Φωτογραφικό αφιέρωμα για τα θύματα του Ολοκαυτώματος στη Βασιλίσσης Όλγας

Το Αρχείο του Εβραϊκού Μουσείου της Ελλάδος "μοιράζεται" στιγμές από τη ζωή των ελληνο-εβραϊκών κοινοτήτων και η Άρτεμις Αλκαλάη θέτει θέματα ελευθερίας και μνήμης, απώλειας και τραύματος, από μια εικαστική σκοπιά.

«Το Τραύμα ως Μνήμη και Ζωή»

Την Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου, στις 3 μ.μ.,  ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης και ο Πρόεδρος του Εβραϊκού Μουσείου της Ελλάδος, Μάκης Μάτσας, θα εγκαινιάσουν από κοινού τη διπλή φωτογραφική έκθεση στη Βασιλίσσης Όλγας. Μία έκθεση - αφιέρωμα στις ελληνο-εβραϊκές κοινότητες, με τη συνεργασία του Εβραϊκού Μουσείου της Ελλάδος και της εικαστικού Αρτέμιδος Αλκαλάη. Την διπλή φωτογραφική έκθεση, που θα είναι διαθέσιμη μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, επιμελήθηκε και συντόνισε το Γραφείο Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων.

"Το Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων 1941 – 1944" αποτυπώνει στιγμές από τη ζωή των ελληνο-εβραϊκών κοινοτήτων, πριν και κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Στο φωτογραφικό υλικό το οποίο προσέρχεται εξ ολοκλήρου από το Αρχείο του Εβραϊκού Μουσείου της Ελλάδος, βλέπουμε χαρούμενες οικογενειακές στιγμές, φωτογραφίες γάμων, επαγγελματιών, μαθητών, φωτογραφίες από γειτονιές και τόπους προσευχής οι οποίες ξετυλίγουν τις ζωές ανθρώπων που κάποιοι εκτοπίστηκαν και άλλοι χάθηκαν.

"Το Τραύμα ως Μνήμη και Ζωή". Στην έκθεση φωτογραφίας έργων της, η Άρτεμις Αλκαλάη θέτει θέματα ελευθερίας και μνήμης, απώλειας και τραύματος, από μια εικαστική σκοπιά. Θίγονται ζητήματα ταυτότητας, προσωπικής και ιστορικής μνήμης, τραύματος, απώλειας και παράλληλα, αντίστασης μέσω της δημιουργίας. Το σπίτι, σύμβολο ασφάλειας, οικογενειακής θαλπωρής και παιχνιδιού σε καιρό ειρήνης, κλονίζεται και αφανίζεται σε καιρό πολέμου.

Η Αλκαλάη προσεγγίζει το θέμα και τη μνήμη του Ολοκαυτώματος χρησιμοποιώντας τα υλικά της οικοτεχνίας και της μικροτεχνίας. Το ύφασμα, ο καμβάς, το χαρτί, το νήμα, το ξύλο και η κόλα διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο και καθορίζουν την υλική υπόσταση αλλά και το περιεχόμενο του έργου της. Με ρίζες στην ιστορία και πίστη στην ελληνική πολιτιστική παράδοση, δανείζεται τεχνικές που μετουσιώνει σε ένα σύγχρονο, προσωπικό καλλιτεχνικό ιδίωμα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Οι The Callas στήνουν ένα αυτοσχέδιο post punk cabaret στην Ύδρα

Mε αφορμή την έκθεση "Magic Mirror", το δίδυμο Λάκης και Άρης Ιωνάς κάνουν αναφορά στη Νέα Υόρκη των 70s και τον Leonard Cohen.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Overloaded": Μπορεί η υπερπληροφόρηση να οδηγήσει σε αμφισβήτηση του εαυτού μας;

Ένα νέο πρότζεκτ από το Cream Athens εγκαινιάζεται στο T.A.F. The Art Foundation με τη συμμετοχή 20 εικαστικών.

Η σύγχρονη γυναικεία δημιουργία συνομιλεί με την παράδοση στο "Υφαίνοντας το Μέλλον VII"

Στην Ύδρα η έκθεση "Υφαίνοντας το Μέλλον VII ή Παραδοσιακές Πρακτικές- Σύγχρονο Τραύμα" για τα δικαιώματα των γυναικών και την έμφυλη βία.

Δύο ιδιότυπες ηχητικές περφόρμανς στο Ηραίο Περαχώρας

Γλυπτά και έργα ηχητικής μυθοπλασίας συμβιώνουν στον αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου Περαχώρας, με αφορμή την έκθεση "Otherlands".

Στη ζωγραφική του, ο Δημήτρης Εφέογλου εξερευνά το άγνωστο

Η έκθεση "On Vanishing Land" θα παρουσιαστεί στη Baraka Art Space, στο παλαιό λιμάνι των Σπετσών.

Ένα διαφορετικό σινεμά στήνεται στη μαγευτική ταράτσα του ΕΜΣΤ για την οποία μιλάει όλη η πόλη

Κορυφαία έργα βιντεοτέχνης επιχειρούν να μας κάνουν να γυρίσουμε την πλάτη μας στη φωτισμένη Ακρόπολη.

Στην έκθεση "Futures Garden" στα Ιωάννινα το παρελθόν διασταυρώνεται με το παρόν και τις υποσχέσεις του μέλλοντος

Ένα πλούσιο αισθητηριακό ταξίδι μέσω έργων από ποικίλα πεδία, όπως η γλυπτική, η μουσική, το σχέδιο, η φωτογραφία, η εγκατάσταση και οι νέες τεχνολογίες.