Το Φεστιβάλ Νάξου τιμά το έργο του Klaus Pfeiffer με την έκθεση "Τα φτερά του ίκαρου"

Το έργο του avant-garde καλλιτέχνη, ο οποίος έζησε και δημιούργησε για πάνω από 50 χρόνια στη Νάξο, συμπυκνώνει την κλασική ελληνική μυθολογία, την κοινωνική κριτική και τα μοτίβα της κλασικής ιστορίας της τέχνης, μεταφέροντάς τα σε μια πολύχρωμη, σύγχρονη σύνθεση.

Τα φτερά του ίκαρου

Η έκθεση "Τα φτερά του ίκαρου", που εγκαινιάζεται στον Πύργο Μπαζαίου στη Νάξος στις 3 Ιουνίου, αποτελεί φόρο τιμής στον καλλιτέχνη Klaus Pfeiffer (1938-2022), ο οποίος έζησε και δημιούργησε για πάνω από 50 χρόνια στη Νάξο, κληροδοτώντας το έργο του στο Φεστιβάλ Νάξου για να διατηρηθεί ως πολιτιστικό αγαθό του νησιού. Το έργο του avant-garde καλλιτέχνη συμπυκνώνει την κλασική ελληνική μυθολογία, την κοινωνική κριτική και τα μοτίβα της κλασικής ιστορίας της τέχνης, μεταφέροντάς τα σε μια πολύχρωμη, σύγχρονη σύνθεση. Την έκθεση διοργανώνει ο Πολιτιστικός Οργανισμός ΑΙΩΝ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Νάξου 2023.

Ο Κλάους Φάιφερ επηρεάστηκε έντονα από το κίνημα Fluxus της δεκαετίας του 1960 στη Γερμανία και το μετέφερε στο έργο του αναμιγνύοντας γόνιμα τις βορειοευρωπαϊκές καταβολές του με τα τοπικά στοιχεία. Όχι μόνο την ελληνική μυθολογία που αποτελούσε το κυρίαρχο θέμα του, αλλά και διάφορα κοινωνικά ζητήματα και ιδιαίτερα την έγνοια για την προστασία και διατήρηση του νησιωτικού φυσικού περιβάλλοντος.

Τα φτερά του ίκαρου

Τα μέσα που επέλεξε να χρησιμοποιήσει για να εκφράσει τις επιρροές του μέσα από την τέχνη του, κυμαίνονται από τον κλασικό καμβά και το ναξιώτικο μάρμαρο, μέχρι τα πλαστικά απόβλητα από τον ποταμό της κοιλάδας της Ποταμιάς. Το εύρος του έργου του περιλαμβάνει πίνακες ζωγραφικής, σχέδια, ακουαρέλες, λιθογραφίες, ξυλογραφίες, χαρακτικά, μεταξοτυπίες, εικονογραφήσεις βιβλίων, βίντεο, εγκαταστάσεις και περφόρμανς.

Τα φτερά του ίκαρου

Γοητευμένος από τον ελληνικό μύθο του Δαίδαλου και του γιου του Ίκαρου, ο καλλιτέχνης δουλεύει με το κλασικό μοτίβο των δύο που πετούν πάνω από τα νησιά του Αιγαίου και εξερευνά την πτώση του Ίκαρου, του οποίου τα φτερά έλιωσαν όταν πέταξε πολύ κοντά στον ήλιο. Στα σχέδιά του και στα γλυπτά του Ίκαρου – αλλά και σε άλλες μυθολογικές φιγούρες όπως ο Μινώταυρος - προσθέτει συχνά φτερά με ουράνιο τόξο και με μεγάλο άνοιγμα. Ο πολύχρωμος καμβάς σε συνδυασμό με την παρότρυνση του καλλιτέχνη "Μην σκοτώνεις το ουράνιο τόξο!" κάνει την ευθραυστότητα των φτερών να γίνεται ακατάλυτη. Έτσι ακόμα κι αν ο μύθος θέλει τον Ίκαρο να πέφτει στη θάλασσα, στα έργα του Φάιφερ ο Ίκαρος συνεχίζει να ζει σε πολύπλευρες απεικονίσεις. Το ίδιο κάνει και ο ίδιος ο καλλιτέχνης, του οποίου τη συναρπαστική ζωή και το έργο φιλοδοξεί να γιορτάσει αυτή η έκθεση.

Εγκαίνια: 3/6 (11 π.μ.-3 μ.μ.)

Info: Πύργος Μπαζαίου, Νάξος | 4/6-8/10 | καθημ. εκτός Δευτέρα: 10 π.μ.-5 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Η νύχτα που έφυγε ο Παύλος": Παρουσίαση του βιβλίου στο καφέ των εκδόσεων Εύμαρος

Οι εκδόσεις Εύμαρος και οι εκδόσεις Τόπος προσκαλούν το κοινό στην παρουσίαση του βιβλίου του Ξενοφώντα Κοντιάδη, που θα γίνει παρουσία της Μάγδας Φύσσα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Μόλις "έπεσε" η "Ύπουλη νύχτα" του Αντώνη Ζαΐρη

Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Ενύπνιο η νέα ποιητική συλλογή που είναι ντυμένη με λέξεις που πιθανόν να χάνονται με το φως της μέρας.

Το Hunny Bunny υποδέχεται το "Εκεί που σκάει το Ρήμα"

Το μπαρ θα φιλοξενήσει την παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Μιχάλη Τσιανίκα.

"Στην πόρτα": Αυτό είναι το νέο βιβλίο των εκδόσεων Ποταμός

Κυκλοφόρησε μόλις από τον εκδοτικό οίκο η νουβέλα του Κώστα Μίντζηρα.

ΑI Translation Slam: Τεχνητή νοημοσύνη Vs μεταφραστές στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Το Ινστιτούτο προσκαλεί το κοινό σε έναν πρωτότυπο διαγωνισμό λογοτεχνικής μετάφρασης. Είσοδος ελεύθερη.

Από τη χουντική βαρβαρότητα στην αδέσμευτη σκέψη: Νέα έκθεση στο Μέγαρο Εϋνάρδου του ΜΙΕΤ

Το αφιέρωμα συνδιοργανώνεται από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και το Αρχείο της ΕΡΤ.

ΕΜΣΤ & Εθνική Πινακοθήκη τιμούν την ιστορική γκαλερίστα και ιδρύτρια του Πανελλήνιου Συλλόγου Αιθουσών Τέχνης, Τζούλια Δημακοπούλου

Το αφιέρωμα είναι η πρώτη κοινή δράση μεταξύ των δύο μουσείων στο πλαίσιο του δημοσίου προγράμματός τους.