Το Ίδρυμα Γ.&Α. Μαμιδάκη διοργανώνει το πρώτο από μια σειρά πέντε διαδικτυακών, ανοικτών συναντήσεων με θέμα τις Οικολογίες της Φροντίδας (Care Ecologies). Πρόκειται για ένα πολύπλευρο project που αναδεικνύει διαφορετικές πτυχές της φροντίδας, συμβάλει στην προώθηση της σύγχρονης τέχνης και ενισχύει μια σταθερή σχέση μεταξύ σύγχρονων καλλιτεχνικών πρακτικών και κοινωνικού χώρου, με πέντε συνεργαζόμενους φορείς από την Ελλάδα, την Κροατία και την Ισπανία, συγχρηματοδοτούμενο από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Creative Europe.
Στο σεμινάριο "Μπορούν οι αγορές να είναι φροντιστικές;" την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου θα μιλήσει ο Αντρέας Χατζηδάκης, Καθηγητής Μάρκετινγκ και Καταναλωτικού Πολιτισμού στο Royal Holloway University of London και μέλος της Κολεκτίβας της Φροντίδας, που συνέταξε το Μανιφέστο της Φροντίδας.
Όπως σχολιάζει ο ίδιος: "Βρισκόμαστε εν μέσω μιας τεράστιας παγκόσμιας ‘κρίσης της φροντίδας’ τόσο για τους ανθρώπους, όσο και για τον πλανήτη. Κι όμως ο ρόλος των αγορών και του καταναλωτισμού στη διαιώνιση της κρίσης αυτής δεν γίνεται ιδιαίτερα κατανοητός. Εξετάζω τις συνέπειες της εμπορευματικοποίησης της φροντίδας σε διάφορες κλίμακες και άξονες των παροχών φροντίδας: νοικοκυριά, κοινότητες και κράτη. Πιστεύω ότι η αυξανόμενη εμπορευματικοποίηση της φροντίδας σε αυτές τις κλίμακες περιβάλλεται από προβληματικές λογικές και αντιφάσεις που ελάχιστα προσφέρουν στην αντιμετώπιση της κρίσης. Την ίδια στιγμή όμως, οι αγορές ήρθαν για να μείνουν. Τι κάνουμε λοιπόν;"
Το σεμινάριο πραγματοποιείται στην αγγλική γλώσσα. Για τη δωρεάν εγγραφή πατήστε εδώ.
Πρόγραμμα:
- 18.00 - 18.10 Καλωσόρισμα και εισαγωγή
- 18.10 - 18.50 Αντρέας Χατζηδάκης, Can Markets Be Caring?
- 18.50 - 19.30 Ερωτήσεις, συζήτηση
Ο Αντρέας Χατζηδάκης είναι Καθηγητής Μάρκετινγκ και Καταναλωτικού Πολιτισμού στο Royal Holloway University of London. Η έρευνά του εστιάζει στη σχέση μεταξύ κατανάλωσης, ηθικής και πολιτικής, με θεματικές όπως καταναλωτικός ακτιβισμός στα χρόνια της Ελληνικής κρίσης, φροντίδα και σχεσιακότητα στην καθημερινή κατανάλωση, γεωγραφικές, φεμινιστικές και ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις. Έχει δημοσιεύσει σε πολλά περιοδικά διεθνούς κύρους, όπως Journal of Consumer Research, Journal of Consumer Culture, Journal of Business Ethics, Environment and Planning D, and British Journal of Management, καθώς επίσης και σε βιβλία όπως Φύλο και Μάρκετινγκ (με Pauline Maclaran), Σύγχρονες Προσεγγίσεις του Μάρκετινγκ και της Καταναλωτικής Συμπεριφοράς (με Pauline Maclaran και Elizabeth Parsons), Καταναλωτική Ηθική – Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις (με Michal Carrington και Deirdre Shaw). Είναι επίσης μέλος της Κολεκτίβας της Φροντίδας, που συνέταξε το Μανιφέστο της Φροντίδας (Εκδόσεις Ροπή, 2022, Care Manifesto, Verso, 2020).
Οι πέντε συνεργαζόμενοι φορείς του προγράμματος Care Ecologies είναι το Ίδρυμα Γ.&Α. Μαμιδάκη, το Idensitat (Βαρκελώνη), το What, How & for Whom / WHW (Κροατία), το State of Concept Athens και το Κέντρο Νέων Μέσων και Φεμινιστικών Πρακτικών στο Δημόσιο Χώρο (Ελλάδα). Στο πλαίσιο του προγράμματος έχει ήδη διοργανωθεί διαδικτυακή εκδήλωση για την Αισθητική, τη Φροντίδα και τον Οικοφεμινισμό με κύρια εισηγήτρια την Ισπανίδα ανθρωπολόγο και εκπρόσωπο του οικοφεμινισμού, Yayo Herrero. Το Care Ecologiesσυγχρηματοδοτείται από το Creative Europe.
Σημειώνεται ότι με τη φροντίδα στο κέντρο των διεθνών συζητήσεων, οι Οικολογίες της Φροντίδας εστιάζουν στην ανάγκη να αναλογιστεί κανείς εκ νέου και συλλογικά τους κανόνες και τις διαδικασίες της πολιτιστικής δημιουργίας, ενώ εγκαθιδρύουν δεσμούς στενής συνεργασίας μεταξύ καλλιτεχνών, επιμελητών, διανοούμενων, ερευνητών και άλλων πολιτιστικών παραγόντων μέσω διεπιστημονικών προγραμμάτων. Μέσα σε αυτή τη διετία δημιουργούνται ευκαιρίες κινητικότητας των επαγγελματιών του πολιτισμού και προώθησης της σύγχρονης τέχνης σε τοπικό και διεθνές κοινό και οικοδομείται μια στέρεη σχέση μεταξύ σύγχρονων καλλιτεχνικών πρακτικών και του κοινωνικού χώρου μέσω έρευνας, προγραμμάτων φιλοξενίας, εκθέσεων και εργαστηρίων.
Πληροφορίες μπορείτε να βρείτε και στην ιστοσελίδα του ιδρύματος.