Στο πλαίσιο του συμβάν-έκθεση-εργαστήριο "Γυναικεία Υπόθεση" στο Circuits and Currents, σε επιμέλεια της Ελένης Τζιρτζιλάκη, παρουσιάζεται την Παρασκευή 23 Ιουνίου (8-9 μ.μ.) το έργο "Ψελλίζοντας την εαυτή, τραυλίζοντας τις άλλες" των Πέγκυ Ζάλη και Γιώτας Ιωαννίδου.
Η ερευνητική επιτέλεση "Ψελλίζοντας την εαυτή, τραυλίζοντας τις άλλες" διατυπώνεται ως ένας ιδιότυπος διάλογος μεταξύ της Πέγκυς Ζάλη και της Γιώτας Ιωαννίδου. Η συν-εγγραφή της εαυτής και της άλλης εκλαμβάνει το τραύλισμα και το ψέλλισμα ως ενσώματους τρόπους αντίστασης στον κανόνα του λόγου, μέσω της μελέτης και της διαστρέβλωσης των στοιχείων που απαρτίζουν μια "επιτυχή” δημόσια διάλεξη: το κείμενο, τον ήχο και το οπτικό υλικό.
Το κείμενο αποτελείται από αποσπάσματα άρθρων που έχουν παραχθεί κατά τη διάρκεια του δεύτερου φεμινιστικού κύματος στην Ελλάδα. Η εισαγωγή, από το βιβλίο της Ε. Αβδελά και της Α. Ψαρρά "Ο φεμινισμός στην Ελλάδα του μεσοπολέμου. Μία ανθολογία (1985)", που αναφέρεται στην "ιδιόμορφη … ιστορική διαδικασία που έχει τη θαυματουργή ικανότητα να σβήνει ό,τι έχει σχέση με τις γυναίκες". Ένα απόσπασμα από το σενάριο της ομάδας θεάτρου σκιών Καραγκιόζαινα (1980-1989), που αναφέρεται στην θεσμική οικειοποίηση των φεμινιστικών διεκδικήσεων και τις συγκρουσιακές θέσης της λαϊκής Αγλαίας και της αστής Βεζυροπούλας. Απόσπασμα από το άρθρο "Η Τραγωδία της Χειραφέτησης της Γυναίκας" της Ανθής Χατζηασλάνη στο ανεξάρτητο αναρχικό φεμινιστικό έντυπο "Πόλη Γυναικών" (1982), που αναφέρεται στο κείμενο της Αντρέα Ντόρκιν, σε σχέση με την ιατρική βία σε βάρος της γυναίκας όπως "Η κοιλιά της είναι η απόδειξη ότι έχει γαμηθεί. Η κοιλιά της είναι ο φαλλικός θρίαμβος. Κανείς δεν αμβλώνει τη νίκη του". Ένα ανώνυμο γράμμα προς το ανεξάρτητο φεμινιστικό έντυπο "Για την Απελευθερωση των Γυναικών" (1978), που ξεκινά με τη φράση "Πρέπει να αντιδράσουμε". Απόσπασμα από το άρθρο "Απελευθέρωση δε γίνεται με μέσα μη απελευθερωτικά, Οι γυναίκες στην κοινωνική κρίση" της Ντίνας Μαλλιάκου στο "Πόλη Γυναικών", (1982), που κατηγοριοποιεί τις "Άλλες γυναίκες του κινήματος".
Τέλος, υπάρχουν προσωπικές σημειώσεις, βρισιές και γλωσσικά ιδιώματα που χρησιμοποιούν συχνά η Πέγκυ και η Γιώτα, διάλογοι με αυτοματοποιημένους βοηθούς συνομιλίας σε σχέση με τα γυναικεία ονόματα και τις γυναικείες φωνές που τους δίνονται (Alexa, Siri). Η ανάγνωση των κειμένων θα επιτελείται με την ηχητική διαστρέβλωση χειρονομιών και την διάδραση μεταξύ των σκιών που παράγονται από τις φωτεινές πηγές που συναντάμε στις δημόσιες διαλέξεις.
Η "Ψελλίζοντας την εαυτή, τραυλίζοντας τις άλλες" επιχειρεί την επαναφορά ιστορικών αναφορών εγγραφής της εαυτής και της άλλης εκτρέποντας τον κανόνα του κέντρου που τις τοποθετεί σε ένα απο-πολιτικοποιημένο περιθώριο.
Περισσότερες πληροφορίες
Γυναικεία Υπόθεση
Το συμβάν-έκθεση-εργαστήριο "Γυναικεία Υπόθεση" φιλοξενεί καθημερινά μία καλλιτέχνιδα, μία αρχιτεκτόνισσα ή και περισσότερες, οι οποίες θα παρεμβαίνουν δημιουργικά στον χώρο. Το πρότζεκτ σε επιμέλεια της Ελένης Τζιρτζιλάκη στρέφεται γύρω από τις θηλυκότητες, την ανάδειξη της διαφορετικότητας των γυναικών, τον φεμινισμό και την οικολογία στην τέχνη, θέτει μαζί το ανθρώπινο και το μη ανθρώπινο, τη συμβίωση με τα ζώα, αλλά και πλάσματα του φανταστικού και του ονείρου.