
Το πολυσυλλεκτικό Athens City Festival επιστρέφει για δεύτερη χρονιά και ξεκινά το πρόγραμμά του την Πρωτομαγιά, με ένα urban πικνίκ στην Ακαδημία Πλάτωνος. Την 1//5 την τιμητική του έχει και το ΚΠΙΣΝ, το οποίο υποδέχεται τον τελευταίο μήνα της άνοιξης με μουσική και πολύ χορό: το πάρτι ξεκινά στις 11 το πρωί με ένα DJ set από τον LABEAST και στη συνέχεια θα ανέβουν στη σκηνή του Ξέφωτου οι Bejeezus, ξεσηκώνοντας το κοινό με τις ποπ μελωδίες τους. Το καθιερωμένο Καγιάκ στο Κανάλι δεν λείπει φυσικά από το πρόγραμμα και το μεσημέρι θα διοργανωθεί επίσης ένα εικαστικό εργαστήριο για παιδιά, συνδυαστικά με face-painting.
Ακόμη, το "Νιάρχος" διοργανώνει μία σειρά εργαστηρίων για παιδιά με αφορμή την υπαίθρια εγκατάσταση των Nest, "Return to Sender". Το Σάββατο 29/5 (11 π.μ.) θα πραγματοποιηθεί το πρώτο εργαστήριο της σειράς "Η παράξενη ζωή των υλικών" στον Μεσογειακό Κήπο του πάρκου, από τις 11 π.μ. έως τη 1 μ.μ.

Αποχαιρετώντας τον Απρίλη, το Κτήμα Φιξ επεκτείνει το ωράριο λειτουργίας του το σαββατοκύριακο 29-30/4, από 10 π.μ. – 6 μ.μ. Περίπτερα από ανθοπωλεία και φυτώρια θα είναι ανοιχτά μέχρι και τη Δευτέρα της Πρωτομαγιάς και μας περιμένουν να φτιάξουμε το δικό μας μαγιάτικο στεφάνι.
Συνεχίζονται οι προβολές του παράλληλου προγράμματος του "Revolution is not a one time event" στο Tavros, αυτή τη φορά με το ντοκιμαντέρ "Rebel Dykes" των Harri Shanahan και Siân A. Williams, ένα αφιέρωμα για την εκρηκτική ένωση πανκ-φεμινισμού (5/5, 9 μ.μ.).

Την Πέμπτη 4/5 (7 μ.μ.) παρουσιάζεται η μικρή έκδοση "Η Αθήνα της Έλλης" στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, από την αρχιτέκτονα και ερευνήτρια Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη. Στο ανθολόγιο, η Καρδαμίτση-Αδάμη υφαίνει τον αθηναϊκό χάρτη που σχεδίασε η Ελλη Σολομωνίδου-Μπαλάνου, δημιουργώντας έτσι ένα ανθολόγιο της βαθιάς σχέσης της τελευταίας με την πόλη.
Με αφορμή τα 180 χρόνια από τη θεμελίωση του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων διοργανώνει την ημερίδα "Έρευνα και Επιστημονικές Κατακτήσεις στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών" (30/4, 11 π.μ. – 5 μ.μ.). Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα αναλυθεί η ιστορία του Εθνικού Αστεροσκοπείου και η συμβολή του στη επιστήμη και σε διάφορους ερευνητικούς τομείς. Παράλληλα, θα γίνουν επιδείξεις σύγχρονων επιστημονικών οργάνων, ηλιακή παρατήρηση και προβολές ταινιών, με στόχο μία πιο βιωματική εμπειρία των επισκεπτών. Δείτε εδώ το αναλυτικό πρόγραμμα.

Η έκθεση "LAND RIGHTS (μέρος 2ο): I wasn’t, but I am now in the wrong location" ρίχνει αυλαία στις 30/4, θέτοντας ερωτήματα για το δικαίωμα στην πόλη αλλά και τους προβληματισμούς που εγείρουν τα κοινωνικά κινήματα στην Αθήνα και σε άλλες μητροπόλεις. Μπορείτε να τη δείτε έως την Κυριακή 30/4 στο 1927 art space.
Όσοι δεν έχετε δει την εξαιρετική έκθεση φωτογραφίας "Documents of Breathing" της Πάσκουα Βοργιά και του Παύλου Φυσάκη, στις 29 (11 π.μ.- 7 μ.μ.) και 30/4 (11 π.μ. – 3 μ.μ.) οι καλλιτέχνες θα περιμένουν το κοινό στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός για μία άτυπη ξενάγηση στα έργα και συζήτηση για τις εμπειρίες τους όσο έστηναν το πρότζεκτ.
Περισσότερες πληροφορίες
LAND RIGHTS (μέρος 2ο): I wasn’t, but I am now in the wrong location
Η συνέχεια της έκθεσης "LAND RIGHTS» καταπιάνεται με ζητήματα που αφορούν τα δικαιώματα στο αστικό και οικιστικό περιβάλλον: σε ποιον ανήκει η πόλη, ποιος ανήκει σε αυτή και ποιος τη συνδημιουργεί; Με βίντεο, εγκαταστάσεις, φωτογραφίες και ερευνητικά έργα, μια ομάδα καλλιτεχνών εστιάζει στην Αθήνα και άλλες μητρόπολεις, όπου το δικαίωμα στο δημόσιο χώρο, τα κοινά και την κατοικία, αναπτύσσεται σε ένα ανοιχτό πεδίο σύγκρουσης διαφορετικών τάξεων και κοινωνικών ομάδων.
Revolution is not a one time event
H locus athens, μαζί με πέντε άλλα πολιτιστικά ιδρύματα από όλο τον κόσμο, διακρίθηκε με το βραβείο Impact Grant - Nurturing ideas with rippling effects για την υλοποίηση του πρότζεκτ «Revolution is not a one time event», ένας φόρος τιμής στα μικρά επαναστατικά εγχειρήματα και χώρους τέχνης και τον αδιάκοπο αγώνα των φεμινισμών. Μια πολυφωνική συνάντηση πραγματοποιείται στο Tavros με την παρουσίαση της ομότιτλης εικαστικής έκθεσης του πρότζεκτ αλλά και ένα πλούσιο δημόσιο πρόγραμμα με πάνω από 50 συντελεστές και προβολές ταινιών, συζητήσεις, περφόρμανς, open mic βραδιές, εκπαιδευτικά εργαστήρια και εβδομαδιαία meet-ups που μας καλούν να μιλήσουμε ανοιχτά για θέματα ταυτότητας, φεμινισμού, κουήρ και μη-κανονιστικές, επαναστατικές φωνές.
NEST. Return to Sender
Μια μεγάλη υπαίθρια εγκατάσταση στήνεται στην Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ από την αφρικανική καλλιτεχνική κολεκτίβα NEST. Το πρότζεκτ αποτελεί μια συνεργασία του Νιάρχος με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και παρουσιάζεται στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΜΣΤ Extra Muros (εκτός των τειχών). Η μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση είναι ουσιαστικά ένα περίπτερο φτιαγμένο από δεμάτια μεταχειρισμένων ρούχων που είχαν καταλήξει σε αφρικανικές χωματερές από εύπορες χώρες της Δύσης. Στο ΚΠΙΣΝ, το έργο που παρουσιάζεται είναι φτιαγμένο από υφάσματα και ρούχα από την Ελλάδα, τα οποία προορίζονταν για ανακύκλωση ή επανάχρηση στη βιομηχανία. Δημιουργείται ένα δυστοπικό περιβάλλον αποβλήτων που καταδεικνύει ένα σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα καθώς και την ανεξέλεγκτη κατανάλωση στον Παγκόσμιο Βορρά.
Πάσκουα Βοργιά & Παύλος Φυσάκης. Documents of Breathing
Μια ασυνήθιστη έκθεση ξεδιπλώνεται στον Φιλολλογικό Σύλλογο Παρνασσός. Η Πάσκουα Βοργιά και ο Παύλος Φυσάκης ανασύρουν αρχειακό υλικό, οικογενειακά κειμήλια και ιστορικά ντοκουμέντα και δημιουργούν ένα πρωτότυπο φωτογραφικό πρότζεκτ, χωρισμένο σε δέκα κεφάλαια, που επιχειρεί να μελετήσει πώς αναμνήσεις και γεγονότα επικοινωνούν με παρόν και μέλλον. Οι ίδιοι περιγράφουν το έργο τους ως μια συλλογή από θραύσματα μνημοσύνης που ανευρίσκονται και δομούνται με τρόπο συνειρμικό, προσωπικό και συλλογικό. Ο τίτλος προέρχεται από ένα αρχαίο αιγυπτιακό ταφικό κείμενο που αφορά τη μεταθανάτια ζωή, την οποία εδώ οι καλλιτέχνες συνδέουν με τη μνήμη και την επανερμηνεία τους, ως τρόπο διαιώνισής τους.