Η ΣΤΑ.ΣΥ ανακοίνωσε την προκήρυξη δύο διαγωνισμών, συνολικού ύψους 8 εκατομμυρίων ευρώ, για την αντικατάσταση 32 χιλιομέτρων σιδηροτροχιάς στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο επιδομής που έχει δρομολογηθεί στο δίκτυο του Μετρό Αθηνών, το οποίο αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου αναβάθμισης του συστήματος, 25 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του.
Η ανάγκη για το έργο προκύπτει από την πρόθεση της ΣΤΑ.ΣΥ να ολοκληρώσει τις εργασίες πριν την εξάντληση του ορίου ζωής των σιδηροτροχιών, το οποίο έχει υπολογιστεί στα 30 έτη. Σύμφωνα με τους ελέγχους φθοράς που διενεργούνται τακτικά και όχι μόνο προ τριετίας, τα επίπεδα φθοράς είναι εντός των επιτρεπόμενων ορίων, αλλά η σταδιακή αντικατάσταση κρίνεται απαραίτητη για τη διατήρηση υψηλών προδιαγραφών ασφάλειας και ποιότητας στις μεταφορικές υπηρεσίες.
Το έργο επικεντρώνεται κυρίως στις καμπύλες των γραμμών, σημεία όπου παρατηρείται εντονότερη καταπόνηση λόγω της καθημερινής, συνεχούς λειτουργίας του Μετρό. Παρά τις εργασίες που πρόκειται να γίνουν, η ΣΤΑ.ΣΥ διαβεβαιώνει πως τα δρομολόγια ακολουθούν κανονικά το χειμερινό πρόγραμμα, χωρίς να σημειώνονται καθυστερήσεις ή να επηρεάζονται οι συχνότητες των συρμών.
Σε απάντηση δημοσιεύματος που έθεσε ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια στο δίκτυο, η ΣΤΑ.ΣΥ απορρίπτει κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς αυτούς. Επισημαίνει πως η λειτουργία του Μετρό διέπεται από τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και ότι η συντήρηση τόσο της επιδομής όσο και του τροχαίου υλικού γίνεται με αυστηρή τήρηση των διεθνών προτύπων, όπως προβλέπουν τα εγχειρίδια προληπτικής και επιδιορθωτικής συντήρησης που εφαρμόζονται από την αρχή της λειτουργίας του δικτύου.
Με την ολοκλήρωση των έργων, το Μετρό της Αθήνας θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους πολίτες με υψηλά πρότυπα ασφάλειας και αξιοπιστίας, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία του για τις επόμενες δεκαετίες.