Η πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για την αξιοποίηση της Μαρίνας Πύλου αναδεικνύει τη στρατηγική σημασία που αποδίδεται στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα. Από τη δεκαετία του 1960, όταν ο ΕΟΤ άρχισε να αναπτύσσει το δίκτυο των τουριστικών λιμένων, μέχρι σήμερα, η πορεία αυτή έχει συνδεθεί άρρηκτα με την ευρύτερη προσπάθεια για την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό, η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη επεσήμανε την ανάγκη για ποιοτική και βιώσιμη ανάπτυξη, ενσωματώνοντας τους τρεις πυλώνες της αειφορίας: φυσικό περιβάλλον, οικονομία και κοινωνία. Η σύμβαση για την Μαρίνα Πύλου αποτελεί έναν ακόμη κρίκο σε αυτή την αλυσίδα αναβάθμισης, προκειμένου η Ελλάδα να εδραιωθεί ως κορυφαίος προορισμός για τον θαλάσσιο τουρισμό στη Μεσόγειο και διεθνώς.
"Ιστορικά από τη δεκαετία του 1960 που ο ΕΟΤ ανέπτυξε τον θαλάσσιο τουρισμό μέσω της χωροθέτησης και λειτουργίας των τουριστικών λιμένων στη χώρα μας, μέχρι και σήμερα, που την αρμοδιότητα ασκεί το Υπουργείο Τουρισμού, η ανάπτυξη του δικτύου των τουριστικών λιμένων–μαρίνων είναι στενά συνδεδεμένη με την ευρύτερη προσπάθεια για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού". Τα παραπάνω τόνισε η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη χαιρετίζοντας την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για την αξιοποίηση της Μαρίνας Πύλου, ένα γεγονός εξαιρετικής σημασίας, όπως είπε, καθώς ευθυγραμμίζεται με τον στρατηγικό σχεδιασμό για την ποιοτική - βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα, με βάση τους τρεις πυλώνες της αειφορίας: φυσικό περιβάλλον – οικονομία – κοινωνία.
Η κα Όλγα Κεφαλογιάννη τόνισε ότι μέσω του σχεδιασμού του δικτύου των τουριστικών λιμένων και σε συνδυασμό με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις, το Υπουργείο Τουρισμού προσβλέπει στην ανάδειξη της χώρας ως κορυφαίου προορισμού για τον θαλάσσιο τουρισμό. Βασικός στόχος του Υπουργείου, επεσήμανε η κα Όλγα Κεφαλογιάννη, είναι η τόνωση της οικονομίας των παράκτιων περιοχών, καθώς οι μαρίνες απαιτούν αυξημένες επενδύσεις στη φιλοξενία, το λιανικό εμπόριο και τις υπηρεσίες με σκοπό η Ελλάδα να αναδειχθεί σε κόμβο για την ιστιοπλοΐα και το yachting στη Μεσόγειο αλλά και σε ένα σημαντικό παίκτη στην παγκόσμια αγορά του θαλάσσιου τουρισμού.
Και επεσήμανε: "Παράλληλα, στο Υπουργείο Τουρισμού, μέσω του σχεδιασμού του δικτύου των τουριστικών λιμένων, στοχεύουμε στη διασύνδεση των μαρίνων με τα ιστορικά και πολιτιστικά αξιοθέατα της χώρας για την ενίσχυση και την διαφοροποίηση της τουριστικής εμπειρίας, την προσέλκυση υψηλού εισοδήματος τουριστών, την οικονομική ανάπτυξη των παράκτιων περιοχών και τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας στην ευρύτερη περιοχή".
Η συνολική αξία της συμφωνίας περιλαμβάνει εφάπαξ καταβολή κατά την έναρξη της παραχώρησης και επιπλέον ποσοστό επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας. Ο παραχωρησιούχος εκτιμάται ότι θα υλοποιήσει τα επόμενα έτη επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών και της επιχειρησιακής ικανότητας της Μαρίνας Πύλου.
Η σύμβαση για την παραχώρηση της Μαρίνας Πύλου για 40 έτη, υπεγράφη μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου και του Ταμείου και αφετέρου της εταιρείας ΜΑΡΙΝΑ ΠΥΛΟΥ Α.Ε. ως Παραχωρησιούχου και των μετόχων της, D MARINAS HELLAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. και ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Α.Ε., έναντι ανταλλάγματος ύψους 1,5 εκατ. ευρώ κατ’ ελάχιστο.