Εικαστικές παρεμβάσεις στον Συνοικισμό Χαλανδρίου για την επανοικειοποίηση του δημόσιου χώρου

Η έκθεση περιλαμβάνει εφήμερες in situ εγκαταστάσεις, performances, videos και ομιλίες, στα πάρκα, στους δρόμους, στο ρέμα και σε αυλές προσφυγικών κατοικιών του Συνοικισμού.

ROI © Anosia

Από το 2019 με κέντρο μια προσφυγική κατοικία στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, εκπρόσωποι της σύγχρονης ελληνικής τέχνης συμμετέχουν σε μια σειρά από δράσεις με κυρίαρχο στοιχείο τη διερεύνηση και επανοικειοποίηση του δημόσιου χώρου. Φέτος, η 4η κατά σειρά έκθεση του +oikismos με τίτλο "ROI" παίρνει αφορμή από την μετεγκατάσταση του καζίνο της Πάρνηθας στην ευρύτερη περιοχή του Χαλανδρίου-Αμαρουσίου, την Παρασκευή 30 Ιουνίου. 

Στα ήδη επιβαρυμένα προάστια της πρωτεύουσας, μιας περιοχής της οποίας οι κάτοικοι και οι περίοικοι αγνοούν τόσο την πρόσφατη όσο και την αρχαία ιστορία τους, η εγκατάσταση ενός μεγάλου και, επιβλητικού, χώρου για νόμιμο τζόγο, του καζίνο, καταλύει τον κοινωνικό και αστικό ιστό της περιοχής, εισβάλλει στις γειτονιές και τα σπίτια τροφοδοτώντας τη λογική της τύχης και του εύκολου πλουτισμού, σε αντίθεση, με ανοιχτούς χώρους μετάδοσης γνώσης, πολιτισμού, επικοινωνίας των κατοίκων, πρωτοβουλιών αλληλεγγύης, κοινωνικών ιατρείων κ.α

ROI
© Giorgos Vitsaropoulos

Πρόθεση της έκθεσης είναι να ερευνήσει και να σχολιάσει τη διαδικασία του αστικού μετασχηματισμού μέσα στο χρόνο, αλλά και τη διαφορά αυτών των χώρων ως ξεχωριστές πολιτισμικές ταυτότητες, μνήμες και σύμβολα καθώς και να αναζητήσει τους δεσμούς των ανθρώπων, εκφράζοντας τις αισθητικές αξίες ενός πληθυσμού μέσα από τις καθημερινές ανάγκες του και όχι μέσα από στημένα θεματικά πάρκα και "κέντρα αναψυχής".  Το "ROI –  Return on Investment" (ROI) ή στα ελληνικά, "απόδοση επένδυσης", είναι ένας όρος που αποδίδει την μέθοδο που χρησιμοποιείται "για την αξιολόγηση της απόδοσης μιας επένδυσης"και το αστικό περιβάλλον, ο δημόσιος χώρος γίνεται εδώ ένα αντικείμενο "επένδυσης" και κερδοφορίας.

ROI
© Χμιελέφσκι Μυρτώ

Η έκθεση στην οποία συμμετέχουν 33 εικαστικοί και 11 θεωρητικοί περιλαμβάνει εφήμερες in situ εγκαταστάσεις, performances, videos και ομιλίες, στα πάρκα, στους δρόμους, στο ρέμα και σε αυλές προσφυγικών κατοικιών του Συνοικισμού.

ROI
© Βάης Ανδρέας

Συμμετέχουν οι: Έλενα Ακύλα, Λιλιάνα Αραιτέου, Ανδρέας Βάης, Μιχαηλάγγελος Βλάσσης-Ζιάκας, Δημήτρης Γεωργακόπουλος, Παναγιώτης Δαραμάρας, Γιώργος Θεοδώρου, Στέφανος Καμάρης, Κατερίνα Κανακάκη, Αντώνης Κανέλλος, Κατερίνα Κατσιφαράκη, Γιώργος Λυτζέρης, Διονύσης Ματαράγκας, Κώστας Μπασάνος, Γιώργος Παπαδάτος, Μαργαρίτα Πέτροβα , Βαγγέλης Σάββας, Χριστίνα -Σύλβια Σημαντήρα, Δημήτρης Σκουρογιάννης, Εύα Στεφανή/Νίκος Ζωιόπουλος, Έλενα Στίγκα, Φοίβος Σοφικίτης, Μάγδα Ταμμάμ, Άννα Τσουλούφη, Ζωή Φιλίππου, Βασίλης Φιορεντζάκης, Δημήτρης Χαλάτσης,  Μυρτώ Χμιελέφσκι, Στέφανος Χανδέλης/Εύα Κολιοπάντου (ΑΝΟSIA), Κώστας Χριστόπουλος, Στέλλα Χριστοφή.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

ROI

  • Μεικτά Μέσα

Από το 2019, με κέντρο μια προσφυγική κατοικία στον Συνοικισμό Χαλανδρίου, εκπρόσωποι της σύγχρονης ελληνικής τέχνης συμμετέχουν σε μια σειρά από δράσεις με κυρίαρχο στοιχείο τη διερεύνηση και επανοικειοποίηση του δημόσιου χώρου. Φέτος, η 4η κατά σειρά έκθεση του +oikismos με τίτλο “ROI” παίρνει αφορμή από την μετεγκατάσταση του καζίνο της Πάρνηθας στην ευρύτερη περιοχή του Χαλανδρίου-Αμαρουσίου. Στα ήδη επιβαρυμένα προάστια της πρωτεύουσας, μιας περιοχής της οποίας οι κάτοικοι και οι περίοικοι αγνοούν τόσο την πρόσφατη όσο και την αρχαία ιστορία τους, η εγκατάσταση ενός μεγάλου και, επιβλητικού, χώρου για νόμιμο τζόγο, του καζίνο, καταλύει τον κοινωνικό και αστικό ιστό της περιοχής, εισβάλλει στις γειτονιές και τα σπίτια τροφοδοτώντας τη λογική της τύχης και του εύκολου πλουτισμού, σε αντίθεση, με ανοιχτούς χώρους μετάδοσης γνώσης, πολιτισμού, επικοινωνίας των κατοίκων, πρωτοβουλιών αλληλεγγύης, κοινωνικών ιατρείων κ.α. Πρόθεση της έκθεσης είναι να ερευνήσει και να σχολιάσει τη διαδικασία του αστικού μετασχηματισμού μέσα στο χρόνο, αλλά και τη διαφορά αυτών των χώρων ως ξεχωριστές πολιτισμικές ταυτότητες, μνήμες και σύμβολα καθώς και να αναζητήσει τους δεσμούς των ανθρώπων, εκφράζοντας τις αισθητικές αξίες ενός πληθυσμού μέσα από τις καθημερινές ανάγκες του και όχι μέσα από στημένα θεματικά πάρκα και «κέντρα αναψυχής». Το «ROI – Return on Investment» ή στα ελληνικά, «απόδοση επένδυσης», είναι ένας όρος που αποδίδει την μέθοδο που χρησιμοποιείται «για την αξιολόγηση της απόδοσης μιας επένδυσης» και το αστικό περιβάλλον, ο δημόσιος χώρος γίνεται εδώ ένα αντικείμενο «επένδυσης» και κερδοφορίας. Η έκθεση στην οποία συμμετέχουν 33 εικαστικοί και 11 θεωρητικοί περιλαμβάνει εφήμερες in situ εγκαταστάσεις, performances, videos και ομιλίες, στα πάρκα, στους δρόμους, στο ρέμα και σε αυλές προσφυγικών κατοικιών του συνοικισμού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Στην έκθεση "Futures Garden" στα Ιωάννινα το παρελθόν διασταυρώνεται με το παρόν και τις υποσχέσεις του μέλλοντος

Ένα πλούσιο αισθητηριακό ταξίδι μέσω έργων από ποικίλα πεδία, όπως η γλυπτική, η μουσική, το σχέδιο, η φωτογραφία, η εγκατάσταση και οι νέες τεχνολογίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ένα φωτογραφικό road trip μας κάνει να νοσταλγούμε τα ελληνικά καλοκαίρια

Η Ροζίτα Σπινάσα κάνει μια φωτογραφική διαδρομή περιπλάνησης και αυτογνωσίας στο νομό Ηλείας.

Τη διπλή όψη της "Urban Life" αποτυπώνει στα έργα του ο Κωστής Δαμουλάκης

Η έκθεση προσδοκά να φέρει το κοινό σε επαφή με μία ολοκληρωμένη παρουσίαση της έως τώρα πορείας του καλλιτέχνη, από τα χρόνια της μαθητείας του στην Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης έως σήμερα.

Στοχεύοντας ψηλά | Συνέντευξη με την καταξιωμένη εικαστικό Δανάη Στράτου

Η Δανάη Στράτου αυτή την εποχή συμμετέχει στην έκθεση "Tale of Two Cities", με έργα Ελλήνων και Αιγύπτιων καλλιτεχνών.

Ανακαλύψτε την κυπριακή συλλογή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

Με αφορμή τα πενήντα χρόνια από την εισβολή του τουρκικού στρατού στην Κύπρο, το ΕΑΜ διοργανώνει μια σειρά ξεναγήσεων στην κυπριακή συλλογή του.

Παραδοσιακές νησιώτικες και ηπειρώτικες ενδυμασίες στο Φεστιβάλ Βωβούσας

Η φωτογραφική έκθεση του Γιώργου Τατάκη παρουσιάζεται στο Φεστιβάλ Βωβούσας.