Δεν είναι ακριβώς κρυφό το γεγονός ότι η Apple βρίσκεται σε μία κρίσιμη καμπή της πορείας της: στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό σε μία κατηγορία προϊόντων που εμπορικά φθίνει, τα iPhone, παραμένει πίσω από τον ανταγωνισμό στις Δικτυακές υπηρεσίες, δεν σημείωσε αξιοπρόσεκτη επιτυχία με το Watch, μετρά απώλειες στους Η/Υ και τα tablets... και η Wall Street περιμένει να δει τί νέο θα παρουσιάσει μέσα στους επόμενους 12-18 μήνες για να αποφασίσει αν θα την στηρίξει ή όχι. Το "σενάριο" της πολυσυζητημένης "Apple TV" - όχι του player, της τηλεόρασης - έχει απομακρυνθεί πιθανώς ανεπιστρεπτί και η μόνη φήμη για μελλοντικό προϊόν του αμερικανικού κολοσσού με κάποια έστω ουσία παραμένει το αμφιλεγόμενο "Apple Car". Το οποίο και τυπικά "επιβεβαιώθηκε" πριν από λίγες μέρες, αλλά... κανείς ακόμη δεν γνωρίζει τί μπορεί να σημαίνει σε πρακτικό επίπεδο! Πράγματι: σε e-mail που έστειλε υψηλόβαθμο στέλεχος της Apple στην επιτροπή για την ασφάλεια των αμερικανικών διαπολιτειακών οδών υπογραμμίζεται η επιμονή με την οποία η εταιρεία θα επιδιώξει την συνεχή εξέλιξη των συστημάτων αυτοματοποίησης και τεχνητής νοημοσύνης που ενσωματώνει στα προϊόντα της - "συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούν στην μετακίνηση με οχήματα". Στην συνέχεια του e-mail αυτού η Apple ζητά από την επιτροπή την ίδια μεταχείριση που έχουν οι κατασκευάστριες εταιρείες αυτοδηγούμενων οχημάτων στο θέμα της οδικής ασφάλειας, έτσι ώστε να κάνει τις δικές της δοκιμές με τον ίδιο τρόπο που τις διεξάγει π.χ. η Tesla (και βέβαια εδώ και χρόνια η Google).
Από τα παραπάνω, ωστόσο, συνεχίζει να είναι δύσκολη η εξαγωγή συμπερασμάτων όσον αφορά στο πώς ακριβώς σκοπεύει να εισέλθει η Apple στην αγορά των αυτοδηγούμενων οχημάτων. Θεωρούμε, όπως και άλλα μέσα ενημέρωσης, ότι ο αμερικανικός κολοσσός δεν σκοπεύει να αρχίσει έτσι απλά να... κατασκευάζει ο ίδιος αυτοκίνητα "από το πουθενά": στην "κλειστή" και ανταγωνιστική αυτή αγορά δεν έχει πρότερη εμπειρία επαρκή και, το κυριότερο, δεν υπάρχει η πιθανότητα για τα πολύ μεγάλα (έως ληστρικά...) περιθώρια κέρδους που έχει συνηθίσει να απολαμβάνει στα άλλα του προϊόντα, ειδικά στα iPhone. Ναι, είναι πιθανό ένα ευμεγέθες, μετρήσιμο κοινό να αγόραζε ένα "Apple Car" όσο κι αν κόστιζε, όμως αυτό το κοινό δεν είναι αρκετά μεγάλο ώστε να στηρίξει νέα εμπορική δραστηριότητα για την Apple. Αυτό που και εμείς και πολλοί άλλοι θεωρούν πιθανότερο είναι η Apple να αναπτύσσει μόνο την πλευρά του λογισμικού, του γραφικού περιβάλλοντος χειρισμού και των "δικτυωμένων" υπηρεσιών ενός αυτοδηγούμενου οχήματος, του οποίου την υλοποίηση και υποστήριξη θα αναλάβει κάποια άλλη έμπειρη κατασκευάστρια. Έχουν "ακουστεί" στο Web πολλά ονόματα σχετικά, όμως κανένα με οποιουδήποτε είδους βάσιμα στοιχεία ή έστω ενδείξεις πως έχει επί του πρακτέου συζητηθεί συγκεκριμένη συνεργασία. Δεν χωρά καμία αμφιβολία στο γεγονός ότι τα αυτοδηγούμενα οχήματα διεκδικούν περίοπτη θέση ανάμεσα στα επόμενα "πεδία μάχης" των εταιρειών τεχνολογίας, θα χρειαστεί ωστόσο περισσότερος καιρός - και σίγουρα περισσότερες διαρροές πληροφοριών - μέχρις ότου να σχηματίσουμε εικόνα για το πώς τοποθετείται η Apple σε όλα αυτά. Μέχρι τότε...