Η "ναΐφ" ζωγραφική της Αναστασίας Αρχοντή στο Ίδρυμα Παναγιώτη και Έφης Μιχελή

Στις δια ζώσης εκδηλώσεις επιστρέφει το Ίδρυμα Παναγιώτη και Έφης Μιχελή με τα εγκαίνια αναδρομικής έκθεσης της αυτοδίδακτης ζωγράφου Αναστασίας Αρχοντή.

Καφενείο του χωριού Νάπη Καφενείο του χωριού Νάπη

Η αναδρομική έκθεση της Αναστασίας Αρχοντή, που πραγματοποιείται από 5 Μαΐου έως 30 Ιουνίου, οργανώνεται στο πλαίσιο του προγράμματος του Ιδρύματος Μιχελή με σκοπό την προβολή της ελληνικής ναΐφ ζωγραφικής στο ευρύ κοινό. Συνεχίζοντας την προσπάθεια της ιδρύτριάς του, ναΐφ ζωγράφου Έφης Μιχελή, το Ίδρυμα προσφέρει τη δυνατότητα σε σύγχρονους Έλληνες ναΐφ ζωγράφους να παρουσιάσουν το έργο τους στην Αίθουσα Εκθέσεων και Εκδηλώσεών του.

Ζωγραφίζοντας στο καφενείο
Ζωγραφίζοντας στο καφενείο

Γεννημένη στη Νάπη Λέσβου το 1929, η Αρχοντή ζωγραφίζει τα τελευταία είκοσι χρόνια χωρίς να έχει λάβει ποτέ καλλιτεχνική καθοδήγηση. Η παραγωγή της ξεπερνά τους 400 πίνακες, που δημιουργήθηκαν χωρίς προσδοκίες εμπορικής διάθεσης. Η εικονογραφία της αποτελείται από αναπαραστάσεις του τόπου καταγωγής της και άλλων περιοχών της Ελλάδας, όπου έχει ζήσει ή έχει επισκεφθεί. Τα θέματά της, κυρίως αγροτικές σκηνές και σκηνές της καθημερινής ζωής του χωριού ή εθίμων, τα ζωγραφίζει από μνήμης, αντλώντας ερεθίσματα και από έντυπες πηγές, όπως εικόνες από περιοδικά και ημερολόγια. Η Αρχοντή επεξεργάζεται τις συνθέσεις της απευθείας πάνω σε έτοιμα τελάρα ζωγραφικής, χωρίς σχεδιασμό. Τα χρώματα που χρησιμοποιεί είναι κατά κανόνα έντονα και συχνά δουλεύονται σχεδόν αυτούσια από το σωληνάριο.  

Στον κατάλογο της έκθεσης, η Δρ. Μαρία Γ. Μόσχου αναλύει γνωρίσματα της ζωγραφικής της Αρχοντή, σχολιάζοντας: "το ύφος προσδιορίζεται συστηματικά από την παράβαση των συμβατικών κανόνων προοπτικών αναλογιών και από τις απλουστευτικές αποδόσεις των συνθετικών στοιχείων στο σύνολό τους". Η ιστορικός τέχνης εντάσσει τέτοια γνωρίσματα στη συζήτηση για τους "αυτοδίδακτους" και τη λεγόμενη "ναΐφ" ζωγραφική, υποστηρίζοντας τη χειραφέτησή τους από παραδοσιακά σχήματα ερμηνείας. 

Ώρες λειτουργίας:  Δευτέρα και Τέταρτη: 10 π.μ-3 μ.μ | Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή: 12 μ.μ-8 μ.μ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Τα σκηνοθετημένα αυτοπορτραίτα του Θοδωρή Βρανά ταξιδεύουν στα Κύθηρα

Η έκθεση "ABSORBED (Damn, I miss snowboarding)" είναι ένα φωτογραφικό ημερολόγια που στοχάζεται τον κόσμο των social media.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/07/2024

"1974 & 1944: Η Αθήνα γιορτάζει την ελευθερία της": Μια μεγάλη έκθεση για δύο επετείους-ορόσημα

Από τη ναζιστική κατοχή στη δημοκρατία και από τη δικτατορία στη μεταπολίτευση, η διπλή έκθεση μνήμης τιμά την απελευθέρωση της πρωτεύουσας σε δύο χρόνους στο Πάρκο Ελευθερίας.

Το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο φωτίζει μια ξεχωριστή πτυχή της κυπριακής τραγωδίας

Μέσα από σπάνιες αφίσες της περιόδου και αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό, που εκπέμπουν ποικίλα μηνύματα και συμβολισμούς, αναδεικνύονται τα τραγικά γεγονότα της τουρκικής εισβολής.

Το "Ματαδόρ" του Βαγγέλη Μαρινάκη έρχεται να μας παρασύρει σε ένα ιδιότυπο ταξίδι

Στο πρώτο βιβλίο του συγγραφέα που κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ εκδοτική ο κεντρικός ήρωας κινείται πάνω στην οδική άσφαλτο, μέσα στα μεσογειακά νερά, από την Πελοπόννησο μέχρι τη Στερεά και από τα τουριστικά θέρετρα της Magna Grecia έως το οικιακό ταβάνι.

Έργα του σπουδαίου ζωγράφου Σωτήρη Σόρογκα παρουσιάζονται στην Πάτμο

Η γκαλερί Kapopoulos Fine Arts πρόκειται να φιλοξενήσει τα έργα του μεγάλου ζωγράφου.

Translatress: μια θηλυκή μεταφραστική συλλογικότητα "ανοίγει τ' αυτιά μας" ώστε να ακουστεί κάθε φωνή

Η θηλυκή παρέα μεταφραστριών που βρίσκεται πίσω από το βιβλίο της Κάρμεν Μαρία Ματσάδο "Το σώμα της και άλλες εκδηλώσεις" που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Αντίποδες μας διηγείται τη συναρπαστική περιπέτεια που ξεκίνησε με τη ντανταϊστική απόφαση να δουλέψουν μαζί εξ αποστάσεως.

"L’objet regard": Τα διονυσιακά μυστήρια γίνονται αφορμή για μια φωτογραφική έκθεση

Στον χώρο του Antisocial θα πραγματοποιηθεί η ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας Εύης Ζαμπέλη.