Καλό το θέαμα, αλλά τι μένει μετά τα κομφετί;

Μερικές σκέψεις από το Μάλμε στα Εξάρχεια και από τη Νέα Φιλαδέλφεια στη Γάζα.

Πλατεία Εξαρχείων © Λεωνίδας Τούμπανος

Εχει περάσει σχεδόν μία εβδομάδα από το κομφούζιο που ονομάστηκε Eurovision 2024 και σχεδόν μία εικοσαετία από τότε που ο μουσικός διαγωνισμός αποτέλεσε τελευταία φορά αφορμή να καθηλωθούν οι πάντες στους δέκτες της ΕΡΤ, αλλά ακόμα ακούγονται φωνές ότι επιστρέφουμε στα "χρυσά χρόνια του 2000",·σε μια επιχρυσωμένη εκδοχή τουλάχιστον… Η επιθυμητή πρωτιά μπορεί να μην ήρθε για τη Μαρίνα Σάττι και το "Zari" της, όπως το 2005 για τη "Number One" Έλενα Παπαρίζου, όμως η διοργάνωση είχε ψωμί αρκετό για να θρέψει όλο το φάσμα του δημοσιογραφικού σύμπαντος: το μουσικό (θα επανενωθούν on stage οι ABBA; δυστυχώς όχι), το lifestyle (επιτέλους ώρα να μάθουμε να μιλάμε και στο ουδέτερο), μα κυρίως το (γεω)πολιτικό. Ο πόλεμος στη Γάζα ίσως να μην έχει φτάσει τόσο εκτενώς στις τηλεοπτικές οθόνες (επιτέλους) όσο έφτασε εξαιτίας της επιμονής της EBU για συμμετοχή του Ισραήλ στη διοργάνωση, παρά τις εκτεταμένες διαμαρτυρίες του κοινού έξω από το Malmö Arena, αλλά και τις λιγότερο ή περισσότερο κεκαλυμμένες των υπόλοιπων καλλιτεχνών. 

Ο Μάιος μας επιφυλάσσει και άλλες συγκινήσεις· αθλητικές αυτήν τη φορά καθώς στις 29 του μήνα θα πραγματοποιηθεί στην ολοκαίνουργια ΟΠΑΠ Αρένα στη Νέα Φιλαδέλφεια ο τελικός του κυπέλου UEFA Europa Conference League, με τον Ολυμπιακό να αντιμετωπίζει την ιταλική Fiorentina. Δεν είναι το Euro του 2004, αλλά εν πάση περιπτώσει ένας φίλαθλος ενθουσιασμός θα καταλάβει την Αθήνα· όπως και οι αστυνομικές δυνάμεις που θα αποκλείσουν την περιοχή...

Τι κι αν οι παραστάσεις για τους millennials που όλο και πληθαίνουν (όπως ο "Άτλας της δεκαετίας 2000" του Παντελή Φλατσούση που έκανε μόλις πρεμιέρα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά) προσπαθούν να μας ανοίξουν τα μάτια για όσα οδήγησαν στο τέλος αυτών των "δοξασμένων ημερών" του 2004 και του 2005; Εμείς κρατάμε κλειστά τ’ αφτιά μας στους αγγέλους κακών μαντάτων! Για να εξηγηθώ: δεν επιχειρώ να δαιμονοποιήσω τη χαρά ή να ισχυριστώ πως εν μέσω δυσκολιών δεν πρέπει να απολαμβάνουμε τη ζωή. Να υπενθυμίσω μόνο ότι καλό το θέαμα, αλλά καλύτερο όταν γίνεται συνειδητοποιημένα με όσα συμβαίνουν τριγύρω μας και φυσικά όσους ζουν τριγύρω μας. Αυτό που βλέπουμε όταν κατακάτσουν τα κομφετί είναι ότι έξω από αυτές τις αρένες άνθρωποι παλεύουν για να διατηρήσουν τη λωρίδα γης που τους αναλογεί: είτε αυτή βρίσκεται στην Παλαιστίνη, είτε στα πέριξ της όλο και πιο αποκλεισμένης πλατείας Εξαρχείων, είτε δύο χιλιόμετρα περιμετρικώς του γηπέδου στη Νέα Φιλαδέλφεια. 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Όλα όσα πρέπει να δεις στο αφιέρωμα "1974 & 1944 - Η Αθήνα γιορτάζει την ελευθερία της"

Μια λίστα με τα highlights του επετειακού αφιερώματος που σχεδίασε ο Δήμος Αθηναίων, με αφορμή τα 80 χρόνια από την αποκατάσταση της δημοκρατίας αλλά και τα 80 χρόνια από την απελευθέρωση της Αθήνας από τη ναζιστική κατοχή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΙΡΗΝΗ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ
15/07/2024

"Νατέλα: Δεκαοχτώ χρόνια χωρίς τον Άλεξ": Η νέα σειρά podcast του istorima

Μια αληθινή ιστορία εξαφάνισης ενός παιδιού μέσα από τις διηγήσεις της μητέρας του, με την υπογραφή του οργανισμού συλλογής προφορικών ιστοριών istorima.

ΥΠΠΟ: Θωρακίζεται το Κάστρο της Κορώνης

Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη επισκέφθηκε το ιστορικό μνημείο, όπου υλοποιείται μεγάλο τεχνικό έργο στερέωσης.

Τα δωρεάν της εβδομάδας: Σινεφίλ διήμερο στην Τεχνόπολη

Διπλό ραντεβού στην Τεχνόπολη για το Athens Open Air Film Festival και ό,τι άλλο μπορείς να κάνεις στην Αθήνα χωρίς εισιτήριο από 13 έως 19/7.

ΥΠΠΟ: Λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του αρχαιολογικού χώρου του Κεραμεικού

Ο αρχαιολογικός χώρος αποκτά μία νέα πύλη εισόδου-εξόδου, καθώς και άλλες απαραίτητες υποδομές.

Κραυγή των ωκεανών: Αποκαλύπτοντας την επίδραση των ανθρώπων στα θαλάσσια οικοσυστήματα

Το επιστημονικό σκάφος Tara βρίσκεται στην Αθήνα για ψηφιακές παραστάσεις, ωκεανογραφικά εργαστήρια, επισκέψεις και ημερίδα στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Αλλαγές στον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας

Το Υπουργείο Πολιτισμού προχωράει σε αναδιαμόρφωση της εισόδου του αρχαιολογικού χώρου ώστε να αναδεικνύεται το πέρας της Ιερά Οδού.