"Stay with me, I’ll give you jewls": Μια νέα έκθεση για τη θηλυκότητα και το τραύμα από το opbo studio

Οι εσωτερικές πολυπλοκότητες, η παιδικότητα, η μητρότητα και το φύλο διερευνώνται στην έκθεση που θα παρουσιαστεί από 15 Σεπτεμβρίου στο opdo studio.

ΑνναΜαρία Πινακά

Το opbo studio παρουσιάζει την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου την πρώτη ατομική έκθεση της Αννα-Μαρίας Πινακά στην Ελλάδα, με τίτλο "stay with me, I’ll give you jewls", σε επιμέλεια της Ιωάννας Γερακίδη. Μέσα από μία σειρά νέων ζωγραφικών έργων, γλυπτών και επιτελεστικών πράξεων, η έκθεση διερευνά ζητήματα σχετικά με την παιδικότητα και τη μητρότητα, το φύλο, τη θηλυκότητα και το τραύμα: Πώς μπορεί μια ταυτότητα να αλλάζει αδιαπραγμάτευτα, χωρίς δισταγμό, χωρίς μετάνοια, χωρίς να απολογείται; Πώς μπορεί να ενδυναμώνεται στην απραξία, αρνούμενη την επιτάχυνση της όποιας δράσης;

Το "stay with me, I’ll give you jewls" θα διαρκέσει έως τις 14 Οκτωβρίου. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν μία σειρά από παράλληλες δράσεις, το πρόγραμμα των οποίων θα ανακοινωθεί σύντομα.

ΑνναΜαρία Πινακά

Επιμελητικό κείμενο της Ιωάννας Γερακίδη: 
"H ατομική έκθεση της Αννα-Μαρίας Πινακά "stay with me, I’ll give you jewls" διερευνά εσωτερικές πολυπλοκότητες, απολαύσεις, ενοχές και επιθυμίες, που συχνά επιβάλλονται ή αντανακλώνται από τις κοινωνικές και πολιτικές κανονικότητες. Μέσα από μία νέα σειρά ζωγραφικών έργων που συνομιλούν στον χώρο με άλλες - ορατές και αόρατες - εικαστικές χειρονομίες, από έργα γλυπτικά έως επιτελεστικές πράξεις, η Πινακά επιδιώκει να μιλήσει για ζητήματα σχετικά με την παιδικότητα και τη μητρότητα, το φύλο και τη θηλυκότητα, το τραύμα και την αέναη προσπάθεια διαχείρισης και επανοικειοποίησής του.

Χρησιμοποιώντας κομμάτια ενδυμάτων και απλών υλικών, όπως τα παιδικά της σεντόνια, ρέλια από τούλι νυφικών και κοστουμιών μπαλέτου ή κομμάτια φελιζόλ, σμιλευμένα και ντυμένα με χνούδι και ψεύτικες γούνες, το έργο της Πινακά επιθυμεί να λειτουργήσει ως σχόλιο πάνω σε αυτό που πεισματικά παραμένει ασήμαντο και ελαφρύ, προσκολλημένο στην αθωότητά του ή στην απροθυμία του να προσποιηθεί μία μεγαλοπρέπεια, μία αξία που ποτέ δεν είχε. Πώς μπορούν το κοριτσίστικο, το θηλυκό ή το σαγηνευτικό να συνυπάρξουν με το ατίθασο ή το αγορίστικο; Πώς μπορεί μια ταυτότητα να αλλάζει διαρκώς, αδιαπραγμάτευτα, χωρίς δισταγμό, χωρίς μετάνοια, χωρίς να απολογείται; Πώς μπορεί να ενδυναμώνεται στην απραξία, αρνούμενη την επιτάχυνση της όποιας δράσης;

ΆνναΜαρία Πινακά

Τα έργα της Πινακά φέρουν συμβολισμούς συνδεδεμένους με χαρακτήρες ή πλάσματα άγνωστα. Από γοργόνες, πριγκίπισσες και μπαλαρίνες - σύμβολα δυτικών προτύπων ομορφιάς που τις δεκαετίες του ‘80 και του ‘90 εξιδανικεύτηκαν για αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά  τους - έως γουρούνια και άλλα ζώα, που φέρουν το σημειολογικό φορτίο της βρωμιάς και της ακαθαρσίας. Αυτό το παιχνίδι ανάμεσα σε φαινομενικά αντίθετες δυνάμεις αντανακλάται και στις επιτελεστικές διαδικασίες που ακολούθησε η Πινακά κατά τη διάρκεια της παραγωγής των έργων, δημιουργώντας ένα ανοίκειο, άχρονο, στατικό αρχείο. Γραπωμένη από αυτήν την αβέβαιη, ανασταλτική κατάσταση, η επιτελεστικότητα του έργου της Πινακά επιδιώκει να νομιμοποιήσει την αμφισημία και μαζί την ευχαρίστηση που απελευθερώνει η αβεβαιότητα, όταν επιλέγεται, όταν δεν επιβάλλεται, όταν δεν καταλήγει σε νιχιλισμό.

Στην έκθεση της Αννα-Μαρίας Πινακά "stay with me, I’ll give you jewls" μυθικές δομές, αλλόκοτες θεότητες της ενοχής και της επιθυμίας γίνονται το μέσο για να διερευνήσουμε το queerness ως "το ζεστό φως ενός ορίζοντα γεμάτου δυνατότητες, ως μια δομημένη και εκπαιδευμένη μορφή επιθυμίας που μας επιτρέπει να βλέπουμε και να νιώθουμε πέρα από τον βούρκο του παρόντος", χρησιμοποιώντας τα λόγια του José Esteban Muñoz".

ΆνναΜαρία Πινακά

Η Αννα Μαρία Πινακά ζει και εργάζεται μεταξύ Ολλανδίας και Ελλάδας. Εστιάζοντας την πρακτική της στο βίντεο, το σχέδιο και την περφόρμανς, εξετάζει πώς οι (κοσμικές) εμπειρίες της σεξουαλικότητας μεταφράζονται μέσα από το πρίσμα της αυτο-εθνογραφίας και της μεταμφίεσης ενώ χρησιμοποιεί τη χαμηλή τεχνολογία, το ακατέργαστο και το υπερβολικά παιδικό. Στην εφαρμοσμένη διδακτορική της έρευνα "Πορνο-γραφώντας: ‘βρώμικες’ σεξουαλικές υποκειμενικότητες και αυτο-αντικειμενοποίηση στην oπτική τέχνη" (2017, Roehampton University), εξέτασε τη μεθοδολογική χρήση του ‘βρώμικου’ και των μη κυρίαρχων σεξουαλικών και καλλιτεχνικών υποκειμενικοτήτων στην παραγωγή εικόνων. Το έργο της Πινακά έχει παρουσιαστεί, μεταξύ άλλων, στην 6η Μπιενάλε της Αθήνας, το Kunstraumllc, την The Project Gallery, το WETFILM και το Mimosa House και υποστηρίζεται από το Mondriaan Fonds.

Εγκαίνια: 15/9 (7 μ.μ.)

Info: opbo studio | 15/9 - 14/10 |  Ώρες λειτουργίας: Τετ.-Σαβ.: 12-8 μ.μ | Είσοδος ελεύθερη 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Οι The Callas στήνουν ένα αυτοσχέδιο post punk cabaret στην Ύδρα

Mε αφορμή την έκθεση "Magic Mirror", το δίδυμο Λάκης και Άρης Ιωνάς κάνουν αναφορά στη Νέα Υόρκη των 70s και τον Leonard Cohen.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Overloaded": Μπορεί η υπερπληροφόρηση να οδηγήσει σε αμφισβήτηση του εαυτού μας;

Ένα νέο πρότζεκτ από το Cream Athens εγκαινιάζεται στο T.A.F. The Art Foundation με τη συμμετοχή 20 εικαστικών.

Η σύγχρονη γυναικεία δημιουργία συνομιλεί με την παράδοση στο "Υφαίνοντας το Μέλλον VII"

Στην Ύδρα η έκθεση "Υφαίνοντας το Μέλλον VII ή Παραδοσιακές Πρακτικές- Σύγχρονο Τραύμα" για τα δικαιώματα των γυναικών και την έμφυλη βία.

Δύο ιδιότυπες ηχητικές περφόρμανς στο Ηραίο Περαχώρας

Γλυπτά και έργα ηχητικής μυθοπλασίας συμβιώνουν στον αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου Περαχώρας, με αφορμή την έκθεση "Otherlands".

Στη ζωγραφική του, ο Δημήτρης Εφέογλου εξερευνά το άγνωστο

Η έκθεση "On Vanishing Land" θα παρουσιαστεί στη Baraka Art Space, στο παλαιό λιμάνι των Σπετσών.

Ένα διαφορετικό σινεμά στήνεται στη μαγευτική ταράτσα του ΕΜΣΤ για την οποία μιλάει όλη η πόλη

Κορυφαία έργα βιντεοτέχνης επιχειρούν να μας κάνουν να γυρίσουμε την πλάτη μας στη φωτισμένη Ακρόπολη.

Στην έκθεση "Futures Garden" στα Ιωάννινα το παρελθόν διασταυρώνεται με το παρόν και τις υποσχέσεις του μέλλοντος

Ένα πλούσιο αισθητηριακό ταξίδι μέσω έργων από ποικίλα πεδία, όπως η γλυπτική, η μουσική, το σχέδιο, η φωτογραφία, η εγκατάσταση και οι νέες τεχνολογίες.