Πίτερ Μπάγκενχαουτ: Before the world has done its dirty job
Πριν από είκοσι χρόνια σταμάτησε να ζωγραφίζει και μεταπήδησε στις τρεις διαστάσεις, οικοδομώντας πολύπλοκες εγκαταστάσεις που, εκ πρώτης όψεως, μοιάζουν με ερείπια κάποιας καταστροφής: συντρίμμια, βιομηχανικά απόβλητα, σκόνη, τρίχες – ενωμένα. Ο Πίτερ Μπάγκενχαουτ απαρνείται κάθε συμβολισμό για τα έργα του. «Τα γλυπτά κάνουν αναφορά μόνο στον εαυτό τους», λέει χαρακτηριστικά. Το ενδιαφέρον είναι πως όσες φορές κι αν τα παρατηρήσεις, πάντα θα ανακαλύπτεις κάτι νέο και ποτέ δεν θα μπορέσεις να τα απομνημονεύσεις στην ολότητά τους. Για πρώτη φορά, ο Βέλγος εικαστικός παρουσιάζει έργα του στην Αθήνα και στη γκαλερί Bernier / Eliades, από τις 27 Μαΐου.
Bernier / Eliades | 27/5-10/7 | Τρ.-Παρ.: 10.30 π.μ.-6.30 μ.μ., Σάβ.: 12μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Symbols & Iconic Ruins
Η έννοια και (η κενότητα) των συμβόλων αποτελεί το συνδετικό κρίκο της νέας περιοδικής έκθεσης που παρουσιάζεται από τις 27 Μαΐου στο -1 του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης: 137 καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες και θεωρητικοί των τεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό διερευνούν τον τρόπο που αφομοιώνουμε, αντιλαμβανόμαστε και αναπαράγουμε τα πολιτιστικά σύμβολα. «Στόχος είναι να δομηθεί ένας ιδιόμορφος διάλογος μεταξύ διαφορετικών ερειπίων με επίκαιρη συμβολική αξία», σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Παναγιώτης Πάγκαλος.
ΕΜΣΤ | Από 27/5 | Τρ.-Τετ, Παρ.-Σάβ.: 11 π.μ.-7 μ.μ., Πέμ.: 11 π.μ.-10 μ.μ. | Γενική είσοδος: € 8, μειωμένο εισίτ.: € 4
Εν προόδω & Maybe one Day
Με διπλά εγκαίνια υποδέχεται το κοινό της η γκαλερί Evripides στις 27 του μηνός: αφενός, έχουμε μια σειρά ζωγραφικών πορτρέτων «σε απόσταση αναπνοής» από τον θεατή, φιλοτεχνημένων από τον αναγνωρισμένο Σάββα Γεωργιάδη με τρόπο τέτοιο ώστε να εντυπώνονται τα συναισθήματα περισσότερο απ’ την μορφή, κι αφετέρου, τις ποιητικές φωτογραφίες της Ειρήνης Ευριπίδου, στις οποίες πολλαπλά φωτογραφικά στρώματα συντίθενται για να διαπραγματευτούν θέματα όπως η απουσία κι προσμονή, η σιωπή κι η ελπίδα.
Γκαλερί Evripides | 27/5-26/6 | Τρ., Πέμ.-Παρ.: 11 π.μ.-8.30 μ.μ., Τετ.: 11 π.μ.-5 μ.μ., Σάβ.: 11 π.μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Ρέα Παπαδοπούλου: Dark Tree
Στις όχθες του Κηφισού, εκεί που κάποτε ήταν ο ελαιώνας και ο λαχανόκηπος της Αθήνας, πλέον φύονται μόνο δέντρα-ζιζάνια, μεγάλα φορτηγά φτύνουν καυσαέριο, αποθήκες και εργοστάσια καταλαμβάνουν τον άναρχα δομημένο ιστό. Και το βράδυ, σιωπή. Η Ρέα Παπαδοπούλου, μιμούμενη τους περιηγητές του 19ου αιώνα που επισκέπτονταν τον ποταμό, βρέθηκε να αναζητά σημάδια που παραπέμπουν στην πρότερη εποχή. «Την νύχτα ο τόπος μεταμορφώνεται, ο μακρινός ορίζοντας χάνεται και το σκοτάδι αφήνει να φανούν οι σκιές παλιού και καινούργιου πράσινου, οι πέτρινες αποθήκες και οι μικρές νησίδες κατοικίας», αναφέρει. Οι φωτογραφίες παρουσιάζονται στη γκαλερί ΔΛ, από 29 Μαΐου.
Γκαλερί ΔΛ | 29/5-17/7 | Πέμ.-Παρ.: 12 μ.-8 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Κάντερ Αττιά: Το Μουσείο της Επούλωσης
Μέσα απ’ το έργο του, ο Γαλλο-Αλγερινός Κάντερ Αττιά διερευνά πώς το βλέμμα και τα αφηγήματα της Δύσης συνεχίζουν να διαμορφώνουν την παγκόσμια ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά. Στο «Μουσείο Επούλωσης» που παρουσιάζεται στο χώρο State of Concept, ο καλλιτέχνης «καλεί τον επισκέπτη να συνδέσει το θεωρητικό πλαίσιο που περιστρέφεται γύρω από τις έννοιες της επούλωσης, της αποκατάστασης, του επαναπατρισμού, του συλλογικού τραύματος, της απώλειας και του αποκλεισμού με προφορικές ιστορίες, μαρτυρίες και εμπειρίες που επικοινωνούνται μέσω των έργων του», όπως αναφέρει το συνοδευτικό κείμενο. Παρουσιάζονται φιλμ και μια σειρά φωτογραφιών.
State of Concept | Έως 19/6 | Τετ.-Παρ.: 4.30-8.30 μ.μ., Σάβ.: 12 μ.-5 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Μύθευση – προς μια τεχνολογία της δυνητικότητας
Ποιο μέλλον επιφυλάσσεται για το υποκείμενο του αλγόριθμου; Εκκινώντας απ’ την κοινή παραδοχή για την πολυδιάσπαση της πληροφορίας και του εαυτού, την οποία επιβάλλουν οι τεχνολογικές συνθήκες του σήμερα, και στρέφοντας το βλέμμα προς τα έσω και τη δουλειά τους, εννιά σύγχρονοι δυναμικοί καλλιτέχνες (Σπύρος Κοκκώνης, Κωστής Βελώνης και Ιάσονας Καμπάνης μεταξύ αυτών) δείχνουν νέες παραγωγές στην ομαδική έκθεση του χώρου Keiv. Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Λιανός.
Keiv (Καλύμνου 38, Άγιος Παντελεήμονας) | Έως 4/6 | Δευτ.-Παρ.: 2-7 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Χρίστος Ακορδαλίτης: Εύθραυστοι Θεοί
Η ηδονή της φύσης αναβλύζει απ' τα σώματά τους. «Μακραίνουνε κι απλώνονται, λιώνουνε στα κλαδιά, λυγίζουν και διπλώνονται με τα μάτια κλειστά κι όλα τ’ άλλα ορθάνοιχτα και διεσταλμένα για να ρουφήξουν τον κόσμο την ίδια ώρα που εκείνος, περιέχοντάς τους, τους απορροφά». Οι «Εύθραυστοι Θεοί» είναι η σειρά που παρουσιάζεται στην πρώτη ατομική έκθεση του Χρίστου Ακορδαλίτη στη γκαλερί Δύο Χωριά.
Δύο Χωριά (Μαντζουράκη 16, Νέα Φιλοθέη) | Έως 15/6 | Δευτ.-Παρ.: 10 π.μ.-7 μ.μ., Σάβ.: 11 π.μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη
Κριστίνα ντε Μιγκέλ: Paintings of through and fell
«Θέλω να φτιάχνω πίνακες που αφορούν στην ίδια τη ζωγραφική – για να το πετύχω αυτό, δημιουργώ σώματα που λιώνουν στον καμβά, όπως ακριβώς κυλάει η μπογιά πάνω του», αναφέρει η Κριστίνα ντε Μιγκέλ, εικαστικός που έχει έδρα το Μπρούκλιν. Στη σειρά που παρουσιάζει στη γκαλερί Allouche Benias, εμπνέεται από τις (ερεθιστικές) χορευτικές κινήσεις στα κλαμπ και μέσω του λιωμένου χρώματος, ως αντιδιαστολή του ψυχισμού, οικοδομεί μια νεο-εξπρεσιονιστική φεμινιστική ματιά στον πατριαρχικό κόσμο.
Allouche Benias | Έως 11/6 | Τρ.Παρ.: 11 π.μ.-7 μ.μ., Σάβ.: 11 π.μ.- 5 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη