Η συνειδητή προστασία της ταυτότητας της Αθήνας και η ανάπτυξη του τουρισμού σε αρμονία με τις ανάγκες των κατοίκων της ("Κανείς δεν θέλει να δει την πόλη να μετατρέπεται σε ένα τουριστικό πάρκο χωρίς κατοίκους ή άλλες χρήσεις γης"), η σημασία του πολιτισμού ("οφείλουμε να φτιάξουμε κύτταρα καλλιτεχνικής δημιουργίας"), η βιωσιμότητα, η ασφάλεια, είναι μερικά από τα θέματα που προκρίνει η Όλγα Κεφαλογιάννη για την Αθήνα που τόσο αγαπάει. "Για να βελτιωθεί η καθημερινότητα των Αθηναίων και για να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας μία αυθεντική εμπειρία, θα πρέπει να στραφούμε προς τη βιωσιμότητα και να περιορίσουμε οτιδήποτε επιβαρύνει την πόλη μας" μας λέει χαρακτηριστικά τονίζοντας το πράσινο, τις συγκοινωνίες, τη συντήρηση του δημόσιου χώρου, την ασφάλεια, το "να δημιουργηθεί ένας αστικός ιστός συμπαγής όπως ήταν οι γειτονιές της Αθήνας πριν από δεκαετίες". Είτε επιχειρώντας την επικίνδυνη αποστολή του να διασχίσει τους κεντρικούς δρόμους σπρώχνοντας το παιδικό καροτσάκι με τα δύο παιδιά της είτε πιάνοντας θέση στο Ηρώδειο για τις καλοκαιρινές συναυλίες, μοιράζεται μαζί μας το όραμά της για μια πόλη πιο φιλική, για μια χώρα πιο δίκαιη για τις γυναίκες, για ένα Αθηναϊκό και εθνικό brand όπου ο σύγχρονος πολιτισμός κατέχει κεντρική θέση.
"Κανείς δεν θέλει να δει την πόλη να μετατρέπεται σε ένα τουριστικό πάρκο χωρίς κατοίκους ή άλλες χρήσεις γης. Χρειάζεται λοιπόν να βρούμε την ισορροπία. Γι’ αυτό και έχω μεταφέρει με πολλούς τρόπους την ανησυχία των πολιτών της Αθήνας για διάφορα ζητήματα που αφορούν την ταυτότητα της πόλης, όπως η περίπτωση των ιστορικών κινηματογράφων της πόλης"
Ως πρώην Υπουργός Τουρισμού και άνθρωπος που ζει την πόλη και τον πολιτισμό της από κοντά πώς τοποθετήστε απέναντι στη ραγδαία αλλαγή χρήσης των κτιρίων του κέντρου της Αθήνας που στην πλειοψηφία τους γίνονται ξενοδοχεία. Τι μπορεί να κάνει η πολιτεία για να προστατευτεί ο χαρακτήρας του κέντρου και να διασφαλιστούν οι μεικτές χρήσεις του, γιατί όπως γνωρίζουμε στις πιο ενδιαφέρουσες πόλεις διεθνώς η επιτυχία τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους κατοίκους είναι το να συνυπάρχουν σε μια γειτονιά βιβλιοπωλεία, μπουτίκ, σπίτια, σινεμά, θέατρα, χειροτέχνες, παλιά και νέα καταστήματα με τοπικό χρώμα.
Γεννήθηκα στην Αθήνα και μεγάλωσα στο κέντρο. Θυμάμαι την πρωτεύουσα κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, όταν το κέντρο της πόλης έφερε εμφανή σημάδια ερήμωσης. Τα τελευταία όμως χρόνια υπάρχει μία ραγδαία αύξηση των επενδύσεων, στους τομείς της φιλοξενίας αλλά και της εστίασης. Κι αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την Αθήνα και την οικονομία της. Νέες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν, σημαντικά κτίρια του μεσοπολέμου ή νεοκλασικά που για πολλές δεκαετίες βρίσκονταν σε μαρασμό σώθηκαν, αναδείχθηκαν, έγιναν χώροι παραγωγής εισοδήματος και απασχόλησης. Ένα είναι βέβαιο όμως. Κανείς δεν θέλει να δει την πόλη να μετατρέπεται σε ένα τουριστικό πάρκο χωρίς κατοίκους ή άλλες χρήσεις γης. Χρειάζεται λοιπόν να βρούμε την ισορροπία. Γι’ αυτό και έχω μεταφέρει με πολλούς τρόπους την ανησυχία των πολιτών της Αθήνας για διάφορα ζητήματα που αφορούν την ταυτότητα της πόλης, όπως η περίπτωση των ιστορικών κινηματογράφων της πόλης. Είναι χώροι πολιτισμού που έχουν ξεχωριστή θέση στη μνήμη και στη σχέση μας με την πόλη. Θα πρέπει να συμφωνήσουμε στον ρόλο που θέλουμε να έχει ο πολιτισμός στις ζωές μας και φυσικά σε τι πόλεις θέλουμε να ζούμε.
"Ναι στην τουριστική ανάπτυξη, αλλά πάντα με το μυαλό στους κατοίκους"
Η ανεξέλεγκτη μετατροπή των διαμερισμάτων σε airbnb αλλάζει τη φυσιογνωμία της πόλης. Είστε έτοιμοι για μια νομοθεσία η οποία θα εξασφαλίζει το να μην είναι μια γειτονιά αποκλειστικά για τους ξένους στερώντας το δικαίωμα από τους Αθηναίους να τη ζουν; Ως επακόλουθο η στέγαση ειδικά για τους νέους εξελίσσεται σε σοβαρό πρόβλημα καθότι τα ενοίκια στο ευρύτερο κέντρο ανεβαίνουν ραγδαία. Τι μπορεί να γίνει;
Ναι, είναι προφανές ότι χρειάζονται ρυθμίσεις, για να αποφύγουμε την χωρίς έλεγχο επέκταση κάποιων πτυχών της τουριστικής ανάπτυξης, όπως είναι το αρρύθμιστο AirBNB που μπορεί να οδηγήσει ολόκληρες γειτονιές να κατακλυστούν από τουρίστες που θα εκτοπίσουν τους κατοίκους. Δεν ανακαλύπτουμε όμως την Αμερική. Μέτρα έχουν πάρει μεγάλες πόλεις όπως είναι το Βερολίνο και η Νέα Υόρκη. Προτάσεις για το θέμα υπάρχουν και είναι ιδιαίτερα σοβαρές. Τώρα χρειάζεται να πάμε στο επόμενο βήμα, της εφαρμογής. Σε καμία περίπτωση όμως, δεν θα πρέπει να φτάσουμε στο άλλο άκρο της υπερ – ρύθμισης. Ναι στην τουριστική ανάπτυξη, αλλά πάντα με το μυαλό στους κατοίκους των περιοχών.
Μπορεί ο πολιτισμός να λειτουργήσει ως ανάχωμα στην ντισνεϋλαντοποίηση του κέντρου στα πρότυπα άλλων πόλεων που στηρίζουν την ανεξάρτητη πρωτοποριακή καλλιτεχνική δημιουργία (χρηματοδοτώντας σταθερά τον σύγχρονο πολιτισμό και τους ανθρώπους του, αλλά και τους μη κερδοσκοπικούς χώρους μέσω ειδικού δημόσιου φορέα) και την εντάσσουν στο τουριστικό brand της πόλης;
Όλες οι σύγχρονες μητροπόλεις της Ευρώπης, στηρίζουν την ανεξάρτητη πρωτοποριακή καλλιτεχνική δημιουργία. Και σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν καλές πρακτικές από το εξωτερικό που μας δείχνουν το δρόμο. Στην Αθήνα υπάρχει μεγάλο καλλιτεχνικό ρεύμα, νέοι δημιουργοί από όλες τις τέχνες που ζουν και δημιουργούν στην πόλη. Οφείλουμε να φτιάξουμε κύτταρα καλλιτεχνικής δημιουργίας, πυρήνες πολιτισμού που θα στηρίξουν την καλλιτεχνική δημιουργία και θα αναδείξουν ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο της πρωτεύουσας.
"Θα πρέπει να στραφούμε προς τη βιωσιμότητα και να περιορίσουμε οτιδήποτε επιβαρύνει την πόλη μας. Να υιοθετήσουμε κάποιες αποδεκτές δημιουργικές προσεγγίσεις για τις πινακίδες των καταστημάτων και τις εν γένει σημάνσεις. Καλό είναι επίσης να αναδείξουμε ότι καλύτερο έχουμε ως πόλη και να το αναβαθμίσουμε. Αναφέρομαι στην νεοκλασική Τριλογία της Αθήνας της οδού Πανεπιστημίου, στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, στον Εθνικό Κήπο και όλες τις περιοχές αυτές".
Είναι κοινός τόπος ότι παρότι θεωρείται η βαριά βιομηχανία μας, ο τουρισμός δεν δικαιολογεί τα πάντα. Διεθνώς η διαχείριση του προορισμού κερδίζει έδαφος έναντι της πάλαι ποτέ προώθησης του προορισμού, με τους φορείς να λαμβάνουν υπόψη τους τους κατοίκους (αλλά και τους επιχειρηματίες) εξίσου αν όχι περισσότερο από τους επισκέπτες. Τι θα κάνατε για να βελτιώσετε την καθημερινότητα του Αθηναίου;
Η τουριστική ανάπτυξη προϋποθέτει τη σύγκλιση πολλών αρμοδιοτήτων του δημόσιου τομέα. Για να βελτιωθεί η καθημερινότητα των Αθηναίων και για να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας μία αυθεντική εμπειρία, θα πρέπει να στραφούμε προς τη βιωσιμότητα και να περιορίσουμε οτιδήποτε επιβαρύνει την πόλη μας. Χρειαζόμαστε περισσότερα πάρκα με ζώνες πρασίνου για την αναψυχή και την άσκηση μικρών και μεγάλων. Πρέπει να περιορισθεί η κυκλοφορία οχημάτων και η ηχορύπανση. Θα πρέπει να υιοθετήσουμε κάποιες αποδεκτές δημιουργικές προσεγγίσεις για τις πινακίδες των καταστημάτων και τις εν γένει σημάνσεις. Καλό είναι επίσης να αναδείξουμε ότι καλύτερο έχουμε ως πόλη και να το αναβαθμίσουμε. Αναφέρομαι στην νεοκλασική Τριλογία της Αθήνας της οδού Πανεπιστημίου, στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, στον Εθνικό Κήπο και όλες τις περιοχές αυτές. Σε όλα τα παραπάνω θα ήθελα να προσθέσω τη σχολαστική καθαριότητα και φυσικά την ασφάλεια.
Είστε νέα μητέρα. Θεωρείτε την Αθήνα φιλική πόλη για τα παιδιά και τις οικογένειες; Τι μπορεί να αλλάξει;
Δοκιμάστε να διασχίσετε τους κεντρικούς δρόμους σπρώχνοντας το παιδικό καροτσάκι με δύο μωρά μέσα! Είναι επικίνδυνη αποστολή. Χρειαζόμαστε καλύτερη συντήρηση για τα πεζοδρόμια, περισσότερα πάρκα με πράσινο και ασφαλείς παιδικές χαρές καθώς και υπαίθριους χώρους αναψυχής για τις οικογένειες, όπως ήταν π.χ στο παρελθόν το Πεδίον του Άρεως.
Είστε πολύ ενεργή σε ότι αφορά τα δικαιώματα των γυναικών και έχετε δουλέψει χρόνια για το ζήτημα, τελευταία και ως πρόεδρος στο Κέντρο Μελετών Πολιτικής για το Φύλο και την Ισότητα. Ποιά είναι τα άμεσα βήματα που πρέπει να γίνουν για την επίτευξη της πλήρους ισότητας των δύο φύλων από εδώ και πέρα;
Το πρώτο βήμα αφορά στην ενίσχυση της συμμετοχής γυναικών στα κέντρα λήψης αποφάσεων στην πολιτική, την κοινωνία και την οικονομία. Παράλληλα, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την υποστήριξη της εργαζόμενης μητέρας και της οικογένειας. Η πρόνοια από πλευράς της πολιτείας για την ενδυνάμωση των γυναικών, πρέπει να είναι διαρκής και με μετρήσιμα αποτελέσματα. Το κράτος θα πρέπει να συνθέσει αποτελεσματικές πολιτικές για τη στήριξη της εργαζόμενης μητέρας όπως επίσης και για τη πρόσβαση των γυναικών σε προγράμματα επιμόρφωσης και απόκτησης δεξιοτήτων στο πλαίσιο της ψηφιακής μετάβασης.
Ιστορικοί κινηματογράφοι, παραγωγές, καλλιτεχνική εκπαίδευση
"θα πρέπει να συμφωνήσουμε στον ρόλο που θέλουμε να έχει ο πολιτισμός στις ζωές μας. Πως τον προστατεύουμε, πως βρίσκουμε τους τρόπους παρέμβασης. Χρειάζονται λοιπόν συγκεκριμένα κριτήρια έτσι ώστε να εξεταστεί ο χαρακτηρισμός ορισμένων χώρων ως διατηρητέων. Και φυσικά, χρειάζονται συγκεκριμένα οικονομικά κίνητρα για τη στήριξη και επαναλειτουργία και άλλων αιθουσών, αξιοποιώντας δυνατότητες μέσω χρηματοδοτικών/επενδυτικών εργαλείων".
Ως σινεφίλ και έχοντας θέση έγκαιρα ερώτηση για την προστασία των ιστορικών κινηματογράφων ("Άστορ" και "Ιντεάλ") πώς βλέπετε την εξέλιξη του θέματος καθότι σύμφωνα με την κινηματογραφική πιάτσα τουλάχιστον για το "Ιντεάλ ο χαρακτηρισμός του ως διατηρητέου δεν φαίνεται να μπορεί να διασφαλίσει τη λειτουργία του ως σινεμά πλήρους λειτουργίας; Πώς μπορεί να υποστηριχθούν οι αίθουσες και τι μπορεί να γίνει για να ξεκολλήσει το θέμα του "Απόλλων" και του "Αττικόν" που παραμένουν κλειστοί;
Όπως σας είπα και πριν, οι κινηματογράφοι της Αθήνας, είναι χώροι πολιτισμού που πρέπει να βρεθεί τρόπος προστασίας τους. Ιδιαίτερα μετά την έλευση της πανδημίας, η μείωση του αριθμού των χειμερινών κινηματογραφικών αιθουσών είναι ανησυχητική. Προφανώς και αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να τελεί υπό τον έλεγχο οποιασδήποτε κυβέρνησης. Οι κινηματογραφικές αίθουσες εκτός από χώροι πολιτισμού, στεγάζουν ταυτόχρονα και ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες πρέπει να μπορούν να είναι οικονομικά βιώσιμες. Όμως, όπως σας είπα θα πρέπει να συμφωνήσουμε στον ρόλο που θέλουμε να έχει ο πολιτισμός στις ζωές μας. Πως τον προστατεύουμε, πως βρίσκουμε τους τρόπους παρέμβασης. Χρειάζονται λοιπόν συγκεκριμένα κριτήρια έτσι ώστε να εξεταστεί ο χαρακτηρισμός ορισμένων χώρων ως διατηρητέων. Και φυσικά, χρειάζονται συγκεκριμένα οικονομικά κίνητρα για τη στήριξη και επαναλειτουργία και άλλων αιθουσών, αξιοποιώντας δυνατότητες μέσω χρηματοδοτικών/επενδυτικών εργαλείων. Για το θέμα του "Απόλλων" και του "Αττικόν" τα πράγματα είναι πιο σύνθετα αλλά είμαι βέβαιη ότι μέσα από μία δίκαιη διαπραγμάτευση των εμπλεκόμενων μερών και με την επίβλεψη των αρμόδιων φορέων (ΥΠΠΟ) μπορεί να ξεκολλήσει το θέμα.
Κατά γενική ομολογία η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει να έχει μια πολιτική για τον κινηματογράφο και έχει χάσει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί το μομέντουμ του διεθνούς ενδιαφέροντος για το ελληνικό σινεμά. Τι μπορεί να γίνει;
Ο ελληνικός κινηματογράφος εξακολουθεί να περνάει μια περίοδο μεγάλης ανάπτυξης. Οι παρουσίες Ελλήνων δημιουργών στα διεθνή φεστιβάλ δεν είναι καθόλου αμελητέες. Θεωρώ όμως ότι οι Έλληνες δημιουργοί χρειάζονται συγκεκριμένα μέτρα υποστήριξης για να σταθούν επάξια στην συγκεκριμένη αγορά. Μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τον ελληνικό κινηματογράφο και τις προοπτικές του.
Παράλληλα αυξάνονται μεν οι ξένες παραγωγές στη χώρα τίθεται όμως το ερώτημα αν όντως μπαίνουν οι βάσεις για να καθιερωθούμε σε βάθος χρόνου ως τόπος γυρισμάτων. Και κατά πόσο μπορούμε να ζητάμε κι εμείς περισσότερα απαιτώντας πχ. συμμετοχή τοπικών συνεργείων και δουλειά στο επίπεδο του post production; Γνωρίζουμε ότι η Θεσσαλονίκη έχει δώσει έμφαση στο θέμα, στην Αθήνα αλλά και τα νησιά τι μπορεί να γίνει σχετικά;
Τα οικονομικά κίνητρα υπάρχουν, βοηθούν και είναι σημαντικά για την προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών στη χώρα. Όμως χρειάζονται και άλλες υπηρεσίες για να καθιερωθούμε ως ιδανικός τόπος γυρισμάτων. Δεν αρκεί το φυσικό σκηνικό. Θα πρέπει να έχουμε ακόμα λιγότερη γραφειοκρατία, εξοπλισμένα studios ή υπηρεσίες post production, καθώς επίσης και τη δυνατότητα να καλύψουμε κάθε είδους τεχνική απαίτηση. Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει η χώρα μας στον χώρο της παραγωγής.
Sold out παραστάσεις και συναυλίες, δεκάδες νέα φεστιβάλ, ανεξάρτητοι χώροι τέχνης. Ο σύγχρονος πολιτισμός στην Αθήνα ανθίζει, παρόλα αυτά οι επιχειρηματίες δύσκολα σημειώνουν κέρδη και οι επαγγελματίες δημιουργοί δύσκολα ζουν από την τέχνη τους. Πώς μπορεί η δυναμική του πολιτισμού να εκφραστεί μέσα από μια κυβερνητική πολιτική έτσι ώστε ο πολιτισμός να είναι βιώσιμος για τους επαγγελματίες και εργαλείο ανάπτυξης για τη χώρα και την Αθήνα ειδικότερα;
Είναι αναγκαίο να υπάρχει μία κυβερνητική πολιτική για την προώθηση του σύγχρονου πολιτισμού καθώς επίσης και τα κατάλληλα εργαλεία για την υποστήριξη των νέων καλλιτεχνών, των νέων τάσεων και των καινοτόμων. Ο σύγχρονος πολιτισμός μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα στο brand Ελλάδα. Είναι ένα εργαλείο εξωστρέφειας και ανάπτυξης για τη χώρα και την πρωτεύουσά της εφόσον στην Αθήνα έχουν την έδρα τους τα περισσότερα καλλιτεχνικά σχήματα της χώρας, σε όλο το φάσμα της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
"Χρειάζεται να κατανοήσουμε αυτές τις φωνές που ακούστηκαν πριν λίγους μήνες. Η κατοχύρωση των πτυχίων και η δυνατότητα φοίτησης σε υψηλού επιπέδου σχολές είναι ένα σημαντικό βήμα για την προστασία των καλλιτεχνών".
Ο περασμένος χειμώνας χαρακτηρίστηκε από τις διαμαρτυρίες των καλλιτεχνών ενάντια στο ΠΔ που υποβαθμίζει τα πτυχία τους. Ποια είναι η θέση σας για την καλλιτεχνική εκπαίδευση και τη θέση του καλλιτέχνη στην ελληνική κοινωνία; Τι μπορεί να κάνει η πολιτεία για να τους προστατέψει;
Έχω τοποθετηθεί δημόσια και με ερώτησή μου στη Βουλή για το θέμα της διαβάθμισης των πτυχίων των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών. Χρειάζεται να κατανοήσουμε αυτές τις φωνές που ακούστηκαν πριν λίγους μήνες. Η κατοχύρωση των πτυχίων και η δυνατότητα φοίτησης σε υψηλού επιπέδου σχολές είναι ένα σημαντικό βήμα για την προστασία των καλλιτεχνών.
"Να δημιουργηθεί ένας αστικός ιστός συμπαγής όπως ήταν οι γειτονιές της Αθήνας πριν από δεκαετίες"
Η Πατησίων και οι γειτονιές κάτω από την Ομόνοια βρίσκονται στο επίκεντρο της ανάπλασης στο προσεχές μέλλον. Πώς θα θέλατε να εξελιχθούν;
Οραματίζομαι ότι αναβαθμίζονται, επιστρέφουν οι κάτοικοι που έχουν φύγει για να κατοικήσουν σε άλλες περιοχές. Θα ήθελα να υπάρχει ζωή, κίνηση, εμπορική δραστηριότητα και φυσικά ασφάλεια και ευημερία. Να δημιουργηθεί ένας αστικός ιστός συμπαγής όπως ήταν οι γειτονιές της Αθήνας πριν από δεκαετίες.
Κολωνάκι, Εξάρχεια. Με διαφορετικούς τρόπους οι κάτοικοι και των δυο διαμαρτύρονται για το μετρό και ανησυχούν για τις επιπτώσεις στη γειτονιά τους. Πώς τοποθετείστε;
Το μετρό είναι ένα μέσο φιλικό προς το περιβάλλον, δεν επιβαρύνει τις πόλεις, βοηθάει κατοίκους και επισκέπτες να κινούνται γρήγορα και οικονομικά. Προς το παρόν εστιάζω μόνο στις θετικές αλλαγές που το μετρό θα μπορούσε να φέρει στις περιοχές αυτές. Αν επιτευχθούν αυτές οι αλλαγές, τότε τα οφέλη θα είναι πολλαπλά για ολόκληρη την πρωτεύουσα.
Για δυο εμβληματικά τοπόσημα όπως το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και η Ακαδημία Πλάτωνος, στα οποία είχατε εστιάσει στο παρελθόν, έχει ανοίξει ο δρόμος για να μπουν σε νέα εποχή, όχι πάντα χωρίς αντιδράσεις. Πώς βλέπετε το μέλλον τους
Έχω επισκεφθεί πρόσφατα το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, και την Ακαδημία Πλάτωνος πολλές φορές. Η αξιοποίησή τους με σεβασμό σε αυτό που εκπροσωπούν και στο ιστορικό τους φορτίο θα αναβαθμίσουν το αφήγημα της πρωτεύουσας και θα προσελκύσουν εκατομμύρια επισκεπτών. Οι θησαυροί του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου χρειάζονται χώρο ώστε να αναδειχθεί το μεγαλείο τους και να "αναπνεύσουν". Η επέκταση του Μουσείου είναι επιβεβλημένη. Μαζί με το Μουσείο θα πρέπει να αναβαθμισθεί και η ευρύτερη περιοχή όπως επίσης και το Πεδίο του Άρεως, ο μεγάλος πνεύμονας πρασίνου του κέντρου. Η Ακαδημία Πλάτωνος τώρα, και το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο των Αθηνών, είναι ένα τεράστιο έργο. Είναι απεριόριστες οι δυνατότητες και οι κατευθύνσεις για την αξιοποίηση αυτού του συγκλονιστικού αρχαιολογικού χώρου. Και μαζί με τον χώρο της Ακαδημίας θα αλλάξει προς το καλύτερο η φυσιογνωμία μιας ολόκληρης περιοχής που πριν από δεκαετίες ήταν αστική γειτονιά και μετά εγκαταλείφθηκε στην τύχη της.
Εστιατόρια και μπαρ αποτελούν δυο από τις πιο δυναμικές πτυχές της αθηναϊκής ζωής. Πώς μπορεί να τα βοηθήσει η πολιτεία να εξελιχθούν προωθώντας τη σύγχρονη γαστρονομική ταυτότητα της πόλης όχι όμως σε βάρος του δημόσιου χώρου;
Η γαστρονομία είναι μια σημαντική πτυχή για την ταυτότητα μιας πόλης. Βλέπετε άλλες πόλεις του εξωτερικού πως αναπτύσσονται με όπλο την κουζίνα τους. Πέρα από αυτό όμως είναι αυτονόητο ότι η εστίαση θα πρέπει να σέβεται τον δημόσιο χώρο, τους πεζούς, τους κανόνες που πρέπει να διέπουν μια πόλη.
Σας πετυχαίνουμε συχνά στα πολιτιστικά γεγονότα της πόλης. Ποιες ήταν οι πιο δυνατές εμπειρίες πολιτισμού που ζήσατε φέτος;
Θέατρο Τέχνης, "Αντιγόνη" του Ανούιγ σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα. Αξέχαστη παράσταση. Η συναυλία του Asaf Avidan το Φθινόπωρο στο Ηρώδειο και φυσικά το αφιέρωμα στον σπουδαίο Απόστολο Καλδάρα.
Τι ανυπομονείτε να δείτε/ακούσετε αυτό το καλοκαίρι;
Τη συναυλία έκπληξη του Μίνου Μάτσα στο Ηρώδειο και τη "Μαντάμα Μπατερφλάι" του Τζάκομο Πουτσίνι από την Εθνική Λυρική Σκηνή στο Ηρώδειο σε σκηνοθεσία του Ολιβιέ Πι.