Η λέξη Bloodline (στα ελληνικά η γραμμή αίματος) είναι ο αφηρημένος σύνδεσμος μεταξύ ενός ατόμου και των προγόνων του. Η έκθεση που θα εγκαινιαστεί στις 14/6 στην Art Appel Gallery περιλαμβάνει αναλογική φωτογραφία, φιλμ, ήχο, εγκατάσταση και γλυπτική.
Μια διεθνής ομαδική έκθεση που περιλαμβάνει καλλιτέχνες που ζουν και εργάζονται στην Αθήνα, τη Βαρκελώνη, τη Ρώμη, το Λονδίνο και το Los Angeles. Η συνδυασμένη κληρονομιά τους περιλαμβάνει την Αυστρία, τη Βουλγαρία, τον Καναδά, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Ιταλία, το Λίβανο, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Συχνά όταν ασχολούμαστε με τον Πολιτισμό αυτό από μόνο του υποδηλώνει ότι ασχολούμαστε με το παρελθόν - επίθετα όπως το αρχαίο είναι πολύ συχνά συνδεδεμένα με αυτό. Το αρχαίο εξ οριμού ανήκει στο πολύ μακρινό παρελθόν και δεν υπάρχει πια, όπως επιδεικνύει σαφώς η Δρ. Antonia Bardis στην έρευνά της για την Αθήνα. Η δουλειά της με τίτλο "Metropolis" περιλαμβάνει μια κριτική εικόνα του αστικού τοπίου της Αθήνας. Κατά τον 20ό αιώνα, όταν εγκαταλείφθηκε η ιδέα της νεοκλασικής πόλης και η λαϊκή αρχιτεκτονική της αντικαταστάθηκε συστηματικά από πολυκατοικίες, η Αθήνα θα έχανε αμετάκλητα τη φυσιογνωμία της. Ως αποτέλεσμα της αστικοποίησης, η ιστορική πόλη χάθηκε από μια ανεξέλεγκτη αφθονία σύγχρονης αρχιτεκτονικής, δρόμων και αυτοκινήτων, κατακερματισμένη τόσο σε κλίμακα όσο και σε πνεύμα. Τα τελευταία 50 χρόνια, οι πολιτικοί και οι αρχιτέκτονες της πόλης καθόρισαν τον τρόπο με τον οποίο οι Αθηναίοι θα ζουν. Η έλλειψη ανοικτού χώρου, κτιρίων, αυτοκινήτων, μαζί με τα διάσπαρτα αρχαία μνημεία αποτελούν την τρέχουσα πραγματικότητα μιας πόλης που υφίσταται ρήξη με την ταυτότητά της.
Στο έργο της Albena Nikolova έχουμε τον εντυπωσιακό συνδυασμό κόκκινου και μπλε. Οι σπουδές της στη σύγχρονη Ρώμη για τη ζωή στους δρόμους εδραιώνουν τη θρησκευτική εικονογραφία της αναγεννησιακής τέχνης. Οι πλούσιοι κυανοτύποι της απεικονίζουν αγάλματα, περιστέρια, νεκροταφεία και ήσυχες γωνίες. Στο έργο της με το ‘κόκκινο φως’ παρατηρούμε οίκους ανοχής, μπουτίκ σχεδιαστών και χριστουγεννιάτικα φωτάκια. Το έργο του κόκκινου φωτός μας θυμίζει το φωτογραφικό σκοτεινό δωμάτιο, ένα άλλο στοιχείο κόκκινου φωτός και την ιστορική σημασία μιας πρωτοποριακής διαδικασίας, του κυανοτύπου.
Συμβολικά συστήματα επικοινωνίας πέρα από τη φυσική ομιλούμενη γλώσσα, δηλαδή ένα σύστημα γραφής, μπορεί να ανιχνευθεί σε όλο τον κόσμο. Οι παράγωγες λέξεις ταξιδεύουν στον χρόνο και στον χώρο. Η Δρ. Emer O’Brien παρουσιάζει μια επιλογή από την τρέχουσα σειρά της, με τίτλο Contemporary Amnesia, Spaceframes. Υπάρχει μια γεωμετρία που μπορούμε να ανιχνεύσουμε που μας φέρνει στο μυαλό ιερογλυφικά - μια γλώσσα που δεν καταλαβαίνουμε αλλά μπορούμε να κατανοήσουμε. Φωτογραφημένα με διάχυτο φως που δεν φέρει προφανείς ενδείξεις για την τοποθεσία - υπάρχει μια ουδέτερη δημοκρατία της πρόθεσης και της ανάγνωσης. Πρόκειται για μία Χρονική Ζώνη.
Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Antonia Bardis, Albena Nikolova, Emer O’Brien, Nick Howe, Karin Gunnarson, Felix Friedmann, Sarah Zakaib, Wendy Bevan
Εγκαίνια: 14/6 (6-11 μ.μ.)
Info: Art Appel Gallery | 14/6-09/7 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 3-8 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. - 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη