Διπλά εγκαίνια ετοιμάζει η γκαλερί Δύο Χωριά στη νέα έδρα της στην Ακρόπολη, με την έκθεση "A Natural Selection" του Amir H. Fallah, καθώς και εκείνη της Selma Parlour, υπό τον τίτλο "Warp & Weft".
Η νέα σειρά έργων του Amir. H. Fallah διερευνά ένα νέο μέσο: το βιτρό. Η τρίτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στη γκαλερί εξερευνά τις θεματικές της φύσης, του ανήκειν, του περιβάλλοντος, και του ρόλου που διαδραματίζει ο άνθρωπος καθώς ζει μέσα στον φυσικό κόσμο καταστρέφοντάς τον και ταυτόχρονα επιδιώκοντας να τον διασώσει για τις επόμενες γενιές.
Ο Fallah εισάγει το μέσο του γυαλιού στον 21ο αιώνα, συνδυάζοντας παραδοσιακές και σύγχρονες μεθόδους υαλουργίας, παντρεύοντας την υαλογραφία (βιτρό) με το fusing. Χρησιμοποιώντας πειραματικές τεχνικές, όπως τη χρήση δρομολογητή CNC για την περίπλοκη κοπή του γυαλιού και τη χρήση αμμοβολής για τη δημιουργία διάφορων μοτίβων και υφών στην επιφάνειά του, ο Fallah συνταιριάζει το παλιό με το νέο, συμβολίζοντας μεταφορικά το πάντρεμα των διδαγμάτων που αντλούμε από το παρελθόν με την επιθυμία μας να το επανεξετάσουμε για να δημιουργήσουμε ένα πιο ελπιδοφόρο μέλλον. Τα έργα του φωτίζονται εσωτερικά με φωτισμό LED, καταμαρτυρώντας τη σύγκλιση του φυσικού με το τεχνητό, το ανθρωπογενές. Αυτή η φωτιστική τεχνική εξαλείφει και την εξάρτηση από το φυσικό φως, επιτρέποντας στα έργα να φέγγουν από τα μέσα.
Καθένα από τα τέσσερα έργα βιτρό της έκθεσης αξιοποιεί ως βάση και πρώτη ύλη περισυλλεγμένο αρχειακό υλικό. Οι απεικονίσεις αυτές αντλούν αναφορές από τη σύγχρονη ζωγραφική, την αφηρημένη τέχνη της δεκαετίας του 1960, την ισλαμική τέχνη, τη vintage εικονογράφηση, τα γραφικά των πρώιμων ηλεκτρονικών υπολογιστών και τις περσικές μινιατούρες. Όσον αφορά τη σύνθεσή τους, τα έργα είναι δομημένα σε ιεραρχικά διαστρωματωμένη μορφή, σύμφωνα με τους κανόνες του Photoshop, όπου χρησιμοποιούνται πλέγματα ως υφολογικοί οδηγοί για τον χρήστη.
Από τη μεριά της, η πολυβραβευμένη Selma Parlour δημιουργεί ελαιογραφίες που μοιάζουν σαν να είναι σχεδιασμένες, βαμμένες ή εκτυπωμένες. Τα έργα της Parlour φημίζονται για τα φωτεινά τους χρώματα, τις σκιασμένες λωρίδες, τον διαγραμματικό χώρο, τις απτικές επιφάνειες και τους αφαιρετικούς-πίνακες-σαν-φωτογραφίες-εγκατάστασης-έκθεσης-αφηρημένης-ζωγραφικής. Αυτή η επινοημένη coda της Parlour στην αφηρημένη ζωγραφική και τον μινιμαλισμό οδηγεί σε μια επανεκτίμηση των ενδο/εξωγενών συμβάσεων από μια σύγχρονη οπτική γωνία. Η καλλιτέχνιδα εγκαινίασε το πρόγραμμα φιλοξενίας καλλιτεχνών (residencies) της γκαλερί Δύο Χωριά το 2015, και αυτή θα είναι η δεύτερη ατομική έκθεσή της στην γκαλερί.
Με τον τίτλο αυτής της έκθεσης, "Warp & Weft", που αναφέρεται στα συστατικά στοιχεία των υφαντών (το διάμηκες στημόνι και το εγκάρσιο υφάδι), η Parlour πραγματεύεται το ζήτημα των αντιθέσεων και αναδεικνύει τα αναπόσπαστο συστατικό της ζωγραφικής που συχνά παραβλέπεται: το υλικό υπόστρωμά της. Σε πίνακες όπως ο Red Wall III, η ύφανση του λινού καμβά εκτίθεται εντός του χρώματος, ωστόσο στην πλειονότητα των έργων, το διαφανές χρώμα, με "οπίσθιο φωτισμό" από το λευκό αστάρι αποκάτω, τονίζει τον μεταιχμιακό χώρο ανάμεσα στην εικόνα και τη δομική της υποστήριξη.
Στη σειρά έργων της με τίτλο Eftsoons (μια αρχαϊκή λέξη που σημαίνει "λίγο μετά"), η Parlour, τόσο μεταγενέστερη ώστε δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μοντερνίστρια η ίδια, αντλεί ωστόσο έμπνευση από την εσω/εξωτερική διαμόρφωση των πινάκων Frame Paintings του Robert Mangold, καθώς και από τις λοξές συναρμογές και τις ομόκεντρες λωρίδες του Frank Stella. Ανεξάρτητα από αυτή την εδραιωμένη εικαστική γλώσσα, τα υποσύνολα της Parlour μπορούν να ρίξουν τη σκιά τους ή να ξεθωριάσουν μέσα σε ένα άλλο χρώμα. Σε ορισμένα έργα, λεπτές λωρίδες φαντάζουν σαν να είναι σχεδιασμένες με μολύβι, ενώ στην πραγματικότητα είναι ζωγραφισμένες με λάδι.
Εγκαίνια: 17/9 (7-9 μ.μ.)
Info: Dio Horia Ακρόπολη | 17/9-17/10 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ.: 11 π.μ. – 7 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. – 6 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
© φωτογραφίας εξωφύλλου: Amir H. Fallah "Silent Sounds" 2022