Ο Διονύσης Πρώιος που αγαπήθηκε από το MasterChef εγκαινιάζει τη δική του γκαλερί με έργα τέχνης – Μιλήσαμε μαζί του

«Ζωγράφιζα από μικρό παιδί, έκανα εκθέσεις αλλά ποτέ δεν είχα ένα δικό μου χώρο», αναφέρει ο ίδιος. Με είκοσι τέσσερα έργα ανοίγει τώρα την προσωπική του γκαλερί, σημειώνοντας μάλιστα την 18η ατομική του έκθεση. Πάμε να γνωρίσουμε μια ακόμη πλευρά του παίκτη που αγαπήσαμε για το ταπεραμέντο του.

Διονύσης Πρώιος Γκαλερί

Την Τρίτη 18 Ιανουαρίου ο Διονύσιος Πρώιος, γνωστός από τη συμμετοχή του στο τηλεοπτικό σόου μαγειρικής "MasterChef" το 2020, χτυπάει εκ νέου την πόρτα στο κοινό της Αθήνας με άλλην ωστόσο ιδιότητα από εκείνη του ερασιτέχνη σεφ με το ταπεραμέντο, που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε στις οθόνες μας: ο εκ Μπουένος Άιρες καταγόμενος παίκτης υπήρξε από μικρός λάτρης της τέχνης και δη της ζωγραφικής, έχει μάλιστα πραγματοποιήσει δεκαεπτά ατομικές εκθέσεις, ενώ τώρα έφτασε η στιγμή να συστηθεί εκ νέου στον κόσμο, όχι μόνο ως ζωγράφος αλλά και ως γκαλερίστας.

Αυτή την ημέρα, στην οδό Πατρώου 10, στο κέντρο της Αθήνας, εγκαινιάζει την προσωπική του γκαλερί με την έκθεση "Δυαδικότητα", δείχνοντας είκοσι πέντε έργα με την υπογραφή του. "Ζωγράφιζα από μικρό παιδί, έκανα εκθέσεις αλλά ποτέ δεν είχα ένα δικό μου χώρο", αναφέρει ο ίδιος. "Χρειαζόμουν ένα χώρο σταθερό για την τέχνη μου, την οποία μέχρι τώρα φύλασσα στο σπίτι μου. Αυτό είναι που με γεμίζει και κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι με γεμίζει τόσο, που δεν υπάρχει και κυριολεκτικά πλέον άλλος χώρος", σχολιάζει με ένα γέλιο. "Έτσι κι αλλιώς, όπως κάθε καλλιτέχνης, ήθελα αυτά που φτιάχνω να βρίσκονται σε κοινή θέα, να τα βλέπει κάποιος στην καθημερινότητά του, όπως περνάει για να πάει στη δουλειά του ή για ένα ποτό". Και έτσι φτάνουμε στην ίδρυση της γκαλερί.

Τι να περιμένουμε στην έκθεση "Δυαδικότητα";

Ένα ιδιαίτερο στοιχείο που ελκύει –κυριολεκτικά και μεταφορικά– το ενδιαφέρον είναι οι μαγνητικοί πίνακες που παρουσιάζει. "Ο θεατής μπορεί να πάρει κομμάτια και να αλλάξει τη θέση τους, αλλάζοντας παράλληλα και την εικόνα του έργου", εξηγεί. Για παράδειγμα ένα δολάριο που έχει τον Φραγκλίνο, στην μπροστινή όψη, αν αφαιρέσεις τον Φραγκλίνο, από τη πίσω μεριά έχει δύο παιδιά που πεινάνε. 

Με "απλωμένη", όπως την χαρακτηρίζει, την καλλιτεχνική του βεντάλια, ο Διονύσης Πρώιος αγγίζει πολλά θέματα, χωρίς να περιορίζεται καλλιτεχνικά. Αυτή η έκθεση συμβολίζει την ελευθερία της έκφρασης. "Η βεντάλια μου είναι πολύ μεγάλη, ζωγραφίζω από οκτώ χρονών. Δεν είμαι αναγεννησιακός, ούτε μοντέρνος. Αλλάζω συνεχώς, δεν έχω μία γραμμή. Τη μία μέρα μπορεί να ζωγραφίσω σε στυλ Πόλοκ και την επόμενη σε στυλ Ντα Βίντσι. Αν κοιτούσα τι είχε μεγαλύτερη αγοραστική πέραση στη ζωή μου, θα έφτιαχνα περιστέρια και τίποτα άλλο, ωστόσο δεν μπορώ να μείνω σε αυτό, στην τέχνη προς πώληση". 

Διονύσης Πρώιος Γκαλερί

Έχοντας γεννηθεί στο Μπουένος Άιρες και ζήσει για χρόνια στην Καραϊβική και στη Βραζιλία, είναι επηρεασμένος από τα χρώματα της Λατινικής Αμερικής. Στη συνέχεια της πορείας του συνάντησε την "τελειότητα της τέχνης της Ευρώπης", όπως λέει. Αυτή η ανάμιξη της αμερικανικής τέχνης με την τέχνη της Ευρώπης "είναι σαν να ενώνεις κλασσική μουσική και samba – μια μίξη από δύο κουλτούρες που είναι πολύ ενδιαφέρουσες". Η πορεία της πολύπλευρης προσωπικότητας του Διονύση περιλαμβάνει το θέατρο, τον κινηματογράφο, την μουσική. "Πάντα ήμουν διάσημος στο σχολείο, στη περιοχή, ήμουν από τα πρώτα μοντέλα που είχε ο Λάκης Γαβαλάς με την εταιρεία του, έχω κάνει αφίσες και εκπομπές. Ανοίγω μαγαζιά από 18 χρονών", δηλώνει.

Ξεκίνησε από ένα bar tag στο Μπουένος Άιρες, συνέχισε με μαγαζιά στην Ισπανία στη Βραζιλία και μετά στον Πειραιά, μέχρι να φτάσουμε στο εστιατόριο "El Pecado Remezzo" που άνοιξε στου Ψυρρή. "Σαν τζογαδόρος του πόκερ μπορώ να κάνω πάσο κάποια στιγμή (ενν. στη μαγειρική), να δω κάτι άλλο, που πάντα ήταν μαζί μου, τη ζωγραφική", επισημαίνει χαρακτηριστικά.  "Η τέχνη σου επιτρέπει να βάλεις λιγάκι από το προσωπικό σου στοιχείο και από την τέχνη που βγαίνει από τα πανεπιστήμια, μαζί. Η ζωγραφική σε γεμίζει, συνεχώς σου δίνει, κι αν την παρατήσεις σε παρατάει".

Διονύσης Πρώιος Γκαλερί

Για τον Διονύσιο Πρώιο, η τέχνη πρέπει να είναι κάτι πολύ ελεύθερο και προσωπικό. "Ο χαμός του γιου μου, μου έδωσε πάρα πολύ πόνο. Η έκθεση μου στην Καλιφόρνια, στο Beverly Hills, το 2017, ήταν μία έκθεση πόνου. Δύο χρόνια μετά το χαμό του δεν πίστευα ότι θα ζωγράφιζα άλλο. Σιγά σιγά το ίδιο το πνεύμα του, η φυλακή, αν μπορεί κάποιος να το χαρακτηρίσει έτσι, το μυαλό του κάθε ανθρώπου, με έκανε να αισθανθώ ότι πρέπει να απολαύσω τη ζωή και αυτό το μήνυμα προσπαθώ να περάσω. Γεννηθήκαμε εν δυνάμει νικητές όλοι μας".

Λάτρης της ομορφιάς και του θείου, όπως αναφέρει, αισθάνεται ως ένας σύγχρονος Διόνυσος, που ψυχαγωγεί και δίνει χαρά. "Πάντα υπήρχε ένας Διόνυσος να διασκεδάζει τους Αθηναίους, γι’ αυτό πάντα άνοιγα μαγαζιά,  γι' αυτό κάνω τέχνη, όλα είναι για τους άλλους. Είμαι ένα ρέζους αρνητικό, μόνο δίνω αίμα. Εμένα με έχει σώσει η τέχνη από το να μη γίνω βάρβαρος. Έχουμε αυτό που αποκαλώ μια "μαϊμού” μέσα μας που πρέπει να τη δαμάσουμε και αυτό γίνεται μέσω της τέχνης. Εμένα ειδικά με έχει σώσει γιατί είμαι ένας άνθρωπος πολύ μόνος στη ζωή μου, πάντα ταξίδευα". 

"Αυτή η έκθεση είναι ένας τρόπος να πω στον ίδιο μου τον εαυτό ότι αυτός είναι ο δρόμος μου"

"Όταν ήμουν στο MasterChef", δηλώνει, "σκεφτόμουν πόσο καλός ζωγράφος είμαι και πόσο αδυνατώ την ίδια στιγμή να ζωγραφίσω στα πιάτα. Και τα δύο είναι τέχνη, αλλά είναι διαφορετικά. Στη μαγειρική στολίζεις τους "νεκρούς", τα φαγητά. Η τέχνη είναι μόνο ζωντάνια και αλήθεια. Δεν μπορείς να κρύψεις τίποτα. Στη μαγειρική μπορείς. Με τη τέχνη είσαι ανοιχτό βιβλίο, στη μαγειρική μπορείς να βάλεις κάτι που κανένας δεν θα το καταλάβει, να πειραματιστείς και να το διορθώσεις. Με την τέχνη δεν μπορείς, είναι εκεί, μπροστά σου". 

Ακόμα και μέσα στο παιχνίδι συνέχισε να ζωγραφίζει. Όλες οι εμπειρίες που έχει συλλέξει μέχρι σήμερα, καταλήγουν στον ίδιο συνδετικό κρίκο. "Είναι σαν ένα πιπεράκι που βάζω στη ζωή να δοκιμάσω. Προχωράω με μία ζωή ωραία. Αυτή η έκθεση είναι ένας τρόπος να πω στον ίδιο μου τον εαυτό ότι αυτός είναι ο δρόμος μου. Τώρα ανακαλύπτω ότι έπρεπε να είχα ασχοληθεί μονάχα με τη ζωγραφική που πάντα μόνο μου δίνει". 

"Δυαδικότητα" | Γκαλερί Διονύση Πρώιου (Πατρώου 10, Σύνταγμα) | Εγκαίνια στις 18/1 (6 μ.μ.) | Είσοδος ελεύθερη
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Η νύχτα που έφυγε ο Παύλος": Παρουσίαση του βιβλίου στο καφέ των εκδόσεων Εύμαρος

Οι εκδόσεις Εύμαρος και οι εκδόσεις Τόπος προσκαλούν το κοινό στην παρουσίαση του βιβλίου του Ξενοφώντα Κοντιάδη, που θα γίνει παρουσία της Μάγδας Φύσσα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Μόλις "έπεσε" η "Ύπουλη νύχτα" του Αντώνη Ζαΐρη

Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Ενύπνιο η νέα ποιητική συλλογή που είναι ντυμένη με λέξεις που πιθανόν να χάνονται με το φως της μέρας.

Το Hunny Bunny υποδέχεται το "Εκεί που σκάει το Ρήμα"

Το μπαρ θα φιλοξενήσει την παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Μιχάλη Τσιανίκα.

"Στην πόρτα": Αυτό είναι το νέο βιβλίο των εκδόσεων Ποταμός

Κυκλοφόρησε μόλις από τον εκδοτικό οίκο η νουβέλα του Κώστα Μίντζηρα.

ΑI Translation Slam: Τεχνητή νοημοσύνη Vs μεταφραστές στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Το Ινστιτούτο προσκαλεί το κοινό σε έναν πρωτότυπο διαγωνισμό λογοτεχνικής μετάφρασης. Είσοδος ελεύθερη.

Από τη χουντική βαρβαρότητα στην αδέσμευτη σκέψη: Νέα έκθεση στο Μέγαρο Εϋνάρδου του ΜΙΕΤ

Το αφιέρωμα συνδιοργανώνεται από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και το Αρχείο της ΕΡΤ.

ΕΜΣΤ & Εθνική Πινακοθήκη τιμούν την ιστορική γκαλερίστα και ιδρύτρια του Πανελλήνιου Συλλόγου Αιθουσών Τέχνης, Τζούλια Δημακοπούλου

Το αφιέρωμα είναι η πρώτη κοινή δράση μεταξύ των δύο μουσείων στο πλαίσιο του δημοσίου προγράμματός τους.