Το Tag Project Space διερευνά την απειλητική μορφή της "μόρας" μέσα από μια ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης

Σύμφωνα με τη Σοφία Ξενέλλη, στην Ιαπωνία, μόρα είναι το kanashibari, το αίσθημα ότι είσαι "ακινητοποιημένος με μεταλλικά δεσμά". Για έναν νεαρό φαν του "Lord of the Rings" η μόρα ήταν ένα Nazgul, από το οποίο δεν μπορούσε να κρυφτεί και έμενε παγωμένος μπροστά στον αγγελιαφόρο του θανάτου.

'Μόρα. Εξομολογήσεις υπνικής παράλυσης'

Το Tag Project Space παρουσιάζει την ομαδική έκθεση τεσσάρων καλλιτεχνών: Βούλα Κούκκου, Φωτεινή Πολυδώρου, Garden Thief, to_machola., απόφοιτοι της ΑΣΚΤ, επιμέλεια έκθεσης: Σοφία Ξενέλλη (Ιστορικός Τέχνης/Αρχαιολόγος, Μουσειολόγος), με τίτλο: "Μόρα. Εξομολογήσεις υπνικής παράλυσης / Móra - Confessions of sleep paralysis". Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου στις 6 μ.μ..  Η έκθεση θα έχει διάρκεια έως τις 28 Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με τη Σοφία Ξενέλλη, στην Ιαπωνία, μόρα είναι το kanashibari, το αίσθημα ότι είσαι "ακινητοποιημένος με μεταλλικά δεσμά", και οφείλεται συνήθως στα παιχνίδια των πονηρών πνευμάτων yōkai. Για έναν νεαρό φαν του "Lord of the Rings" η μόρα ήταν ένα Nazgul, από το οποίο δεν μπορούσε να κρυφτεί και έμενε παγωμένος μπροστά στον αγγελιαφόρο του θανάτου.

Πλάσματα της νύχτας, αντανακλάσεις του οπτικού μας πολιτισμού, τρέφονται από όλα όσα εναποθέτουμε στη σκιά του μυαλού μας και γίνονται τα ίδια σκιές που μας καταδιώκουν. Αλλάζουν όνομα, χρόνο, τόπο, αλλά προκαλούν την ίδια αίσθηση ασφυξίας, παράλυσης και ανημπόριας, απέναντι σε μια σχεδόν αόρατη απειλή. Στην πιο ευάλωτη στιγμή μας, στον ύπνο, το μυαλό μας αρνείται να παραδώσει τον έλεγχο και σε μια προσπάθεια να μας προστατέψει παράγει αυτό το παράδοξο, δημιουργεί έναν ενδιάμεσο τόπο μεταξύ ύπνου και ξύπνιου. Εκεί, κυριαρχεί ο φόβος και στην προσπάθειά μας να τον αντιμετωπίσουμε, τον προσωποποιούμε. Μπορεί άλλωστε κανείς να παλέψει καλύτερα με έναν ορατό εχθρό, παρά με μια αφηρημένη έννοια.

Ίσως όμως, το ιδιόμορφο αυτό όνειρο να είναι μια συμπυκνωμένη εκδοχή της ζωής μας. Κι αυτό γιατί η μόρα πλανιέται στην πόλη όχι μόνο στη νύχτα, αλλά και στη μέρα της. Η σκληρή απειλή του οξυγόνου που τελειώνει, η αγωνία της επιβίωσης και ο καθημερινός φόβος που παραλύει. Η χθόνια θεότητα περιφέρεται στα κενά μας βλέμματα, στα ηρεμιστικά που τελειώνουν και στο αμφίβολο αύριο.

Εγκαίνια: 30/9 (6 μ.μ.)

Info: Tag Project Space | 30/9-28/10 | Τετ.-Παρ.: 5-9 μ.μ., Σαβ.: 12-6 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Τι σχέση έχει το Τάι Τσι Τσουάν με τις εικαστικές τέχνες;

Η τέχνη συναντά την ενσυνειδητότητα μέσω μιας παραδοσιακής κινεζικής πολεμικής τέχνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/02/2025

Το νέο βιβλίο των εκδόσεων Gutenberg ρίχνει φως στην αλληλογραφία δύο λογοτεχνών

Τι γνώμη είχε ο ένας για τα έργα του άλλου; Ποια η σχέση τους; Οι απαντήσεις στο νέο βιβλίο "Αλληλογραφία Τ.Κ. Παπατσώνη και Μέλπως Αξιώτη (1962-1964)" σε επιμέλεια-εισαγωγή-σημειώσεις Μαίρης Μικέ και Βασίλη Μακρυδήμα.

Η μπρουταλιστική αρχιτεκτονική στη μεγάλη οθόνη: Η αισθητική και η ανθρώπινη διάσταση του "The Brutalist"

Η μπρουταλιστική αρχιτεκτονική, με την χαρακτηριστική χρήση ακατέργαστου σκυροδέματος και τις βαριές γεωμετρικές μορφές, επανέρχεται στο προσκήνιο μέσω της ταινίας του Μπρέιντι Κορμπέ.

Μια συζήτηση για την κληρονομιά των αεροδρομίων Tempelhof και Ελληνικού έθεσε το επείγον ερώτημα "σε ποιόν ανήκουν οι πόλεις;"

H δεύτερη εκδήλωση της σειράς "Heritage in Focus" που έλαβε χώρα στο Goethe-Institut Athen σε συνεργασία με το Βερολινέζικο Humboldt Forum άνοιξε ένα ζωηρό διάλογο γύρω από τη διαχείριση της αστικής κληρονομιάς αναδεικνύοντας σημαντικά ζητήματα αναδιανομής πλούτου, προσβασιμότητας και δημοκρατίας που αναδύονται πίσω από τις προσόψεις των αστικών αναπλάσεων στις σύγχρονες πόλεις.

Το νέο Πρόγραμμα Καθοδήγησης του ΕΜΣΤ εκκινεί έναν διάλογο μεταξύ ανερχόμενων και καταξιωμένων καλλιτεχνών

Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε Έλληνες καλλιτέχνες με στόχο να τους βοηθήσει να αναπτύξουν τις πρακτικές τους και να εξελιχθούν επαγγελματικά.

Bιωματικά εργαστήρια για γυναίκες στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Με αφορμή την έκθεση "Κυκλαδίτισσες: Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων".