"Pre Erotic Thoughts": Έρωτας και τέχνη υπό ένα λακανικό πρίσμα

Μια ομάδα νέων καλλιτεχνών έρχεται να μας γεμίσει φιλοσοφικούς στοχασμούς για τον έρωτα μέσα από τα έργα της.

Πριν Έρθει το Τέλος Pre Erotic Thoughts

Μια ιδιαίτερη ομαδική έκθεση με τίτλο "Πριν Ερθει (το) Τέλος: Pre Erotic Thoughts" εγκαινιάζεται τη Τετάρτη 1 Νοεμβρίου από τις 7 μ.μ. έως τις 10 μ.μ. στο P.E.T. Projects και θα διαρκέσει έως τις 25 Νοεμβρίου. Η έκθεση πραγματεύεται τον έρωτα υπό μια λακανική οπτική, με τους συμμετέχοντες να κάνουν τις δικές τους καλλιτεχνικές αφηγήσεις.

"Ο έρωτας είναι μια συνάντηση με το άγνωστο του εαυτού μας, με το ασυνείδητο και επομένως είναι μια μια συνάντηση με τα συμπτώματά μας.

O έρωτας συχνά εξυμνείται ως κάτι το μεγαλειώδες, μια πηγή βαθιάς εκπλήρωσης. Ωστόσο, είναι μια πολυδιάστατη εμπειρία που συνδέεται με τις πιο σύνθετες πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης και σίγουρα δεν είναι η απάντηση στη ματαιότητα του ζειν. Μπορούμε να θεωρήσουμε τον έρωτα απλώς προβολές-ένα στάδιο του καθρέφτη ή απλά ως μια κατασκευή του καπιταλισμού για να διατηρήσει μια κατάσταση άγχους; Πώς εμπλέκεται το σεξ με όλα αυτά;

Από τη στιγμή που μιλάμε είμαστε ευνουχισμένοι, δε μπορούμε να τα πούμε όλα υπάρχει το αδύνατο και γιάυτό δε θα ικανοποιηθούμε ποτέ. Ο έρωτας, αν τον δούμε από μια λακανική οπτική, περιλαμβάνει όχι μόνο την επιθυμία να συνδεθούμε με ένα Άλλο άτομο αλλά και την ανάγκη να γίνουμε ορατοί από τον Άλλο. Να μας καταλάβει. Η άνοδος του ναρκισσισμού όμως έχει επιφέρει νέους τρόπους προσέγγισης των αντικειμένων της επιθυμίας. Ναρκισσισμός δεν είναι κάτι άλλο παρά ένα κλείσιμο, μια επιστροφή. Επιστρέφουμε στην Εαυτή μας επειδή έχουν χαθεί τα πάντα Έξω.

Ποθούμε όμως γιατί φαντασιωνόμαστε και φαντασιωνόμαστε γιατί μιλάμε. Σκεφτείτε το διαδίκτυο, το οποίο προσφέρει απεριόριστη ευχαρίστηση και παρέχει εύκολη πρόσβαση σε διάφορες εικόνες και σεξουαλικά σενάρια, που κάποτε χαρακτηρίζονταν ως διαστροφές, αλλά τώρα γίνονται αντιληπτές ως απλές καταναλωτικές επιλογές. Ομοίως, οι εφαρμογές γνωριμιών παρέχουν άμεση πρόσβαση σε πιθανούς συντρόφους. Αυτή η αυξημένη ποικιλία του τρόπου με τον οποίο ασχολούμαστε με τα επιθυμητά αντικείμενα δεν έχει απλοποιήσει τα πράγματα. Στην πραγματικότητα, μάλλον τα έχει κάνει πιο πολύπλοκα, απομακρύνοντας μας από το να δημιουργήσουμε τις δικές μας "μοναδικές” προσεγγίσεις σε θέματα αγάπης και σεξουαλικότητας.

Ερωτευόμαστε γιατί μιλάμε ή μήπως γιατί δε μιλάμε; Κάνουμε σεξ γιατί είναι κάτι "φυσικό"; Αν είναι κάτι πρωτόγονο, φέρνει πιο κοντά το τέλος του πολιτισμού; Αν ναι, τότε μήπως ο έρωτας είναι μια πολιτισμική κατασκευή για να ξεφύγει ο άνθρωπος από την ζωώδη του φύση; Μήπως η επιθυμία γεννιέται μόνο από το πρίσμα της φαντασίωσης;

Μήπως τα έχουμε χάσει όλα γιατί δεν είχαμε τίποτα ποτέ;

Εμβαθύνοντας στις σφαίρες του ασυνείδητου, πέφτουμε πάνω στις δικές μας προκλήσεις και παρανοήσεις. Αυτή η ψυχαναλυτική προοπτική υπογραμμίζει τη σημασία της γλώσσας στο πεδίο της επιθυμίας. Όταν ερωτευόμαστε, έχουμε την τάση να ανεβάζουμε το άλλο άτομο σε ένα βάθρο, επειδή φαίνεται να έχει κάτι που εμείς έχουμε χάσει και επειδή το έχει, η εικόνα του αποκτά μια συνοχή η οποία νιώθουμε να λείπει απ’ τη δική μας. Το παράδοξο της αγάπης έγκειται στη δυνατότητά της να απελευθερώνει και να περιορίζει, να δημιουργεί στιγμές βαθιάς σύνδεσης και στιγμές βαθιάς αυταπάτης. Έτσι, τα πράγματα θα πάνε στραβά, και η αγάπη θα αποτύχει. Αλλά μάλλον θα το κάνουμε ξανά.

Η έκθεση "Πριν Έρθει Το (τέλος): Pre Erotic Thoughts" είναι μια προσπάθεια να κατανοήσουμε μέσω της τέχνης αν ο έρωτας είναι αυτό που απομακρύνει το υποκείμενο από την επαναλαμβανόμενη κόλαση της ύπαρξης και ίσως να έχει τη δυνατότητα να μας βγάλει από τη ναρκισσιστική μας μοναξιά. Κοιτάμε αυτό που μας λείπει, προβάλλοντάς το στο Άλλο". -Βασιλεία Κάγκα (αφιερωμένο στο καρτέλ)

Στην έκθεση συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Βασίλης Βηλαράς, Χάρις Βλάχος, Πηνελόπη Γερασίμου, Λεμονιά Γιαννίρη, Γκρέτα , iacovos, Κατερίνα Κομιανού, Nina Kouklaki, Κωνσταντίνος Λαδιανός, Κωνσταντίνος Λιανός, Ανδρέας Μαλλούρης, Mochi, Σόνι Παπαδόπουλος, Calliope Pavlides, Spyros Rennt, Αλέξανδρος Σιμόπουλος, Σοφία Στέβη και
Αντιγόνη Bunny Τσαγκαροπούλου

Μαζί με τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν και κάποια σχετικά performances από τους Angelos Kolosionis & Λελε, Markella Ksilogiannopoulou, Mochi και Pitt.

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

P.E.T. Projects

Κερκύρας 87, Κυψέλη
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Ένα βιβλίο για "Ναυαγούς" παρουσιάζεται στο Eteron

Στον χώρο του Eteron θα φιλοξενηθεί η παρουσίαση του βιβλίου της Ρίκας Μπενβενίστε "Ναυαγοί. Ιστορίες οικογενειακές και άλλες μέσα στην Ιστορία του μεταπολεμικού κόσμου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/01/2025

Δύο νέα αστυνομικά μυθιστορήματα από τις εκδόσεις Άγρα

Δείτε εντός δύο νέους τίτλους του εκδοτικού οίκου που είναι ό,τι πρέπει για τους λάτρεις του είδους.

Μιλώντας για την ψυχική υγεία μέσα σε έναν κόσμο σε κρίση

Παρουσιάζεται στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων το βιβλίο του Θόδωρου Μεγαλοικονόμου "Ποια ψυχική υγεία και ποια ψυχιατρική, σε ποια κοινωνία".

"Η κοινωνία της Μπέλλας και του Χάρη: Μια φάρμα": Η Ειρήνη Ηλιοπούλου ζωντανεύει τη φύση με ζωγραφική και γλυπτική

Η καλλιτέχνιδα μάς προσκαλεί να ανακαλύψουμε έναν κόσμο όπου η φύση και τα ζώα αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο μέσα από 25 ζωγραφικά έργα και 75 κεραμικά γλυπτά, αποτυπώνοντας με δεξιοτεχνία τη ζωντάνια και την αθωότητα της ζωής.

Ξεναγήσεις στην έκθεση "1967-1974. Κουλτούρες σε Αντιπαράθεση: Ζωή, Τέχνη, Προπαγάνδα" από τον Τάσο Σακελλαρόπουλο

Ανακαλύπτοντας τη διττή πολιτιστική και ιδεολογική πραγματικότητα της επταετίας της δικτατορίας.

Τελευταία ευκαιρία για την έκθεση "Ένδυμα Ψυχής" στη Θεσσαλονίκη

Η έκθεση αναδεικνύει την τέχνη του ελληνικού ενδύματος μέσα από τη μοναδική σύνθεση φωτογραφίας και κεντητικής, με πάνω από 70 παραδοσιακές φορεσιές να "ντύνουν" σύγχρονα πρόσωπα και να αφηγούνται την ιστορία του ελληνισμού.

Ένα graphic novel μάς μαθαίνει πώς αναπαράγεται η κοινωνική ανισότητα

Η "Διάκριση" της Τιφέν Ριβιέρ, εμπνευσμένη από το έργο του κοινωνιολόγου Πιερ Μπουρντιέ, κυκλοφόρησε μόλις από τις εκδόσεις Αντίποδες.