Η 2023 Ελευσίς σε προσκαλεί σε ένα αλλιώτικο "rave πάρτι"

Η περφόρμανς «This is a Party» από την εικαστικό Γεωργία Σαγρή γίνεται στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης σύγχρονης τέχνης "Μυστήριο 151 A Rave Down Below".

Μυστήριο 151 A Rave Down Below © Pinelopi Gerasimou

Το Σάββατο 13 Ιανουαρίου στις 7 μ.μ., στο Παλαιό Ελαιουργείο, η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης παρουσιάζει την περφόρμανς "This is a Party" από τη Γεωργία Σαγρή, στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης σύγχρονης τέχνης "Μυστήριο 151 A Rave Down Below", σε επιμέλεια Πάνου Γιαννικόπουλου.

Η καταξιωμένη εικαστικός ανασυνθέτει και ενεργοποιεί εκ νέου το έργο της - που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2006 στην έκθεση "Panic Room" του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ - προσφέροντας το σώμα ως αρχείο μνήμης και βίωμα, διαπραγματευόμενο τη σχέση πολιτικής και κίνησης.

Γεωργία Σαγρή
Γεωργία Σαγρή

Κατά τη διάρκεια της περφόρμανς, ο ήχος της φωνής της Σαγρή αντηχεί αποσπάσματα από τα εφηβικά της ημερολόγια και από το βιβλίο "Call" της πολιτικής ομάδας Invisible Committee, συγκροτώντας εναν εσωτερικό διάλογο που συντελεί στο ηχητικό τοπίο της δράσης, η οποία επαναλαμβάνεται συνεχώς. 

Λίγα λόγια για την έκθεση "Μυστήριο 151 A Rave Down Below"

Μυστήριο 151 A Rave Down Below

Το "Μυστήριο 151 A Rave Down Below" εξερευνά την πολιτική δυναμική του σώματος εν κινήσει από το ταυτόχρονα γεωλογικό και πολιτισμικό υπέδαφος. Αλχημικές περιπλανήσεις στο ιστορικό παρελθόν, στο μεταβιομηχανικό παρόν και στη μυθολογία καταλήγουν σε έναν εξαγριωμένο χορό. Η αφήγηση ξετυλίγεται μέσα από τους μύθους και την ιστορία της πόλης της Ελευσίνας και των Μυστηρίων με το χορό ως μέσο κορύφωσης, ιεροτελεστία και μέθοδο προσέγγισης των εννοιών του θανάτου και της απώλειας. Στοιχεία του μύθου της κατάβασης, όπως η ζωή ανάμεσα σε δύο κόσμους, το σκοτάδι και το φως, οι ιεροτελεστίες και η χρήση του ψυχεδελικού κυκεώνα, συνδέονται άλλωστε με τη νεότερη πολιτισμική ιστορία της πόλης, καθώς - ειδικά κατά τη δεκαετία του 1990 - rave parties ενεργοποιούσαν το απόθεμα των υποφωτισμένων βιομηχανικών χώρων της περιοχής και του παραλιακού μετώπου της Ελευσίνας.

Info: Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας | έως 28/1 | Τετ.-Παρ.: 5-8 μ.μ., Σαβ., Κυρ.: 1-8 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

A Rave Down Below

  • Μεικτά Μέσα

Το πρότζεκτ εξερευνά την πολιτική δυναμική του σώματος εν κινήσει από το ταυτόχρονα γεωλογικό και πολιτισμικό υπέδαφος. Αλχημικές περιπλανήσεις στο ιστορικό παρελθόν, στο μεταβιομηχανικό παρόν και στη μυθολογία καταλήγουν σε έναν εξαγριωμένο χορό. Μέθη, δηλητηρίαση, αποστροφή, ευφορία, αποδέσμευση, εκτόνωση και άνοδος: μια κυκλική πορεία από το σώμα προς το έδαφος και αντίστροφα. Η αφήγηση της έκθεσης ξετυλίγεται μέσα από τους μύθους και την ιστορία της πόλης της Ελευσίνας και των Μυστηρίων με το χορό ως μέσο κορύφωσης, ιεροτελεστία και μέθοδο προσέγγισης των εννοιών του θανάτου και της απώλειας. Στο "Μυστήριο 151 A Rave Down Below" βλέπουμε τον χορό και τη σχέση του με το πάσχον σώμα ή ακόμα και τον ίδιο ως ασθένεια και ως θεραπεία, τον χορό σε κατάσταση κρίσης, ως παρεκτόπιση της κοινωνικής εξάντλησης μπροστά σε μια εξάντληση που φέρνει απόλαυση, ως απόδραση και αντίδραση. Στοιχεία του μύθου της κατάβασης, όπως η ζωή ανάμεσα σε δύο κόσμους, το σκοτάδι και το φως, οι ιεροτελεστίες και η χρήση του ψυχεδελικού κυκεώνα, συνδέονται άλλωστε με τη νεότερη πολιτισμική ιστορία της πόλης, καθώς - ειδικά κατά τη δεκαετία του 1990 - rave parties ενεργοποιούσαν το απόθεμα των υποφωτισμένων βιομηχανικών χώρων της περιοχής και του παραλιακού μετώπου της Ελευσίνας. Το πρότζεκτ επικεντρώνεται στη δυνατότητα δημιουργίας σωματικών αρχείων μη γραμμικής μετάδοσης γνώσης και αφήγησης της ιστορίας με απρόσμενες διαπολιτισμικές συγγένειες. Το στοιχείο του εφήμερου, η αβεβαιότητα και η επιτελεστικότητα λειτουργούν ως κριτική αφετηρία και συνοδεύουν το κοινό στη διαδικασία θέασης και συμμετοχής του. Η έκθεση μέσω της ζωγραφικής, της γλυπτικής, ήχων, εγκαταστάσεων και περφόρμανς επιχειρεί να επαναδιαπραγματευτεί τα όρια του χορού, να σκεφτεί το (συλλογικό) σώμα και την απουσία του, την ανάμνησή του και την αναγκαιότητα της κίνησης. Στοχάζεται πάνω στις ουτοπικές διακηρύξεις χορευτικών υποκουλτούρων, την αποθέωση, τη ματαίωση και την εμπορική εκμετάλλευσή τους που αιωρείται μεταξύ επιθυμίας, απογοήτευσης και προσδοκίας. Παρατηρώντας τη σχέση μεταξύ των χορευτικών κινημάτων, της δημιουργίας κοινοτήτων και των αιτημάτων κοινωνικής δικαιοσύνης, ο χορός προσεγγίζεται ως μια μεταγλωσσική δραστηριότητα δημιουργίας ενός νέου κόσμου: μια παραληρηματική γραμματική που είναι αδύνατο να αναλυθεί - ολισθηρή στο μυαλό και δυσκίνητη στο στόμα, που περνάει μέσα από σπασμούς σε μύες, χημικές ενώσεις, μηχανές και pixels.

Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας

Κανελλοπούλου 1, Παραλία Ελευσίνας
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Δύο ιδιότυπες ηχητικές περφόρμανς στο Ηραίο Περαχώρας

Γλυπτά και έργα ηχητικής μυθοπλασίας συμβιώνουν στον αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου Περαχώρας, με αφορμή την έκθεση "Otherlands".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Στη ζωγραφική του, ο Δημήτρης Εφέογλου εξερευνά το άγνωστο

Η έκθεση "On Vanishing Land" θα παρουσιαστεί στη Baraka Art Space, στο παλαιό λιμάνι των Σπετσών.

Ένα διαφορετικό σινεμά στήνεται στη μαγευτική ταράτσα του ΕΜΣΤ για την οποία μιλάει όλη η πόλη

Κορυφαία έργα βιντεοτέχνης επιχειρούν να μας κάνουν να γυρίσουμε την πλάτη μας στη φωτισμένη Ακρόπολη.

Στην έκθεση "Futures Garden" στα Ιωάννινα το παρελθόν διασταυρώνεται με το παρόν και τις υποσχέσεις του μέλλοντος

Ένα πλούσιο αισθητηριακό ταξίδι μέσω έργων από ποικίλα πεδία, όπως η γλυπτική, η μουσική, το σχέδιο, η φωτογραφία, η εγκατάσταση και οι νέες τεχνολογίες.

Ένα φωτογραφικό road trip μας κάνει να νοσταλγούμε τα ελληνικά καλοκαίρια

Η Ροζίτα Σπινάσα κάνει μια φωτογραφική διαδρομή περιπλάνησης και αυτογνωσίας στο νομό Ηλείας.

Τη διπλή όψη της "Urban Life" αποτυπώνει στα έργα του ο Κωστής Δαμουλάκης

Η έκθεση προσδοκά να φέρει το κοινό σε επαφή με μία ολοκληρωμένη παρουσίαση της έως τώρα πορείας του καλλιτέχνη, από τα χρόνια της μαθητείας του στην Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης έως σήμερα.