Μπήκαμε στο «Σχεδία home» και πήραμε μια γεύση από το κοινωνικό project

To «Σχεδία home», το ολοκαίνουργιο σπίτι του γνωστού περιοδικού δρόμου, άνοιξε τις πόρτες του και εμείς γνωρίσαμε από κοντά τους ανθρώπους που δίνουν ζωή στο ευχάριστο χώρο.

Μπήκαμε στο «Σχεδία home» και πήραμε μια γεύση από το κοινωνικό project

Σε μια από τις πιο όμορφες γειτονιές της Αθήνας βρίσκεται πλέον το «σπίτι της Σχεδίας», «Σχεδία home», ένας χώρος ιδανικός για καφέ και φαγητό όλες τις ώρες της ημέρας. Φτάνοντας στο σταυροδρόμι Κολοκοτρώνη και Νικίου το πρώτο πράγμα που παρατήρησα πριν μπω στο εσωτερικό του ιστορικού κτιρίου ήταν κάποιες προθήκες με κοσμήματα και εικαστικές δημιουργίες που είχαν φτιάξει πωλητές από παλιά τεύχη του περιοδικού δρόμου που είχαν μείνει απούλητα… Φαίνεται ότι τίποτα δεν πάει χαμένο σε αυτό το πολύπλευρο project αλληλεγγύης.

To «Σχεδία home» αποτελείται από τέσσερις ορόφους, στο πατάρι βρίσκουμε τα εργαστήρια του «σχεδία αρτ», στον πρώτο όροφο τα γραφεία της δομής, στο ισόγειο το πωλητήριο-εκθετήριο «σχεδία αρτ», μαζί με το καφέ-μπαρ και εστιατόριο και στο υπόγειο την κουζίνα, στην οποία εργάζονται αποκλειστικά πρώην πωλητές της «Σχεδίας», που με τη βοήθεια του σεφ Λευτέρη Λαζάρου –ο οποίος έχει επιμεληθεί το μενού!- και των συνεργατών του βοηθούν τους μαθητευόμενους μάγειρες να προετοιμάσουν το φαγητό.

Μπήκαμε στο «Σχεδία home» και πήραμε μια γεύση από το κοινωνικό project - εικόνα 1
Φωτογραφία: Γαβριήλ Παναδιώτης

Μπαίνοντας στο ισόγειο του «Σχεδία home» άρχισα να παρατηρώ το χώρο γύρω μου, που ήταν γεμάτος από dο-it-yourself χρηστικά αντικείμενα, από τα τραπέζια μέχρι και το ταβάνι του κτιρίου, στο οποίο μάλιστα είναι κρεμασμένα 43 χάρτινα σπιτάκια, όσοι και οι πωλητές της σχεδίας που κατάφεραν να φύγουν από το δρόμο και βρήκαν το δικό τους σπίτι (και οι οποίοι ελπίζουμε να αυξηθούν σύντομα). Όντας απόλυτα εναρμονισμένο με τις ανάγκες της εποχής, τα εκθέματα του «Σχεδία αρτ» χρησιμοποιούν απούλητα τεύχη ως πρώτη ύλη για αντικείμενα υψηλής αισθητικής.

Στην πραγματικότητα από τη πρώτη στιγμή που μπαίνεις μέσα στο κτίριο καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ένα χώρο, με υψηλή κοινωνική ευαισθησία και ανθρωπιά, ο οποίος είναι προσβάσιμος σε άτομα με κινητικά προβλήματα –όπως θα έπρεπε να γίνεται παντού. Ειδικότερα, η πρόσβαση γίνεται με μία ράμπα κατάλληλη για αναπηρικά αμαξίδια, ενώ υπάρχουν υπερυψωμένα τραπέζια για την εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ. Αλλά και ο πάγκος του μπαρ, κοντά στο πωλητήριο, είναι χαμηλότερος για την απαραίτητη οπτική επαφή του πελάτη με τον εργαζόμενο. Παράλληλα, για τους επισκέπτες με προβλήματα όρασης υπάρχουν τα μενού και σε ηχητική μορφή με τη χρήση smartphone. Επιπλέον, έχει προβλεφθεί όσο το δυνατόν μικρότερη χρήση πλαστικού, με τις συσκευασίες take away να μην είναι από πλαστικό περιορίζοντας έτσι τη χρήση μη βιοδιασπώμενων υλικών.

Μπήκαμε στο «Σχεδία home» και πήραμε μια γεύση από το κοινωνικό project - εικόνα 2

Παρατηρώντας τον χώρο και θέλοντας να κατανοήσω καλύτερα τους ανθρώπους που εργάζονται εκεί, συνομίλησα μαζί τους και έμαθα τις δικές τους ιστορίες. Ιστορίες που αν και ακούμε γύρω μας, συχνά επιλέγουμε να κλείνουμε τα αυτιά μας. Μια από αυτές τις ιστορίες είναι αυτή του Νίκου, που αν και κατασκευαστής λιμανιών, στην αρχή της οικονομικής κρίσης έχασε τη δουλειά του και η ζωή του άλλαξε 180 μοίρες. Βέβαια, παρά τις δυσκολίες που έζησε μπήκε στη «Σχεδία», κατάφερε να ξανασταθεί στα πόδια του και να πάει στο δικό του σπίτι, χωρίς να χάσει την ελπίδα του.

Αυτό που έμεινε χαραγμένο στη μνήμη μου είναι η αισιοδοξία, που είχαν όλοι οι εργαζόμενοι. Άνθρωποι, που παρά τις δυσκολίες, βρήκαν τη δύναμη και δεν τα παράτησαν και μέσα από τις ιστορίες τους θυμίζουν την ανάγκη όλων μας για σεβασμό και μια αξιοπρεπή ζωή.

i«Σχεδία Home», Κολοκοτρώνη 56 και Νικίου 2, Αθήνα | Ώρες λειτουργίας: 08:00 - 03:00 | Το σημείο λιανικής διάθεσης αντικειμένων «σχεδία αρτ» θα λειτουργεί ώρες εμπορικών καταστημάτων | Πληροφορίες: 213 0231220 | www.shedia.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μερικές σκέψεις για τα Νόμπελ Λογοτεχνίας, τη Χαν Γκανγκ και το Νούμερο Μηδέν

Η συζήτηση γύρω από τα Νόμπελ Λογοτεχνίας αναδεικνύει όχι μόνο την αξία των συγγραφέων αλλά και τις πολύπλοκες σχέσεις τους με την αναγνώριση και την αποδοχή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ
11/10/2024

Διαδηλωτές βάζουν στόχο έναν πίνακα του Πικάσο στην Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνου

Άλλη μία απόπειρα βανδαλισμού στο Λονδίνο, ως ένδειξη διαμαρτυρίας απέναντι στη γενοκτονία στη Γάζα.

Η ζωγράφος Αθηνά Λατινοπούλου παίρνει θέση για "Το καλάθι της νοικοκυράς"

Έτσι τιτλοφορείται η νέα έκθεση-διαμαρτυρία της εικαστικού, η οποία έρχεται στη γκαλερί 7.

Ρομαντισμός, φιλοσοφία και επαγγελματική ανάπτυξη στις νέες εκδόσεις Κλειδάριθμος

Η Μέλοντι Γκάλαρντ αναζητά τη θέση της στον κόσμο της μουσικής, η Άιρις ανακαλύπτει τον έρωτα στη Νέα Υόρκη, ενώ κλασικά έργα όπως το του Dale Carnegie συνεχίζουν να φωτίζουν τις ανθρώπινες σχέσεις.

"The Head": Ο Πάνος Σκλαβενίτης διερευνά το καρναβαλικό και το γκροτέσκο

Η νέα έκδοση παρουσιάζει σχέδια και σκίτσα σε χαρτί που ο καλλιτέχνης δημιούργησε την τελευταία διετία.

"Το χρώμα της φωνής": Η προσωπική εναρμόνιση συναντά την τέχνη στο Ίδρυμα Γουλανδρή

Το μουσείο διοργανώνει ένα σεμινάριο με την ερμηνεύτρια και δασκάλα φωνητικής Μαρία Παπαγεωργίου.

"Στρώvουμε το τραπέζι του Τρύγου" στο Tales in Tiles

Το experience store στο Κουκάκι παρουσιάζει μια έκθεση με έξι κεραμίστες που καλεί τον κοινό σε μια συνάντηση γύρω από ένα τραπέζι με κρασί, τυρί, "χώμα και νερό".