Η έκθεση "Far East" του Πολύβιου Ανεμογιάννη είναι μια φωτογραφική περιπλάνηση στις λαϊκές γειτονιές του Παρισιού

Στο "1927 Art Space" θα παρουσιαστεί η νέα έκθεση του σημαντικού φωτογράφου.

Πολύβιος Ανεμογιάννης

To "1927 Art Space" υποδέχεται αυτό το φθινόπωρο τον φωτογράφο Πολύβιο Ανεμογιάννη και παρουσιάζει την έκθεση φωτογραφίας "Far East". Πρόκειται για ένα οδοιπορικό στις λαϊκές γειτονιές του ανατολικού Παρισιού που οι εκατομμύρια επισκέπτες της "Πόλης του Φωτός" δεν βλέπουν ποτέ.

 

Η έκθεση θα πλαισιωθεί με προβολή βίντεο με την μουσική του Jak Belghit και ποιήματα τα οποία θα απαγγείλει η ηθοποιός Δήμητρα Κοντού. Αστικά τοπία και πορτραίτα των κατοίκων εναλλάσσονται, αποτυπώνοντας τις ριζικές κοινωνικές αλλαγές που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια σε αυτές τις περιοχές και την περιθωριοποίηση των κατοίκων που ζουν σε αυτές.

Πολύβιος Ανεμογιάννης

 

Ο ίδιος γράφει: "Βλέπω το Παρίσι σαν μια πόλη χωρισμένη στα δύο: Δυτικά, η πλούσια πόλη του φωτός με τους λαμπερούς δρόμους της, τον Πύργο του Άιφελ, τα Ηλύσια Πεδία … Ανατολικά, οι λαϊκές συνοικίες. Είναι σαν δύο τεκτονικές πλάκες που συγκρούονται, με την δυτική να σπρώχνει την ανατολική. Φωτογραφίζω τα ανατολικά διαμερίσματα και προάστια του Παρισιού εδώ και τριάντα πέντε χρόνια, από τότε που εγκαταστάθηκα στη Γαλλία. Είναι γειτονιές άρρηκτα δεμένες με την Ιστορία αυτής της χώρας. Ο πληθυσμός αυτών των προαστίων (ως επί το πλείστον λαϊκά στρώματα και εθνικές μειονότητες) δέχεται μια αφάνταστη οικονομική και κοινωνική πίεση. Αντικαθίσταται σταδιακά από πιο εύπορες κοινωνικές τάξεις που φεύγουν από το Παρίσι λόγω ακρίβειας και εγκαθίστανται σε αυτές τις πρώην φτωχογειτονιές. Μοντέρνα απρόσωπα συμπλέγματα πολυκατοικιών και ουρανοξυστών ξεφυτρώνουν παντού ανεβάζοντας τις τιμές, υποχρεώνοντας έτσι τους κατοίκους να τα εγκαταλείψουν προοδευτικά για να ψάξουν νέες γειτονιές, ακόμη πιο μακριά. 

Είναι μια πολιτική "αστικού εξευγενισμού" που βλέπουμε σε πολλές πόλεις του δυτικού κόσμου. Ο ακροδεξιός υποψήφιος Ερίκ Ζεμούρ στην προεκλογική του εκστρατεία χρησιμοποίησε τον όρο ''Η μεγάλη αντικατάσταση'' θέλοντας να πει ότι στη Γαλλία και στην Ευρώπη λευκοί αντικαθίστανται από μετανάστες. Με το Far East δείχνω ότι η αληθινή ''Μεγάλη Αντικατάσταση'' είναι αυτή των κατώτερων λαϊκών στρωμάτων που βλέπουν τα σπίτια και τις γειτονιές τους να εξαφανίζονται εξαιτίας των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών με κερδοσκοπικά κίνητρα.

Πολύβιος Ανεμογιάννης

Η Ακτίνα Σταθάκη, επιμελήτρια της έκθεσης και δημιουργός του "Art Space", αναλύει με τη σειρά της το επιμελητικό σκεπτικό του "Far East" και την επιλογή της να συμπεριλάβει την συγκεκριμένη έκθεση στο ετήσιο πρόγραμμα του χώρου: 

 

Η έκθεση αποτελεί συνέχεια της θεματικής "LAND RIGHTS 1 & 2" που μας απασχόλησε στο "1927 art space" κατα την περίοδο 2022-2023. Στο δεύτερο μέρος της θεματικής (Άνοιξη 2023) επικεντρωθήκαμε στο θέμα του δικαιώματος στην πόλη - ποιοι έχουν δικαίωμα να σχεδιάσουν, να οραματιστούν την πόλη και για ποιούς; - πώς η πόλη συνομιλεί με τη φύση; - πώς η πόλη "αλλάζει χέρια" μέσω πολιτικών ιδιωτικοποίησης και πρακτικών εξευγενισμού και τί σημαίνει αυτό για τους κατοίκους της; Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η συνεργασία με τον Πολύβιο Ανεμογιάννη μας δίνει την ευκαιρία να στοχαστούμε πάνω σε ένα θέμα που απασχολεί εξίσου τους κατοίκους της Αθήνας, όσο και του Παρισιού και τόσων άλλων δυτικών μεγαλουπόλεων: μια πόλη που αλλάζει ερήμην των κατοίκων της προσπερνώντας ζωές, μνήμες και βιωμένες εμπειρίες. Το "Far East", μια ασπρόμαυρη σειρά φωτογραφιών-ντοκουμέντο πλαισιωμένων απο τη μουσική του Jak Belghit, ενός μουσικού του δρόμου με τον οποίο ο φωτογράφος έχει χτίσει μια σταθερή συνεργασία, αποτελεί μια μελαγχολική ελεγεία μια πόλης σε μετάβαση και ενα φόρο τιμής στους ανθρώπους της. 

  Βιογραφικό του Πολύβιου Ανεμογιάννη 

Ο Πολύβιος Ανεμογιάννης γεννήθηκε στις Σέρρες το 1960 και έζησε τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια σε διάφορες πόλεις στην Ελλάδα και την Κύπρο. Στα 18 του έφυγε για σπουδές στην Μεγάλη Βρετανία κι έπειτα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μετά το τέλος των σπουδών του στο Πανεπιστήμιο της Columbia - Missouri το 1984, εγκαθίσταται στη Βοστώνη και στη συνέχεια στο New Haven όπου αρχίζει να εργάζεται στον Τύπο. Ξεκινά να φωτογραφίζει σε ηλικία 24 ετών στους δρόμους της Νέας Υόρκης αλλά και στα πολλά ταξίδια του στην Αμερική, το Μεξικό, τη Τζαμάικα, τη Σενεγάλη, την Τσεχοσλοβακία και αλλού.

Το 1989 εγκαθίσταται στο Παρίσι, όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Έχει συνεργαστεί ως ανεξάρτητος φωτορεπόρτερ με πολλές εφημερίδες και περιοδικά (Libération, La Vie, Καθημερινή, L’Obs, Le Point, Marianne) και έχει δημοσιεύσει στον Τύπο πολλές σειρές πάνω στην επικαιρότητα, τις διαδηλώσεις στη Γαλλία και άλλα πολιτικά και κοινωνικά θέματα.

Από το 2019 είναι μέλος του πρακτορείου φωτογράφων Hans Lucas.

Εγκαίνια: 19/10 (6 μ.μ.) 

Info: 1927 Art Space | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Πεμ., Παρ.: 6-9 μ.μ, Σαβ., Κυρ.: 4-8.μ.μ. Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Οι The Callas στήνουν ένα αυτοσχέδιο post punk cabaret στην Ύδρα

Mε αφορμή την έκθεση "Magic Mirror", το δίδυμο Λάκης και Άρης Ιωνάς κάνουν αναφορά στη Νέα Υόρκη των 70s και τον Leonard Cohen.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Overloaded": Μπορεί η υπερπληροφόρηση να οδηγήσει σε αμφισβήτηση του εαυτού μας;

Ένα νέο πρότζεκτ από το Cream Athens εγκαινιάζεται στο T.A.F. The Art Foundation με τη συμμετοχή 20 εικαστικών.

Η σύγχρονη γυναικεία δημιουργία συνομιλεί με την παράδοση στο "Υφαίνοντας το Μέλλον VII"

Στην Ύδρα η έκθεση "Υφαίνοντας το Μέλλον VII ή Παραδοσιακές Πρακτικές- Σύγχρονο Τραύμα" για τα δικαιώματα των γυναικών και την έμφυλη βία.

Δύο ιδιότυπες ηχητικές περφόρμανς στο Ηραίο Περαχώρας

Γλυπτά και έργα ηχητικής μυθοπλασίας συμβιώνουν στον αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου Περαχώρας, με αφορμή την έκθεση "Otherlands".

Στη ζωγραφική του, ο Δημήτρης Εφέογλου εξερευνά το άγνωστο

Η έκθεση "On Vanishing Land" θα παρουσιαστεί στη Baraka Art Space, στο παλαιό λιμάνι των Σπετσών.

Ένα διαφορετικό σινεμά στήνεται στη μαγευτική ταράτσα του ΕΜΣΤ για την οποία μιλάει όλη η πόλη

Κορυφαία έργα βιντεοτέχνης επιχειρούν να μας κάνουν να γυρίσουμε την πλάτη μας στη φωτισμένη Ακρόπολη.

Στην έκθεση "Futures Garden" στα Ιωάννινα το παρελθόν διασταυρώνεται με το παρόν και τις υποσχέσεις του μέλλοντος

Ένα πλούσιο αισθητηριακό ταξίδι μέσω έργων από ποικίλα πεδία, όπως η γλυπτική, η μουσική, το σχέδιο, η φωτογραφία, η εγκατάσταση και οι νέες τεχνολογίες.