Οι εκδόσεις Ψυχογιός παρουσιάζουν το νέο εκδοτικό τους πρόγραμμα. Στις νέες κυκλοφορίες συναντάμε βιβλία από ελληνική και ξένη λογοτεχνία μέχρι βιβλία μαγειρικής και διατροφής.
Τα μυθιστορήματα "Πλούσιοι και Φτωχοί" (1919), "Τίμιοι και άτιμοι" (1921) και "Τυχεροί και άτυχοι" (1924) εντάσσονται στην "κοινωνική τριλογία" και θεωρούνται από τα σημαντικότερα και πιο φιλόδοξα έργα του Γρηγορίου Ξενόπουλου.
Πλούσιοι και Φτωχοί
Στο "Πλούσιοι και Φτωχοί" επιχειρεί μια μεγάλη τομή στην κοινωνία της εποχής του. Μια ακτινογραφία. Δίχως διδακτισμό και ηθικολογία, περισσότερο ως παρατηρητής και ανατόμος (επηρεασμένος προφανώς από τον θετικισμό), ο Ξενόπουλος έδωσε ένα έργο που εντάσσεται στο ευρωπαϊκό ρεύμα του κοινωνικού ρεαλισμού.
Από τον πρόλογο του Νίκου Βατόπουλου.
Τίμιοι και Άτιμοι
Το "Τίμιοι και Άτιμοι", όμως, ως σύνθεση και ως πεδίο διασταύρωσης πολλών αντιθέσεων (πολιτικοί και πολίτες, εύποροι και ολιγαρκείς, αστοί και μικροαστοί, αθώοι και δολοπλόκοι) μπορεί να μας χρησιμεύσει ως απάντηση στο αν όντως τα κειμενικά δεδομένα ενός μυθιστορήματος αρκετές φορές ξεπερνούν τις αρχικές προθέσεις ενός συγγραφέα.
Από τον πρόλογο του Αλέξη Σ. Ζήραστο "Τίμοι και Ατιμοι"
Τυχεροί και άτυχοι
Στο "Τυχεροί και άτυχοι" η μαγική σκέψη (ο αυθαίρετος και παράλογος συσχετισμός γεγονότων με υποθετικά αίτια) επιμένει μέχρι και την ύστατη αράδα, περισσότερο, όμως, για να τροφοδοτήσει τις ανάγκες του ψυχολογικού θρίλερ και των ανατροπών της πλοκής. Γιατί έξω από αυτά, οι άνθρωποι προσδιορίζουν την ψυχολογική και την κοινωνική τους υπόσταση με βάση τις ικανότητές τους να πράξουν, να δημιουργήσουν και να καθιερωθούν σε έναν κόσμο υγιώς υψηλού ανταγωνισμού και παραγωγικών προκλήσεων, τον κόσμο του αστικού μυθιστορήματος – τουλάχιστον του αστικού μυθιστορήματος όπως το εισηγήθηκε ο Ξενόπουλος.
Από τον πρόλογο του Βαγγέλοι Χατζηβασιλείου
Ο δρόμος προς το Μακόντο (Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, μτφρ. Μαρία Παλαιολόγου)
Ένα συναρπαστικό λογοτεχνικό ταξίδι στα πεζά κείμενα που οδήγησαν στη δημιουργία του μυθικού σύμπαντος του Εκατό χρόνια μοναξιά. Σε πολλές περιστάσεις, ο Μάρκες είχε δηλώσει ότι προκειμένου να γραφτεί ένα βιβλίο, πρέπει πρώτα να μάθεις πώς να το στήσεις και μόνο τότε είσαι σε θέση να έρθεις αντιμέτωπος με τη γραφομηχανή. "Έζησε" στο Μακόντο σχεδόν είκοσι χρόνια πριν μπορέσει να ολοκληρώσει ένα από τα διασημότερα λογοτεχνικά έργα όλων των εποχών, το "Εκατό χρόνια μοναξιά". Αυτή η ανθολογία, η οποία συγκροτήθηκε σε μια προσπάθεια να ανιχνευθεί το μονοπάτι που ακολούθησε ο συγγραφέας, περιλαμβάνει όλα τα δημοσιευμένα πεζογραφήματά του. Σε αυτά διαμορφώνεται σιγά σιγά το μυθικό του σύμπαν, αρχής γενομένης από τις σημειώσεις του για ένα μυθιστόρημα του 1950 και τα πρώτα του διηγήματα έως τα έργα "Ο συρφετός", "Ο συνταγματάρχης δεν έχει κανέναν να του γράψει" και "Η κακιά η ώρα" το 1966.
Θάνατος στο βιβλιοπωλείο (Άλις Σλέιτερ, μτφρ. Αριάδνη Μοσχονά)
Η Ρόουτς, βιβλιοπώλισσα, μοναχική και φανατική με τα αληθινά εγκλήματα, δεν ενδιαφέρεται να αποκτήσει φίλους. Όση συντροφιά χρειάζεται τη βρίσκει στα βιβλία της που μιλάνε για κατά συρροή δολοφόνους, στα podcasts που αναλύουν στυγερά εγκλήματα και στο σαλιγκάρι της, τον Μπλιπ. Αυτό μέχρι τη στιγμή που εμφανίζεται στο βιβλιοπωλείο η Λόρα, μια νέα υπάλληλος. Η Λόρα, με τις χαριτωμένες υφασμάτινες τσάντες της και το λαμπερό χαμόγελό της, γίνεται η αγαπημένη βιβλιοπώλισσα όλων. Όμως, κάτω από το φωτεινό προσωπείο, η Ρόουτς νιώθει πως η Λόρα κρύβει κάτι σκοτεινό ‒ τόσο σκοτεινό, όσο κι αυτό που έχει μέσα της η ίδια. Και καθώς η περιέργειά της εξελίσσεται σε νοσηρή εμμονή, η Ρόουτς νιώθει όλο και πιο αποφασισμένη να γίνει μέρος της ιστορίας της Λόρα ‒ είτε το θέλει η Λόρα είτε όχι.
Can't hurt me (Ντέβιντ Γκόγκινς, μτφρ. Χρήστος Καψάλης)
Για τον Ντέβιντ Γκόγκινς, τα χρόνια του ως παιδί ήταν εφιαλτικά. Η φτώχεια, η προκατάληψη και η σωματική κακοποίηση στοίχειωναν τις μέρες και τις νύχτες του. Ωστόσο, με αυστηρή αυτοπειθαρχία, ψυχική δύναμη και σκληρή δουλειά, ο Γκόγκινς κατάφερε να μεταμορφωθεί από έναν καταθλιπτικό, υπέρβαρο νεαρό χωρίς μέλλον σε ένα διεθνές φαινόμενο και έναν από τους κορυφαίους αθλητές αγώνων υπεραντοχής σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι ο μοναδικός άνθρωπος στην Ιστορία που ολοκλήρωσε την εκπαίδευση της ΔΥΚ, της Σχολής Καταδρομέων Στρατού Ξηράς και της Σχολής Αλεξιπτωτιστών Διασωστών της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ. Έχει τερματίσει σε περισσότερους από εξήντα υπερμαραθωνίους, τρίαθλα και υπερτρίαθλα, σημειώνοντας ρεκόρ αγώνων, ενώ συχνά κατατάσσεται μέσα στην πρώτη πεντάδα. Πρώην κάτοχος του ρεκόρ Γκίνες για την εκτέλεση τεσσάρων χιλιάδων τριάντα έλξεων μέσα σε δεκαεπτά ώρες, πλέον είναι ένας περιζήτητος ομιλητής, που έχει μοιραστεί την ιστορία του με στελέχη εταιριών οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στη λίστα Fortune 500, επαγγελματικές ομάδες αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και σπουδαστές σε ολόκληρες τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στο βιβλίο αυτό ο Γκόγκινς αφηγείται τη συγκλονιστική ιστορία της ζωής του, αποκαλύπτει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι εκμεταλλεύονται μόνο το σαράντα τοις εκατό των ικανοτήτων τους και δείχνει τον δρόμο που μπορούν να ακολουθήσουν όλοι για να ξεπεράσουν τον πόνο, να αψηφήσουν τον φόβο και να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες τους.
Το ψυχοθεραπευτικό ταξίδι (Γρηγόρης Βασιλειάδης)
Θες να μάθεις ποιος είσαι; Γιατί είσαι ανικανοποίητος στη ζωή σου; Για ποιους λόγους δυσκολεύεσαι να απολαύσεις τη σχέση σου με τον εαυτό σου; Πώς οι στενές σχέσεις με την οικογένειά σου σε εμποδίζουν να ωριμάσεις; Ποια πράγματα σε τρομάζουν περισσότερο στις σχέσεις σου με τους άλλους; Τι κρύβεται στον πυρήνα της κατάθλιψης; Πώς θα σε βοηθήσει η ψυχοθεραπεία; Με ποιους τρόπους μπορείς να αξιοποιήσεις την εσωτερική σου σκιά ώστε να συναντήσεις τον πιο αυθεντικό εαυτό σου; Πώς μπορείς να μετασχηματίσεις τους φόβους σου σε εργαλεία ανάδειξης της εσωτερικής σου δύναμης και ελευθερίας; Οι παραπάνω απορίες, απαντώνται σε αυτό το βιβλίο.
Μα-γυρεύοντας τις εποχές (Γιώργος Τσούλης)
Ο Γιώργος Τσούλης μάς ξεναγεί σε δεκαπέντε μοναδικούς τόπους της χώρας μας, σε ένα οδοιπορικό που έχει σκοπό να ανακαλύψει τα γαστρονομικά της διαμάντια, να μάθει από τις παραδόσεις της και να τιμήσεις τις γεύσεις που ανέκαθεν υπήρχαν στο ελληνικό τραπέζι.
Ένα ταξίδι μέσα από τις τέσσερις εποχές του χρόνου, με εναλλαγή μαγευτικών τοπίων σε βουνά και θάλασσες, γνωρίζοντας χωριά, νησιά και περήφανες πόλεις σε όλη την ελληνική επαρχία. Ένα όμορφο μενού τριάντα οκτώ συνταγών που σέβονται την εποχικότητα, τιμούν την εντοπιότητα, αξιοποιούν την κάθε πρώτη ύλη, υπενθυμίζουν την αξία της παράδοσης και παρακινούν τον καθένα να ανακαλύψει τη γαστρονομία της Ελλάδας.
Διεφθαρμένο Βασίλειο (Leigh Bardugo, μτφρ. Πηνελόπη Τριαδά)
Ο Καζ Μπρέκερ και η συμμορία του μόλις έκαναν μια ληστεία τόσο τολμηρή, ώστε ούτε οι ίδιοι δεν πίστευαν ότι θα επιζούσαν. Αλλά αντί να μοιραστούν μια παχυλή ανταμοιβή, παλεύουν για άλλη μια φορά για τη ζωή τους. Προδομένη και εξαιρετικά αποδυναμωμένη, η συμμορία δεν έχει πόρους, συμμάχους και ελπίδα. Καθώς πανίσχυρες δυνάμεις από όλο τον κόσμο καταφθάνουν στο Κέτερνταμ για να ανακαλύψουν τα επικίνδυνα μυστικά που κρύβουν τα άνθη γιούρντα, παλιοί αντίπαλοι και νέοι εχθροί εμφανίζονται για να προκαλέσουν την ευφυΐα του Καζ και να δοκιμάσουν την εύθραυστη αφοσίωση των μελών της ομάδας. Θα διεξαχθεί ένας πόλεμος στους σκοτεινούς και δαιδαλώδεις δρόμους της πόλης – μια μάχη για εκδίκηση και λύτρωση που θα καθορίσει τη μοίρα του κόσμου των Γκρίσα.
Δημιουργός δακρύων (Erin Doom, μτφρ. Θεοδώρα Δαρβίρη, Γιώργοςς Κασαπίδης)
Ανάμεσα στους τοίχους του Γκρέιβ, του ορφανοτροφείου όπου μεγάλωσε η Νίκα, ανέκαθεν λέγονταν ιστορίες και θρύλοι στο φως του κεριού. Η πιο γνωστή είναι εκείνη του Δημιουργού των Δακρύων, ενός μοναχικού τεχνίτη με ανοιχτά σαν το γυαλί μάτια, που λάξευε όλους τους φόβους και όλες τις ανησυχίες που υπάρχουν στις καρδιές των ανθρώπων. Στα δεκαεφτά της χρόνια, όμως, φτάνει για τη Νίκα η στιγμή να αφήσει πίσω της τα ζοφερά παραμύθια της παιδικής ηλικίας και να γίνει πραγματικότητα το πιο μεγάλο της όνειρο.
Μα, στο νέο της σπίτι η Νίκα δεν είναι μόνη της. Μαζί της από το Γκρέιβ φεύγει και ο Ρίγκελ, ένας δύστροπος και μυστηριώδης νεαρός, το τελευταίο πρόσωπο που θα ήθελε η Νίκα για θετό αδελφό. Ο Ρίγκελ, προικισμένος με μια ομορφιά που μαγεύει, κρύβει έναν σκοτεινό χαρακτήρα. Ακόμα κι αν τη Νίκα και τον Ρίγκελ τούς ενώνει ένα κοινό παρελθόν πόνου και στερήσεων, η συνύπαρξή τους φαίνεται ανέφικτη. Κυρίως όταν ο θρύλος επιστρέφει για να εισχωρήσει στη νέα τους ζωή και ο Δημιουργός των Δακρύων γίνεται ξαφνικά αληθινός, πλησιάζει ολοένα πιο κοντά τους.