδεθεί με τη γυναίκα ανά τα χρόνια.
Εγκαίνια: 3/7 (7-10 μ.μ.)
Info: Πολιτιστικό Κέντρο "Μελίνα" Δήμου Αθηναίων | 3-13/7 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ.-7 μ.μ., Σαβ.-Κυρ.: 11 π.μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Lismonir
![Lismonir](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/cf/cfffde8de9e244a2aa9ff0b7916f1b09.jpg?v=1&maxwidth=680&)
Με αφορμή τα 11 χρόνια λειτουργίας του, το It’s all, oh so souvenir to me! προσέγγισε 7 καλλιτέχνες για να εξερευνήσουν τη λέξη lismonir, έναν όρο που "πάντρεψε" το σουβενίρ και το ρήμα λησμονώ. Είναι το lismonir μία προσεγγίσιμη έννοια και πώς θα μπορούσε να οριστεί, αν έπαιρνε μορφή, σάρκα και οστά; Μέσα από ενδελεχή έρευνα, οι καλλιτέχνες δημιούργησαν τη δική τους πρόταση για το "lismonir", χρησιμοποιώντας διαφορετικά εικαστικά μέσα.
Εγκαίνια: 4/7 (8 μ.μ.)
Info: It’s all, oh so souvenir to me! | 4-20/7 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Τετ., Σαβ.: 10.30 π.μ. – 5 μ.μ., Τρ., Πεμ., Παρ.: 11 π.μ. – 8.30 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
Τέχνες της θάλασσας
Αμοργός, Κουφονήσια, Πάρος, Σαντορίνη και Σύρος -Πέντε νησιά διασυνδεδεμένα μέσω του αρχιπελάγους του Αιγαίου και της κυκλαδικής κουλτούρας, τα οποία αναδεικνύονται μέσω του νέου πρότζεκτ του Δικτύου Αρχιπέλαγος. Η πλούσια και πολυδιάστατη ναυτική παράδοση των Κυκλάδων προβάλλεται μέσα από την έκθεση πολλαπλών μέσων «Τέχνες της θάλασσας», η οποία ανιχνεύει τις συνδέσεις μεταξύ των θαλάσσιων αυτών κοινοτήτων του παρελθόντος και του σήμερα, μέσα από αρχειακό υλικό και σύγχρονη φωτογραφική, ηχητική και οπτικοακουστική τεκμηρίωση. Επισημαίνοντας τόσο την αξία και όσο και την επισφάλεια της ξυλοναυπηγικής, της αλιείας και της ναυσιπλοΐας στις Κυκλάδες, η έκθεση στην Αθήνα καλεί το κοινό να αναπροσανατολίσει τις αισθήσεις του προς τη θάλασσα, προς ένα μέλλον που την περιλαμβάνει. Οι επισκέπτες της έκθεσης θα ανακαλύψουν ένα σύμπαν αντικειμένων, τοπίων, καϊκιών και πορτρέτων σε ιστορικές τοποθεσίες των νησιών, όπως το ναυπηγείο «Ταρσανάς» στη Σύρο, ο κόλπος του Αϊ-Γιάννη στην Πάρο, το καρνάγιο στην Αρμένη της Σαντορίνης, και τα ψαρολίμανα της Αμοργού και των Κουφονησίων. Στην έκθεση θα παρουσιαστεί επίσης ιστορικό υλικό από το Ιστορικό-Λαογραφικό Μουσείο Νάουσας της Πάρου και από διάφορες ιδιωτικές συλλογές από τη Σύρο, την Αμοργό και τη Σαντορίνη. Οι οπτικοακουστικές και φωτογραφικές αρχειακές εγκαταστάσεις που επιμελήθηκε ο ντοκιμαντερίστας Jacob Moe τονίζουν τον μεταβλητό χαρακτήρα του ιστορικού αρχείου, ενώ οι φωτογραφίες-ντοκουμέντα του εθνογράφου και ναυπηγού Maurizio Borriello επαναπροσδιορίζουν τα καρνάγια και τα θαλάσσια περιβάλλοντα των Κυκλάδων ως μελλοντικές πηγές τεχνικής και βιωματικής γνώσης.
What about Eve?
Γυναίκες από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες, προσεγγίζουν τη θηλυκότητα και πως αυτή βιώνεται και εκφράζεται. Με έργα ζωγραφικής, φωτογραφίας και βίντεο-εγκαταστάσεις, ερευνούν τις στερεοτυπικές επιτελέσεις του φύλου που αφορούν την θηλυκότητα. Επιχειρούν να στείλουν ένα δυνατό μήνυμα ελευθερίας σε σχέση με την ταυτότητα, τη σεξουαλικότητα, την πολιτική και την ιστορία, διερευνούν τη συμβολοποίηση της γυναίκας όπως αυτή προκύπτει από τους διάφορους ρόλους της. Η φιλοδοξία της ομάδας είναι να παρουσιάσει μια ευρεία οπτική στη σύγχρονη δημιουργία των γυναικών καλλιτεχνών, θέτοντας ερωτήματα αλλά και προκαλώντας το θεατή να συμμετάσχει σε αναγνώσεις και σκέψεις γύρω από τη γυναικεία δυναμική στην κοινωνία και την τέχνη.
Lismonir
Η πλατφόρμα It’s all, oh so souvenir to me! προσέγγισε 7 δημιουργικούς ανθρώπους για να εξερευνήσουν την λέξη lismonir, η οποία ξεπήδησε μεταξύ αστείου και σοβαρού, ως αντίθετο του Souvenir, εκκινώντας από την λέξη “λησμονώ”. Με σκοπό να δημιουργηθούν σκέψεις και ροή για τα επόμενα βήματα της πλατφόρμας, αναζητάται αν το lismonir είναι έννοια προσεγγίσιμη και τι θα μπορούσε αυτή να περικλείει, αν παίρνει μορφή, σάρκα και οστά και με τι μέσα. Μέσα από πολλές ώρες συζητήσεων, αναζητήσεων, σκέψεων και δημιουργικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ των μελών της ομάδας εργασίας, οι συμμετέχοντες δημιούργησαν ο καθένας τη δική του πρόταση για τον όρο lismonir. Όλα τα περιεχόμενα της έκθεσης είναι εκδοχές αυτού, φέροντας την προσωπική σφραγίδα κάθε δημιουργού.
Στη σκιά Μέρος ΙΙ
Το δεύτερο μέρος της έκθεσης "Στη σκιά" συνεχίζει την ιχνηλάτηση της γυναικείας συμβολής στην τέχνη του 20ού αιώνα. Αυτή τη φορά, παρουσιάζονται 31 καλλιτέχνιδες που γεννήθηκαν μεταξύ 1911 και 1941. Οι περισσότερες είναι απόφοιτες της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας, ενώ υπάρχουν και εκείνες, όπως η Εύα Μπουλγουρά, που πραγματοποίησαν ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής ή σπούδασαν σε σχολές του Παρισιού. Στην πλειονότητά τους, αρχίζουν να εκθέτουν από το 1950 σε χώρους όπως το Ζάππειο, ο Παρνασσός, η Αίθουσα Κεντρικόν, η Αίθουσα Πέην, η Αίθουσα Μάνου, η Αίθουσα Ζαχαρίου, ο Ζυγός, το Αθηναϊκό Τεχνολογικό Ινστιτούτο, η Αίθουσα Τέχνης Χίλτον, οι Νέες Μορφές, η Άστορ, η Ώρα και η Μέδουσα. Ανάμεσά τους υπάρχουν σημαντικές εκπρόσωποι της ελληνικής χαρακτικής, της κεραμικής και της αφαιρετικής ζωγραφικής. Συμμετέχουν επίσης καλλιτέχνιδες που ασχολήθηκαν με το ψηφιδωτό, τη φωτογραφία, την εικονογράφηση, τη διακοσμητική και τη σκηνογραφία. Στην έκθεση συνυπάρχουν αρμονικά διαφορετικές τάσεις και αναζητήσεις: η ανθρώπινη παρουσία με την ανθρώπινη απουσία, ο ανθρωποκεντρισμός με την αφαίρεση, ο λυρισμός με τη συγκράτηση των συναισθημάτων, η νοσταλγία του παρελθόντος με την επιδίωξη του νέου. Η θεματολογία των έργων ποικίλει: τοπία, νεκρές φύσεις, προσωπογραφίες, εσωτερικοί χώροι, σκηνές καθημερινής ζωής, το γυναικείο σώμα.