Ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες ζωγράφους, ο Χρίστος Καράς, έφυγε από τη ζωή τη Δευτέρα 17 Απριλίου, σε ηλικία 93 ετών.
Ο Καράς ήταν ένας από τους βασικότερους εκπροσώπους της γενιάς του ’60 και το έργο του υπήρξε καθοριστικό για τη διαμόρφωση του σύγχρονου καλλιτεχνικού κινήματος στην Ελλάδα.
Πληροφορούμενη την απώλεια του ζωγράφου Χρίστου Καρά, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη έκανε την ακόλουθη δήλωση: "Το ευρύ πνεύμα και η δυναμική παρουσία χαρακτήρισε τη μακρόχρονη πορεία του Χρίστου Καρά, ενός καλλιτέχνη με διεθνή σταδιοδρομία και συμμετοχή σε πολλές διοργανώσεις στο εξωτερικό. Επειτα από τις σπουδές του στην Πάντειο, μαθήτευσε στη Σχολή Καλών Τεχνών με δασκάλους τον Γιάννη Μόραλη και τον Γιάννη Παππά και συνέχισε, με υποτροφία, στο Παρίσι. Καλλιτέχνης με ανοιχτούς ορίζοντες, ταξίδεψε πολύ, στην Ευρώπη, στην Αμερική και στον Καναδά πριν κάνει την πρώτη του έκθεση το 1961, στην Αθήνα, στην ιστορική γκαλερί "Ζυγός". Με την επιστροφή του στην Ελλάδα συμμετείχε ενεργά στην προσπάθεια για τη δημιουργία ενός σύγχρονου καλλιτεχνικού ρεύματος, συμμετέχοντας σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Σημαντική ήταν επίσης η δράση του σε κοινές ενέργειες με άλλους Ελληνες εικαστικούς. Ιδρυσε με συναδέλφους του την ομάδα "Τομή" και τον "Σύνδεσμο Ελλήνων Καλλιτεχνών", ενώ συμμετείχε στην οργάνωση του "Α' Συνεδρίου Ελλήνων Καλλιτεχνών Πλαστικών Τεχνών", καθώς και πολλών διεθνών συμποσίων. Ιδιαίτερη στιγμή στην πορεία του υπήρξε η εθνική εκπροσώπηση της Ελλάδας το 1984, με τη συμμετοχή του στην 41η Μπιενάλε Βενετίας. Το βραβείο που του απένειμε το 2001 η Ακαδημία Αθηνών συνοψίζει την ξεχωριστή του προσφορά στις εικαστικές τέχνες. Εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους φίλους του".
Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης έκανε την εξής δήλωση: "Ο Χρίστος Καράς ήταν ένα ανήσυχο καλλιτεχνικό πνεύμα της "γενιάς του '30". Έχοντας μαθητεύσει δίπλα στον Μόραλη κα τον Παππά στη συνέχεια σπούδασε στο Παρίσι και ταξίδεψε και εργάστηκε στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, συλλέγοντας διαρκώς στοιχεία και εξελίσσοντας διαρκώς τη δουλειά του: Από τα πρώτα κολάζ προχώρησε σε παραστατικά έργα εξπρεσιονιστικού και σουρεαλιστικού χαρακτήρα, για να δώσει αργότερα συνθέσεις με στοιχεία "ποιητικού ρεαλισμού", ενώ ασχολήθηκε πολύ και με το σχέδιο. Ενεργός στα καλλιτεχνικά δρώμενα της Ελλάδας, μετείχε το 1964 στην ίδρυση της ομάδας "Τομή”, και το 1976 στη σύσταση του "Συνδέσμου Καλλιτεχνών”. Θερμά συλλυπητήρια στους φίλους και του οικείους του".