"whose history is it anyway?": Η Susan Daboll παρεμβαίνει εικαστικά στον Φιλολογικό Σύλλογο "Παρνασσός"

Μια νέα έκθεση από τον επιμελητή Κώστα Πράπογλου.

Susan Daboll whose history is it anyway

Στις 23 Μαΐου, ο επιμελητής Κώστας Πράπογλου παρουσιάζει την ατομική έκθεση "whose history is it anyway?" της Susan Daboll στον χώρο της γκαλερί του ιστορικού Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσού. Γεννημένη και μεγαλωμένη στην Αμερική, η εικαστική διαδρομή της Daboll έχει επηρεαστεί βαθιά από το περιβάλλον και την οικογενειακή της ιστορία, με αποτέλεσμα την παραγωγή ενός τεράστιου έργου που αντικατοπτρίζει τόσο τη γοητεία όσο και την πολλαπλότητα της πραγματικότητάς μας.

Susan Daboll whose history is it anyway

Η οπτική γλώσσα της εικαστικού γίνεται αισθητή μέσα από τη διερεύνηση της ανθρώπινης εμπειρίας και της αντίληψης της ύπαρξης. Η έκθεση "whose history is it anyway?" δανείζεται τον τίτλο της από το ομώνυμο σώμα δουλειάς που δημιούργησε η Daboll το 1986.

Αποπνέοντας μια αίσθηση απολεσθέντων τοπίων, η σειρά των εγκαταστάσεών της που έρχονται στην επιφάνεια σαν δείγματα ψυχολογικής βιογραφίας, εναγκαλιάζει την καθολικότητα του συναισθήματος και μιας εγγενούς αξιοπρέπειας. Στην καρδιά της καλλιτεχνικής πρακτικής της Daboll, έγκειται μια βαθιά ενσυναίσθηση και κοινωνική συνείδηση. Σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται όλο και περισσότερο από την τεχνολογική πρόοδο και την κοινωνική αναταραχή, το έργο της παρουσιάζεται ως αιχμηρή υπενθύμιση της διαρκούς δύναμης της ψυχής και των περιπετειών της σε άγνωστες περιοχές. 

Susan Daboll whose history is it anyway

Εκπέμποντας πολύ πέρα από μια απλή αισθητική, η καλλιτεχνική και οπτική ευελιξία της Daboll είναι εμφανής στην ικανότητά της να διαχειρίζεται τα χρώματα, καθώς και στα ποικίλα μέσα και τεχνικές. Ασπρόμαυρες αργυροτυπίες (gelatin silver prints), διάφορα είδη φιλμ, κολάζ, έγχρωμα polaroids, φωτογραφίες μηχανής Diana, τυπωμένα υφάσματα και άλλες ψηφιακές εκτυπώσεις είναι όλα αριστοτεχνικά ενορχηστρωμένα και σε διάλογο με έπιπλα και άλλα ευρεθέντα αντικείμενα που όλα έχουν ιδιαίτερη σημασία για αυτήν. 

Susan Daboll whose history is it anyway

Πλοηγώντας στη σφαίρα της ανθρώπινης κατάστασης, η καλλιτέχνιδα εμποτίζει το έργο της με μια ενδελεχή κατανόηση των συναισθημάτων και των εμπειριών. Μέσα από τη χαρισματική καλλιτεχνική της ματιά, στοχάζεται την πολυπλοκότητα της ζωής, προσφέροντάς μας φευγαλέες ματιές στα μύχια της ψυχής.

Ένα από τα επαναλαμβανόμενα θέματα των έργων που παρουσιάζονται στην έκθεση είναι η διάσταση της φυσικής ή μη φυσικής παρουσίας. Κεντρικό στοιχείο του έργου της Daboll είναι η υποβλητική δύναμη της προσωπογραφίας ως αναπαράσταση μεταφυσικών οντοτήτων. Ξεκινώντας από τα δικά της βαθιά συναισθήματα που παρέμειναν θαμμένα για χρόνια, διερευνά την περιπλοκότητα των [δια]προσωπικών σχέσεων, αιχμαλωτίζοντας την ουσία του πνεύματός τους με αξιοσημείωτη δύναμη και ενσυναίσθηση. 

Susan Daboll whose history is it anyway

Η Susan Daboll γεννήθηκε στο South Weymouth της Μασαχουσέτης και μεγάλωσε στο Niantic του Κονέκτικατ. Ενώ σπούδαζε χαρακτική και φωτογραφία στο Πανεπιστήμιο των Συρακουσών (BFA), η δουλειά της επιλέχθηκε για το εξώφυλλο μιας έκθεσης, εδραιώνοντας τη δέσμευσή της στη φωτογραφία. Μετά την αποφοίτησή της, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη όπου εργάστηκε στον εμπορικό φωτογραφικό τομέα, συμπεριλαμβανομένου του ερευνητικού τμήματος του Magnum photos. Συνειδητοποίησε ότι οι φιλοδοξίες της προσανατολίζονταν περισσότερο προς τις καλές τέχνες και αυτό οδήγησε στην παρακολούθηση του μεταπτυχιακού προγράμματος φωτογραφίας μεταξύ του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και του Διεθνούς Κέντρου Φωτογραφίας (MA). Προσλήφθηκε από το NYU αμέσως μετά την αποφοίτησή της, όπου δίδαξε φωτογραφία σκοτεινού θαλάμου. Διευθύνοντας το δικό της φωτογραφικό εργαστήριο στο Williamsburg του Μπρούκλιν, η Daboll άρχισε να πειραματίζεται με εικόνες και τεχνικές μεγέθους τοιχογραφίας. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, έλαβε μεγάλη αναγνώριση για τις μεγάλης κλίμακας φωτογραφίες γυναικείας μορφής με θέμα τη σεξουαλικότητα, τη μυθολογία και τη θρησκεία. Αυτά παρουσιάστηκαν στην πρόσοψη ενός νεοκλασικού κτιρίου και συμπεριλήφθησαν σε έκθεση στο Μουσείο Τέχνης του Μπρούκλιν. Το 1995, άρχισε να χρησιμοποιεί έγχρωμο φιλμ για να εξερευνήσει τη φύση και το ανθρωπογενές τοπίο. Η τεχνική αυτή έπαιξε ρόλο στην πρώτη της έκθεση φωτογραφιών που τραβήχτηκαν στη φύση, με ήπια εστίαση και ιμπρεσιονιστικό ύφος. Το 2007, ολοκλήρωσε το πρώτο της πλήρως ψηφιακό έργο φωτογράφισης στα χωράφια της Πάρου. Η Daboll πάντα ενστερνιζόταν τον τεχνικό πειραματισμό και τα απροσδόκητα αποτελέσματα στη δουλειά της.

Εγκαίνια: 23/5 (6-9 μ.μ.)

Info: Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός | 23/5-15/6 | Ώρες λειτουργίας: Πεμ., Παρ.: 5-8 μ.μ., Σαβ.: 12-5 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Δύο ιδιότυπες ηχητικές περφόρμανς στο Ηραίο Περαχώρας

Γλυπτά και έργα ηχητικής μυθοπλασίας συμβιώνουν στον αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου Περαχώρας, με αφορμή την έκθεση "Otherlands".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Στη ζωγραφική του, ο Δημήτρης Εφέογλου εξερευνά το άγνωστο

Η έκθεση "On Vanishing Land" θα παρουσιαστεί στη Baraka Art Space, στο παλαιό λιμάνι των Σπετσών.

Ένα διαφορετικό σινεμά στήνεται στη μαγευτική ταράτσα του ΕΜΣΤ για την οποία μιλάει όλη η πόλη

Κορυφαία έργα βιντεοτέχνης επιχειρούν να μας κάνουν να γυρίσουμε την πλάτη μας στη φωτισμένη Ακρόπολη.

Στην έκθεση "Futures Garden" στα Ιωάννινα το παρελθόν διασταυρώνεται με το παρόν και τις υποσχέσεις του μέλλοντος

Ένα πλούσιο αισθητηριακό ταξίδι μέσω έργων από ποικίλα πεδία, όπως η γλυπτική, η μουσική, το σχέδιο, η φωτογραφία, η εγκατάσταση και οι νέες τεχνολογίες.

Ένα φωτογραφικό road trip μας κάνει να νοσταλγούμε τα ελληνικά καλοκαίρια

Η Ροζίτα Σπινάσα κάνει μια φωτογραφική διαδρομή περιπλάνησης και αυτογνωσίας στο νομό Ηλείας.

Τη διπλή όψη της "Urban Life" αποτυπώνει στα έργα του ο Κωστής Δαμουλάκης

Η έκθεση προσδοκά να φέρει το κοινό σε επαφή με μία ολοκληρωμένη παρουσίαση της έως τώρα πορείας του καλλιτέχνη, από τα χρόνια της μαθητείας του στην Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης έως σήμερα.