"Σβάρτσβαλντ (Μέλανας Δρυμός) 3": Μια εικαστική διερεύνηση των μεθόδων οχύρωσης και καταφυγίου

Μια ομάδα καλλιτεχνών παρουσιάζουν τα έργα τους στη γκαλερί «έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου», στο πλαίσιο του τρίτου μέρους της εικαστικής σειράς «Σβάρτσβαλντ».

Σβάρτσβαλντ (Μέλανας Δρυμός) 3

Η αίθουσα τέχνης "έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου", παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο "Σβάρτσβαλντ (Μέλανας Δρυμός) 3".

Οι Κώστας Τσώλης και Νίκος Παπαδημητρίου μετά τα Σβάρτσβαλντ 1 και 2 στα Καλύβια Αττικής και στο Ηράκλειο Κρήτης αντίστοιχα, παρουσιάζουν την 3η εκδοχή του Σβάρτσβαλντ. Αυτή τη φορά με διευρυμένο σχήμα καλούν τον αρχιτέκτονα  Κωνσταντίνο Ζβε και τον εικαστικό Παντελή Χανδρή να συνεπικουρήσουν στους άξονες καταφυγίου – οχύρωσης - καμουφλάζ.

Σβάρτσβαλντ (Μέλανας Δρυμός) 3

Από τα πεδία κυνηγιού με τις διαφορετικές διατυπώσεις των δυο εικαστικών, τις εικόνες τροπαίων, τον διάλογο επάνω στους άξονες, θύτης – θύμα - θήραμα, εξουσία – επικράτηση - κυριαρχία και σχέση ανθρώπου - άγριου ζώου στην 3η αυτή εκδοχή η εικαστική διερεύνηση επικεντρώνεται σε πρακτικές και μεθόδους κάλυψης – απόκρυψης, θωράκισης - οχύρωσης και καταφυγίου.

Ο Παπαδημητρίου παρουσιάζει 2 τσιμεντένια γλυπτά "bunkers” καθώς και ζωγραφικά έργα - ασκήσεις εστιασμένα σε εκδοχές ψηφιακής παραλλαγής, η οποία χρησιμοποιείται σε στολές, οχήματα, άρματα, πλοία ή αεροσκάφη. Η "pixelized” ψηφιακή εκδοχή παραλλαγής εφαρμόζεται πλέον σαν χρωματικό μοτίβο από στρατούς χωρών σαν καμουφλάζ με σκοπό να μπερδεύει τις κάμερες των κατασκοπευτικών δορυφόρων. Ο Κωνσταντίνος Ζβες μεταστρέφει χαρακτηριστικά της ακατοίκητης αρχιτεκτονικής του πολέμου και της οχύρωσης σε μια σειρά αντικειμένων- προπλασμάτων που χρησιμοποιούν το καμουφλάζ ως μία πομπώδη μεταμφίεση.

Σβάρτσβαλντ (Μέλανας Δρυμός) 3

Ο Κώστας Τσώλης παρουσιάζει στην έκθεση έργα με αναφορές σε τρεις εποχές και τις ανά περιόδους διαφορετικές χρήσεις των καταφυγίων. Τα έργα αφορούν τις πρακτικές στα στρατιωτικά καταφύγια της Βέρμαχτ στο Ζόσσεν καθώς και του Σοβιετικού στρατού την περίοδο από το 1937 έως το 1994, έναν οδηγό του 1962 του Τσακ Γουέστ και μια διαφημιστική αφίσα από το διαδίκτυο πιο σύγχρονης περιόδου. Τα επιτοίχια αυτά έργα πραγματεύονται την σχέση ιστορίας και δημοσιευμένης εικόνας.    

Ο Παντελής Χανδρής το 2011 παρουσίασε το "Καταφύγιο της Αλίκης" μια τσιμεντένια αρχιτεκτονική μακέτα ενός bunker, ενός κατακόρυφου δαιδαλώδους  ριζωματικού χώρου με δωμάτια και διαδρόμους που τα συνδέουν, χώρου εμβύθισης, αναζήτησης και εντοπισμού του Εαυτού. Η τρισδιάστατη αυτή κατασκευή συνοδευόταν  από τρία ανάγλυφα, "Αξονομετρικά 1,2,3” τα οποία παρουσιάζει στο Σβάρτσβαλντ 3. Τα επιτοίχια αυτά έργα εμφανίζουν κάποιες πληροφορίες για τη χωρική διαρρύθμιση αυτού του καταφύγιου, με το είδος της πληροφορίας να ποικίλει από την εγχάρακτη σχεδίαση ενός  ελάχιστου ίχνους - υπαινιγμού στην αναγλυφότητα- έως τις μεγαλύτερες εσώγλυφες και εξώγλυφες μετατοπίσεις της επιφάνειας.

Εγκαίνια: 27/9 (7 μ.μ.)

Info: έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου | 27/9-29/10 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ.: 12-8 μ.μ., Τετ.: 12-6 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Έκφραση «Γιάννα Γραμματοπούλου»

Βαλαωρίτου 9Α, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Οι The Callas στήνουν ένα αυτοσχέδιο post punk cabaret στην Ύδρα

Mε αφορμή την έκθεση "Magic Mirror", το δίδυμο Λάκης και Άρης Ιωνάς κάνουν αναφορά στη Νέα Υόρκη των 70s και τον Leonard Cohen.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Overloaded": Μπορεί η υπερπληροφόρηση να οδηγήσει σε αμφισβήτηση του εαυτού μας;

Ένα νέο πρότζεκτ από το Cream Athens εγκαινιάζεται στο T.A.F. The Art Foundation με τη συμμετοχή 20 εικαστικών.

Η σύγχρονη γυναικεία δημιουργία συνομιλεί με την παράδοση στο "Υφαίνοντας το Μέλλον VII"

Στην Ύδρα η έκθεση "Υφαίνοντας το Μέλλον VII ή Παραδοσιακές Πρακτικές- Σύγχρονο Τραύμα" για τα δικαιώματα των γυναικών και την έμφυλη βία.

Δύο ιδιότυπες ηχητικές περφόρμανς στο Ηραίο Περαχώρας

Γλυπτά και έργα ηχητικής μυθοπλασίας συμβιώνουν στον αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου Περαχώρας, με αφορμή την έκθεση "Otherlands".

Στη ζωγραφική του, ο Δημήτρης Εφέογλου εξερευνά το άγνωστο

Η έκθεση "On Vanishing Land" θα παρουσιαστεί στη Baraka Art Space, στο παλαιό λιμάνι των Σπετσών.

Ένα διαφορετικό σινεμά στήνεται στη μαγευτική ταράτσα του ΕΜΣΤ για την οποία μιλάει όλη η πόλη

Κορυφαία έργα βιντεοτέχνης επιχειρούν να μας κάνουν να γυρίσουμε την πλάτη μας στη φωτισμένη Ακρόπολη.

Στην έκθεση "Futures Garden" στα Ιωάννινα το παρελθόν διασταυρώνεται με το παρόν και τις υποσχέσεις του μέλλοντος

Ένα πλούσιο αισθητηριακό ταξίδι μέσω έργων από ποικίλα πεδία, όπως η γλυπτική, η μουσική, το σχέδιο, η φωτογραφία, η εγκατάσταση και οι νέες τεχνολογίες.