![Facebook Gameroom: το... αντίπαλο δέος της καθιερωμένης Steam](https://www.athinorama.gr/Content/ImagesDatabase/p/750x422/pad/both/lmnts/articles/2517451/FacebookGameroom_art_in_1.jpg?quality=81&404=default&v=4)
Είναι γνωστό πως ο Mark Zuckerburg και η παρέα του έχουν φιλοδοξίες για το Facebook που εκτείνονται πολύ πέρα από τα... καθιερωμένα Likes ή τα έσοδα από posts επί πληρωμή - όμως αυτή τη φορά που η υπηρεσία "περνά" σε εντελώς αχαρτογράφητα νερά με το Gameroom, μία ανεξάρτητη υπηρεσία διανομής games για Η/Υ, η οποία λειτουργεί έξω από το περιβάλλον του Facebook και με τρόπο συγκρίσιμο μ' εκείνον που αξιοποιεί εδώ και πολλά χρόνια η δημοφιλέστατη Steam της Valve. Επειδή τίποτε τόσο σημαντικό δεν γίνεται... τυχαία, προφανώς, στο Gameroom εισέρχεται κανείς με τον λογαριασμό του στο Facebook, η υπηρεσία εννοείται πως "κρατά" λεπτομερές ιστορικό με τις προτιμήσεις, τις αγορές και την γενικότερη δραστηριότητά του εκεί, ενώ από τις πωλήσεις τίτλων μέσω Gameroom το Facebook αμοίβεται με το 30% της αξίας κάθε τίτλου (και όλα τα έσοδα από τις διαφημίσεις που θα τοποθετήσουν στην timeline των χρηστών οι εταιρείες ανάπτυξης για να προωθήσουν τα games τους εκεί βέβαια). Το Gameroom προσφέρει την υποδομή για "πλήρη", "μεγάλα" PC games που αξιοποιούν την ισχύ και τις κάρτες γραφικών των σύγχρονων Η/Υ, σε αντίθεση με τα games που το Facebook φιλοξενεί στο δικό του περιβάλλον του Web και είναι εκ των πραγμάτων απλοϊκά. Το Gameroom μπορεί να αξιοποιήσει και τα δεύτερα, όμως η αμερικανική εταιρεία το αντιμετωπίζει περισσότερο ως ένα μέσο συγκέντρωσης των αφοσιωμένων παικτών στο δικό της οικοσύστημα παρά ως επέκτασής του δικού της κοινού (που παίζει στην συντριπτική του πλειοψηφία casual games στο Facebook) σε νέα της δραστηριότητα.
![Facebook Gameroom: το... αντίπαλο δέος της καθιερωμένης Steam - εικόνα 1](https://www.athinorama.gr/lmnts/articles/2517451/FacebookGameroom_art_in_2.jpg)
Εξαιρετικά σημαντική, πάντως, θα πρέπει να θεωρηθεί η επιλογή της Unity - της οποίας ο μηχανισμός ανάπτυξης games στηρίζει πληθώρα από τίτλους για PC σήμερα - με την επόμενη έκδοσή της όχι μόνο να υποστηρίξει την νέα υπηρεσία του Facebook, αλλά να επιτρέψει και την "μετατροπή" games που έχουν αναπτυχθεί με αυτήν, απευθείας σε τίτλους για το Gameroom. Θα έχει ενδιαφέρον βέβαια να διαπιστώσουμε πόση υποστήριξη θα συγκεντρώσει το νέο εγχείρημα του Facebook γενικότερα, καθώς ναι μεν το 1.6 δισεκατομμύριο χρηστών του είναι ελκυστικό, όμως πολλές "παραδοσιακές" εταιρείες δημιουργίας PC games έχουν ήδη... "καεί" μία φορά με τα mobile games (π.χ. η άλλοτε θρυλική Zynga δεν υφίσταται καν πλέον) και το Gameroom θα το αντιμετωπίσουν πιθανώς με όχι μικρή δυσπιστία αρχικά. Όπως πάντα, ο χρόνος θα δείξει!