Διεθνές συνέδριο με τίτλο "Education in and beyond the Greek gymnasium"

Το συνέδριο που διοργανώνουν το Κέντρον Ερεύνης της Αρχαιότητος της Ακαδημίας Αθηνών και η Βρετανική Σχολή Αθηνών θα συμβάλλει, μεταξύ άλλων, στην ανάδειξη του κοινωνικού και πολιτικού ρόλου της συλλογικής εκπαίδευσης στις ελληνικές πόλεις.

Βιβλιοθήκη «Ιωάννης Συκουτρής» Ακαδημίας Αθηνών

Το Κέντρον Ερεύνης της Αρχαιότητος της Ακαδημίας Αθηνών και η Βρετανική Σχολή Αθηνών μάς προσκαλούν στο Διεθνές Συνέδριο που διοργανώνουν με τίτλο "Education in and beyond the Greek gymnasium", την Πέμπτη 13 Ιουνίου στη Βρετανική Σχολή Αθηνών και την Παρασκευή 14 Ιουνίου στην Ακαδημία Αθηνών.

Το γυμνάσιον αποτελούσε τον κύριο εκπαιδευτικό θεσμό των αρχαίων ελληνικών πόλεων από τον 6ο αι. π.Χ. έως το τέλος της αρχαιότητας. Την εικόνα αυτή τεκμηριώνουν τόσο οι αρχαίοι συγγραφείς, όσο και οι επιγραφικές μαρτυρίες καθώς και τα λοιπά αρχαιολογικά ευρήματα που συνδέονται με τους αντίστοιχους χώρους. Οι στόχοι και το πρόγραμμα της εκπαίδευσης στα γυμνάσια καθορίζονταν από την αντίληψη που διαμορφώθηκε ιστορικά σε κάθε πόλη για το πρότυπο του ιδανικού πολίτη: εκεί πραγματοποιούνταν η στρατιωτική εκπαίδευση, η άθληση και μέρος της πνευματικής αγωγής των νέων, ενώ παράλληλα διαμορφώνονταν το κοινωνικό τους ήθος και η πολιτική τους συνείδηση.

Η εντατική ενασχόληση της σύγχρονης έρευνας με το γυμνάσιο και την αθλητική παιδεία ανέδειξε νέες πτυχές της ζωής των παιδιών, των εφήβων και των νέων στα γυμνάσια, αλλά και τον ρόλο τους ως συγκροτημένα σώματα "πολιτών" στο πλαίσιο της δραστηριοποίησής τους σε κοινωνικές, θρησκευτικές και πολιτικές εκδηλώσεις των πόλεων. Παράλληλα, ανέδειξε την αναγκαιότητα για μία διαχρονική επισκόπηση του εκπαιδευτικού αυτού θεσμού και των ιδανικών που πρεσβεύει καθώς και το πλαίσιο εντός του οποίου διαμορφώθηκαν και βαθμιαία παγιώθηκαν τα κύρια χαρακτηριστικά της ελληνικής πολιτιστικής και ιδεολογικής ταυτότητας μέσα στα ευρύτερα όρια του ελληνορωμαϊκού κόσμου.

Η διοργάνωση ενός διεθνούς συνεδρίου στην Ελλάδα με μελέτες που εδράζονται τόσο στις γραμματειακές πηγές όσο και στις επιγραφικές μαρτυρίες και τα αρχαιολογικά ευρήματα σχετικά με το αρχαίο γυμνάσιο αφενός θα συμβάλλει στην ανάδειξη του κοινωνικού και πολιτικού ρόλου της συλλογικής εκπαίδευσης στις ελληνικές πόλεις, αφετέρου θα αποτελέσει το εφαλτήριο για τη μελέτη και δημοσίευση του πλούσιου επιγραφικού και άλλου σχετικού αρχαιολογικού υλικού που έχει έρθει στο φως και παραμένει έως σήμερα άγνωστο ή ελάχιστα γνωστό.

Δείτε το πρόγραμμα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Όλα όσα πρέπει να δεις στο αφιέρωμα "1974 & 1944 - Η Αθήνα γιορτάζει την ελευθερία της"

Μια λίστα με τα highlights του επετειακού αφιερώματος που σχεδίασε ο Δήμος Αθηναίων, με αφορμή τα 80 χρόνια από την αποκατάσταση της δημοκρατίας αλλά και τα 80 χρόνια από την απελευθέρωση της Αθήνας από τη ναζιστική κατοχή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΙΡΗΝΗ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ
15/07/2024

"Νατέλα: Δεκαοχτώ χρόνια χωρίς τον Άλεξ": Η νέα σειρά podcast του istorima

Μια αληθινή ιστορία εξαφάνισης ενός παιδιού μέσα από τις διηγήσεις της μητέρας του, με την υπογραφή του οργανισμού συλλογής προφορικών ιστοριών istorima.

ΥΠΠΟ: Θωρακίζεται το Κάστρο της Κορώνης

Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη επισκέφθηκε το ιστορικό μνημείο, όπου υλοποιείται μεγάλο τεχνικό έργο στερέωσης.

Τα δωρεάν της εβδομάδας: Σινεφίλ διήμερο στην Τεχνόπολη

Διπλό ραντεβού στην Τεχνόπολη για το Athens Open Air Film Festival και ό,τι άλλο μπορείς να κάνεις στην Αθήνα χωρίς εισιτήριο από 13 έως 19/7.

ΥΠΠΟ: Λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του αρχαιολογικού χώρου του Κεραμεικού

Ο αρχαιολογικός χώρος αποκτά μία νέα πύλη εισόδου-εξόδου, καθώς και άλλες απαραίτητες υποδομές.

Κραυγή των ωκεανών: Αποκαλύπτοντας την επίδραση των ανθρώπων στα θαλάσσια οικοσυστήματα

Το επιστημονικό σκάφος Tara βρίσκεται στην Αθήνα για ψηφιακές παραστάσεις, ωκεανογραφικά εργαστήρια, επισκέψεις και ημερίδα στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Αλλαγές στον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας

Το Υπουργείο Πολιτισμού προχωράει σε αναδιαμόρφωση της εισόδου του αρχαιολογικού χώρου ώστε να αναδεικνύεται το πέρας της Ιερά Οδού.