Το "Panicle Paintings" [Πίνακες Ανθηλών] είναι το πρώτο studio project της Navine G. Dossos µετά την πανδηµία. Δεκαπέντε συµβολικοί πίνακες µε φοίνικες και χουρµάδες είναι εµπνευσµένοι από τις αρχαίες κυλινδρικές σφραγίδες των Σουµερίων: σκαλιστά, κεραµικά σύµβολα που χρησιµοποιούνταν για την πιστοποίηση γνησιότητας εγγράφων που συχνά ενσωµάτωναν εικόνες από τη φύση. Το project ξεκίνησε µε µια συζήτηση για τα δέντρα και τη σχέση τους µε τη γονιµότητα στην αρχαία Μεσοποταµία, ένα θέµα κοινού ενδιαφέροντος µεταξύ της καλλιτέχνιδας και ενός συλλέκτη και συνεργάτη της.
Η σειρά ξεκίνησε ως ένα οικογενειακό πορτρέτο, µε αλληγορικούς πίνακες της Navine, του συντρόφου της και του παιδιού τους. Στη συνέχεια εξελίχθηκε σε ένα µεγαλύτερο σύνολο έργων που περιλαµβάνει τους δεκαπέντε πίνακες που εκτίθενται σε αυτήν την έκθεση. Τα µεµονωµένα έργα οµαδοποιούνται σε τρίπτυχα, δηµιουργώντας ένα συνεχές έργο που µοιάζει µε ζωφόρο, όπως ακριβώς θα ξετυλίγονταν οι αρχαίες κυλινδρικές σφραγίδες πάνω σε λωρίδες πηλού.
Η Navine δηµιούργησε µια πρόσθετη τοιχογραφία in situ: αυτή η συνδεόµενη µε το χώρο ζωγραφική ζωφόρος σχετίζεται µε τη γοητεία που ασκεί στην καλλιτέχνιδα η ανακατασκευή της Πύλης της Ιστάρ, που ανασκάφηκε από αρχαιολόγους στο Ιράκ στις αρχές του εικοστού αιώνα και εκτίθεται επί του παρόντος (υπό σκληρά αµφισβητούµενες συνθήκες) στο Μουσείο Περγάµου στο Βερολίνο.
Ο σχεδιασµός και η εισαγωγή των δέντρων στις κυλινδρικές σφραγίδες είναι µια συγχώνευση αρχετύπων: Οι φοίνικες και οι χουρµάδες τους, ή τα τσαµπιά ή τα φρούτα τους, είναι συνδεδεµένα µε τη θεά Ιστάρ/Ινάννα, που αντιπροσωπεύει την επιθυµία και τη γονιµότητα. Ο κέδρος αντιπροσωπεύει την αρρενωπότητα και συχνά σχηµατίζεται ως βέλος. Και µια κρίσιµη υβριδική τυπολογία, µε συγχωνευµένα αρσενικά και θηλυκά χαρακτηριστικά, αποδίδεται σε ένα ενιαίο δέντρο.
Αυτά τα ζωγραφισµένα δέντρα αποτελούν πρωτίστως και κυρίως πορτρέτα γυναικών, που είναι δηµιουργικές εργαζόµενες και φίλες της καλλιτέχνιδας και οι οποίες, όπως εκείνη, βίωσαν την εγκυμοσύνη και έγιναν γονείς κατά τη διάρκεια της πανδηµίας. Κάθε δέντρο αναδύθηκε από τις σφραγίδες µέσα σε προκαταρκτικά σχέδια, και στη συνέχεια ανέπτυξε τη δική του προσωπικότητα σε σχέση µε το υποκείµενό του. Σε κάθε πορτρέτο, σύµβολα και λογότυπα από την καθηµερινή ζωή αναδεικνύουν διαφορετικές πτυχές των σχέσεών τους και των συνθηκών επικοινωνίας κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης κυκλοφορίας και της αποµόνωσης.
Αυτό το σύνολο έργων σηµατοδοτεί ένα προσωπικό ταξίδι για τη Dossos, στο οποίο εξερευνά τον τοκετό, τις αποµακρυσµένες και διαµεσολαβούµενες σχέσεις, τη γονιµότητα και την κατάθλιψη, µε οπτικό υπόβαθρο και σηµείο αναφοράς την Αρχαία Μεσοποταµία, τα πρωτόκολλα και τις µυθολογίες της.
Εγκαίνια: 21/10 (7 μ.μ. μέχρι αργά)
Info: Alkinois | 22/10-26/11 | Ώρες λειτουργίας: Τετ.-Σαβ.: 5-8 μ.μ. ή κατόπιν ραντεβού | Είσοδος ελεύθερη