"Συνύπαρξη 3": Κοσμογονικά τοπία και ερωτισμός στο Μετς

Οι καλλιτέχνες Βασίλης Γέρος, Αριστομένης Κατσούλης και Γιάννης Τζερμιάς παρουσιάζουν την ομαδική τους έκθεση στο Κέντρο Τεχνών Μετς.

'ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ 3'

Το Κέντρο Τεχνών Μετς σε συνεπιμέλεια με το ΤετARTημόριο και την Α.Γ.Ο. (Αλληλεγγύη για όλους) παρουσιάζουν από 1η Δεκεμβρίου την ομαδική έκθεση "Συνύπαρξη 3" από τους: Βασίλης Γέρος, Αριστομένης Κατσούλας, Γιάννης Τζερμιάς. 

Σύμφωνα με την ιστορικό τέχνης και την εικαστικό, Νιόβη Κρητικού, το βλέμμα του θεατή έρχεται να προσδιορίσει το χωρόχρονο και να αποδώσει δικές του εικονοποιητικές ερμηνείες. Στο έργο του Βασίλη Γέρου, μέσα από μίνιμαλ-Οπ αναφορές και πλαστικότητα που θυμίζει χειρονομιακό γερμανικό εξπρεσιονισμό, ταξιδεύουμε σε ακτίνες φωτός, μεταξωτές ποιότητες, αστρικές τοπιογραφίες και υποθαλάσσια όντα. Ο καλλιτέχνης γίνεται ένας σύγχρονος αστροναύτης, αστρικός πειρατής ή ρομαντικός άστρο-συλλέκτης, αιχμαλωτίζοντας κρυφά, κομμάτια του φλοιού της σελήνης.

Με την ποιητική αυτή, δίνει την σκυτάλη, στον φίλο του Γιάννη Τζερμιά, ο οποίος με τη σειρά του, μας καταθέτει τον εσωτερικό κόσμο μιας απομονωμένης εσωτερικής φωνής. Πλάι σε στοιχεία παρατήρησης του "μήπως" και του "αν", γεννιέται ένας διάλογος περί κενού. Το κενό στο έργο του Γιαννη Τζερμιά αποτυπώνεται γοερό, παγωμένο, άγονο. Είναι η απουσία βιοτικών παραγόντων ενός ουτοπικού οικοτόπου. Χωρίς ίχνος θέρμης ή φωνής δημιουργείται ένας νοητός απόηχος. Ένα μελαγχολικό μπλε ηχόχρωμα πλανάται από ένα φανταστικό μοιρολόι σκιάς.

Ένας εξωτερικός παρατηρητής ίπταται και ταξιδεύει με ταχύτητα γρηγορότερη από τα ημιπαγωμένα τοπία του. Με εξπρεσιονιστική ένταση και πλαστικότητα ο Τζερμιάς μετατρέπεται σε πέτρινη γροθιά, σε άγρια βράχια, σε σκληρά ανάγλυφα εδάφη και θάλασσες αδειανές. Με δραματικό φωτοκοντράστο, μας εξιστορεί έναν και μόνο συνειρμό: "Ο κόσμος γεννιέται ή χάνεται;" Αναπάντητοι και αναρωτώμενοι στεκόμαστε μπροστά στα κοσμογονικά τοπία του Γιάννη Τζερμιά.

Η εικαστικός συνεχίζει λέγοντας πως πλαστικές αναφορές, μας παραπέμψαν σε στοιχεία γης, ουρανού και θάλασσας, ωστόσο καμία συζήτηση ακόμα για τον άνθρωπο. Ενώνοντας με προσοχή τα κρυφά κομμάτια του παζλ αυτής της θεματικής, ελπίζουμε για κάποιο σημάδι ύπαρξης. Με τον διάχυτο ερωτισμό, τα αισθησιακά γυμνά και τα πράσινα ελαιο-τοπία του Μένη Κατσούλα ερχόμαστε να ολοκληρώσουμε την απουσία, με ζωή. Αυτό που μέχρι στιγμής έλειπε από τον εικαστικό διάλογο των τριών, τώρα προσπαθεί να γοητεύσει φέρνοντας στο προσκήνιο ένστικτα συνυφασμένα με το όν, τη γέννηση, τη σαγήνη, το διονυσιακό, το υπαρκτό.

Διοργάνωση -Επιμέλεια: Μετς Κέντρο Τεχνών, ΤετARTημόριο, Α.Γ.Ο., Νέστορας Κατσιμίχας, Νιόβη Κρητικού

Info: Κέντρο Τεχνών Μετς | 1-17/12 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ.: 5 - 8.30 μ.μ., Σαβ., Τετ.: 11 π.μ. - 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

ΜΕΤΣ Κέντρο Τεχνών

Ευγενίου Βουλγάρεως 6, Ακρόπολη
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Τι σχέση έχει το Τάι Τσι Τσουάν με τις εικαστικές τέχνες;

Η τέχνη συναντά την ενσυνειδητότητα μέσω μιας παραδοσιακής κινεζικής πολεμικής τέχνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/02/2025

Το νέο βιβλίο των εκδόσεων Gutenberg ρίχνει φως στην αλληλογραφία δύο λογοτεχνών

Τι γνώμη είχε ο ένας για τα έργα του άλλου; Ποια η σχέση τους; Οι απαντήσεις στο νέο βιβλίο "Αλληλογραφία Τ.Κ. Παπατσώνη και Μέλπως Αξιώτη (1962-1964)" σε επιμέλεια-εισαγωγή-σημειώσεις Μαίρης Μικέ και Βασίλη Μακρυδήμα.

Η μπρουταλιστική αρχιτεκτονική στη μεγάλη οθόνη: Η αισθητική και η ανθρώπινη διάσταση του "The Brutalist"

Η μπρουταλιστική αρχιτεκτονική, με την χαρακτηριστική χρήση ακατέργαστου σκυροδέματος και τις βαριές γεωμετρικές μορφές, επανέρχεται στο προσκήνιο μέσω της ταινίας του Μπρέιντι Κορμπέ.

Μια συζήτηση για την κληρονομιά των αεροδρομίων Tempelhof και Ελληνικού έθεσε το επείγον ερώτημα "σε ποιόν ανήκουν οι πόλεις;"

H δεύτερη εκδήλωση της σειράς "Heritage in Focus" που έλαβε χώρα στο Goethe-Institut Athen σε συνεργασία με το Βερολινέζικο Humboldt Forum άνοιξε ένα ζωηρό διάλογο γύρω από τη διαχείριση της αστικής κληρονομιάς αναδεικνύοντας σημαντικά ζητήματα αναδιανομής πλούτου, προσβασιμότητας και δημοκρατίας που αναδύονται πίσω από τις προσόψεις των αστικών αναπλάσεων στις σύγχρονες πόλεις.

Το νέο Πρόγραμμα Καθοδήγησης του ΕΜΣΤ εκκινεί έναν διάλογο μεταξύ ανερχόμενων και καταξιωμένων καλλιτεχνών

Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε Έλληνες καλλιτέχνες με στόχο να τους βοηθήσει να αναπτύξουν τις πρακτικές τους και να εξελιχθούν επαγγελματικά.

Bιωματικά εργαστήρια για γυναίκες στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Με αφορμή την έκθεση "Κυκλαδίτισσες: Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων".