Η Γκαλερί Ελένη Κορωναίου παρουσιάζει την ομαδική έκθεση "Moods & Memories" με πέντε καλλιτέχνιδες της γκαλερί. Η έκθεση περιλαμβάνει σχέδια σε χαρτί και κολάζ από τις Nel Aerts, Tamina Amadyar, Ειρήνη Ευσταθίου, Έλενη Μπαγάκη και Uman.
Στη σειρά έργων Chameleon της Nel Aerts καμουφλαρισμένα μονόφθαλμα πλάσματα παρουσιάζονται σε διαφορετικά χρώματα και διαθέσεις. Aυτές οι μοναχικές φιγούρες, είτε όρθιες, είτε αιωρούμενες απεικονίζονται να ονειρεύονται, να αναπολούν, να αναστοχάζονται, να στεναχωριούνται ακόμα και να βαριούνται. Οι έννοιες του εαυτού, της ταυτότητας και της μεταμφίεσης αποτελούν μεταξύ άλλων τα θέματα της πρακτικής της Aerts, συχνά μέσα από τραγικούς, ωστόσο, χιουμοριστικούς φανταστικούς χαρακτήρες. H Nel Aerts (1987, Turnhout, Βέλγιο) δουλεύει σε διάφορα μέσα όπως ζωγραφική, σχέδιο, κολάζ, γλυπτική, ταινία και περφόρμανς.
Η Tamina Amadyar παρουσιάζει μια νέα σειρά από ακουαρέλες που αποτυπώνουν διαφορετικούς περιπάτους σε πόλεις με κτίρια που έχουν για την ίδια αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον. Κάποια κτίρια βρίσκονται στο Βερολίνο και κάποια στο Dessau, την πόλη που γεννήθηκε το Bauhaus. Η χρήση ακουαρέλας δίνει στις προσόψεις των κτιρίων μια πιο αφηρημένη όψη που μπορεί να προέρχεται από μια μακρινή ανάμνηση. Η Tamina Amadyar (1989, Καμπούλ, Αφγανιστάν) χρησιμοποιεί κυρίως ως μέσο τη ζωγραφική.
Η σειρά σχεδίων με ραπιδογράφο της Ειρήνης Ευσταθίου με τίτλο Domestic stratigraphies προέρχεται από φωτογραφίες από πεζούλες που βρίσκονται σε πλαγιές των Κυκλάδων, πάνω σε λιθογραφίες μοτίβων από τραπέζια Φορμάικας (δημοφιλή στην Ελλάδα τις δεκαετίες '70 και '80). Τα έργα αποτελούν ένα διαλογισμό πάνω στην εργασία και στη δημιουργία, και στα ίχνη μιας μικρής αλλά ζωτικής ιστορίας του τοπίου. Η αντιπαράθεση αυτών των δύο πολύ διαφορετικών μοτίβων προτείνει τη γη ως οικιακό χώρο και τη μνήμη της εργασίας στη γη ως μνημειακή. Η πρακτική της Ειρήνης Ευσταθίου (1980, Αθήνα, Ελλάδα) ξεκινά με τη συλλογή αρχειακού υλικού, καθώς και υλικού που προέρχεται από σκόπιμες περιπλανήσεις, ως έναν τρόπο για να επαναδιηγηθούν μικρές ιστορίες και να σχολιάσουν τη συλλογική μνήμη.
Η Ελένη Μπαγάκη παρουσιάζει μια σειρά από κολάζ με τίτλο Feeling that way. Χρησιμοποιώντας υλικό και εικόνες που έχει συλλέξει από vintage ερωτικά περιοδικά, γυμνές γυναίκες απεικονίζονται στην φύση. Τα μέρη του σώματός τους είναι ελαφρώς καλυμμένα πίσω από λουλούδια και φυτά, μετατοπίζοντας την έννοια της γυναικείας σεξουαλικότητας. Η πρακτική της Ελένης Μπαγάκη (1979, Χανιά, Ελλάδα) βασίζεται σε φεμινιστικές θεωρίες και διερευνά πώς η αυτοβιογραφική αφήγηση μπορεί να συσχετιστεί με το συλλογικό και το πολιτικό μέσω διαφόρων μέσων όπως κείμενο, ήχος, κολάζ, ζωγραφική, γλυπτική ή βίντεο.
Το πλούσιο πολιτιστικό υπόβαθρο της Uman εκδηλώνεται στα ενστικτώδη σχήματα και ζωντανά χρώματα που συναντώνται στα έργα μικρών διαστάσεων σε καμβά και σε χαρτί της έκθεσης. Αυτοβιογραφικές μορφές, λαϊκά στοιχεία, φυλαχτά και εικόνες από ζώα, μετατρέπονται μέσα από αναμνήσεις και μια βαθύτερη αναζήτηση της αίσθησης του ανήκειν, σε αφηρημένα σχήματα και ελεύθερες χειρονομίες. Η Uman (1980, Σομαλία) είναι μια αυτοδίδακτη καλλιτέχνης που χρησιμοποιεί ποικίλα μέσα όπως τη ζωγραφική, το σχέδιο και τη γλυπτική.
Εγκαίνια: 9/12 (6-9 μ.μ.)
Info: Ελένη Κορωναίου | 9/12/22-4/2/23 | Ώρες λειτουργίας: Τρ. - Παρ.: 12-6 μ.μ. Σαβ.: 12-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Περισσότερες πληροφορίες
Moods & Memories
Οι καλλιτέχνιδες Nel Aerts, Tamina Amadyar, Ειρήνη Ευσταθίου, Έλενη Μπαγάκη και Uman στήνουν τα σχέδιά τους σε χαρτί και κολάζ στον χώρο της Ελένη Κορωναίου και πάνω σε αυτά απεικονίζουν μελαγχολικά μονόφθαλμα πλάσματα, αστικές περιπλανήσεις σε δρόμους όπου η αρχιτεκτονική του Bauhaus κυριαρχεί, κομμάτια από πεζούλες σε πλαγιές των Κυκλάδων, γυμνές γυναικείες μορφές από vintage ερωτικά περιοδικά, αλλά και αφηρημένα σχήματα και ελεύθερες χειρονομίες, τα οποία κρύβουν αναμνήσεις και μια βαθύτερη αναζήτηση της αίσθησης του ανήκειν.