Οι διαβεβαιώσεις πρακτικά όλων των πολυεθνικών της τεχνολογίας δεν σημαίνουν και πολλά πράγματα, τελικά, όταν αποδεδειγμένα ψεύδονται για τα "φάουλ" που διαπράττουν εις βάρος του καταναλωτικού κοινού - και περισσότερο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα από αυτό της Yahoo και του... σήριαλ της υποκλοπής προσωπικών στοιχείων των χρηστών που αξιοποιούσαν την δημοφιλέστατη υπηρεσία e-mail της, δεν μπορούμε να σκεφτούμε. Η αμερικανική εταιρεία είχε υποστεί την υποκλοπή αυτή στα μέσα του 2013, την είχε αρχικά αποκρύψει, στην συνέχεια (μετά από δημοσιεύματα μέσων ενημέρωσης που διερεύνησαν το θέμα) το 2016 δήλωσε πως η διαρροή των δεδομένων αυτών αφορά σε 500.000.000 προφίλ χρηστών, για να αυξήσει αυτρόν τον αριθμό σε 1 δισεκατομμύριο (!) αργότερα. Αυτός ο αριθμός καθιστούσε την υποκλοπή στοιχείων από την βάση δεδομένων των χρηστών της Yahoo την μεγαλύτερη καταγεγραμμένη στην πορεία του Internet. Όλα αυτά... πέρυσι. Και ενώ η Yahoo πλέον ως νομική οντότητα δεν υπάρχει - έχει εξαγοραστεί από την Verizon και το τμήμα της άλλοτε Yahoo που έχει νόημα ύπαρξης έχει μετεξελιχθεί σε μία νέα εταιρεία με το κωμικά ειρωνικό, με δεδομένο το ιστορικό της, όνομα... Oath - αυτές τις ημέρες αποκαλύπτεται πως τελικά δεν είναι μισό δισεκατομμύριο, δεν είναι ένα, αλλά είναι τρία δισεκατομμύρια (!!!) τα προφίλ των χρηστών που υπεκλάπησαν. Ναι, ο αριθμός δεν είναι λανθασμένος: κατά βάση ήταν όλοι, μα όλοι οι λογαριασμοί e-mail της Yahoo, από το ξεκίνημά της έως και τα μέσα του 2013, των οποίων τα στοιχεία συγκέντρωσαν οι άγνωστοι hackers. Όχι ένα υποσύνολό τους. Όλοι. Κάτι που σημαίνει, με την σειρά του, πως οποιοσδήποτε έχει έναν λογαριασμό e-mail στην Yahoo και δεν έχει επί τούτου ήδη αλλάξει το συνθηματικό, ουσιαστικά χρησιμοποιεί ένα προφίλ που είναι δεδομένα πια ανασφαλές.
Οι ευθύνες που βαραίνουν την διοίκηση της Yahoo για όλα αυτά, προφανώς, είναι πολύ μεγάλες - ειδικά, δε, της διευθύνουσας συμβούλου της κατά την περίοδο εκείνη, της πολυσυζητημένης Marissa Mayer, η οποία ανέλαβε τον άλλοτε Δικτυακό γίγαντα το 2012 με την αποστολή να τον επαναφέρει στην κερδοφορία και κατέληξε να τον εξευτελίσει τόσο, ώστε να πωληθεί για το 1/10 της αξίας που είχε πριν τις ημέρες της (εισπράττοντας και 240 εκ. δολάρια σε 5 χρόνια για τον... κόπο της). Λόγω της τεράστιας δημοτικότητας που είχε το Yahoo Mail κάποτε, ωστόσο, και της αξίας της πρακτικής που έχει ακόμη η υπηρεσία φιλοξενίας φωτογραφιών Flickr, παραμένει σαφέστατα μεγάλος ο αριθμός των ανθρώπων που συνεχίζουν να διατηρούν κοινό προφίλ εκεί - εξ ου και η σοβαρότητα της πιο πρόσφατης αυτής αποκάλυψης. Πού θα αναζητηθούν οι ευθύνες αυτές τώρα πια, στα τέλη του 2017, είναι... μάλλον ολοφάνερο: κατά βάση πουθενά.