Αποστόλη Μπαρμπαγιάννη, ποια είναι η μεγαλύτερη φάρσα που έχουν υποστεί οι Έλληνες;

Ο άνθρωπος πίσω απ’ τον Τσολιά και τον Μπαλούρδο μιλά για τη λογοκρισία της τηλεοπτικής «Ελληνοφρένειας», την φάρσα του Τσίπρα και την κόμπλα του ελληνικού τηλεοπτικού τοπίου, πριν ανέβει στη σκηνή του ανανεωμένου «Κρεμλίνου» (του Πειραιά, όχι της Μόσχας).

Αποστόλη Μπαρμπαγιάννη, ποια είναι η μεγαλύτερη φάρσα που έχουν υποστεί οι Έλληνες;

Ένας από τους πιο ανατρεπτικούς κωμικούς και σίγουρα ο πιο σατιρικός και αιχμηρός πολιτικά στην ελληνική σκηνή, ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης επιστρέφει για να στοιχειώσει τις νύχτες της Αθήνας, με μια «Καθαρή Εξόδιο» τελετουργία. Από το Σάββατο 3 Νοεμβρίου και για τέσσερα μόνο Σάββατα στο «Κρεμλίνο», με την καούκα του τσολιά στο κεφάλι και χωρίς τσιρότο στο στόμα, θα σερβίρει τα κακώς κείμενα σε ένα επιθεωρησιακό, αθυρόστομο κείμενο, θα προβάλει βίντεο με πολιτικούς μεσσίες και πολιτικές δυσφημίσεις με πρωταγωνιστή τον Μπαλούρδο, και θα τραγουδήσει παλιές μουσικές με επικαιροποιημένους στίχους, μετρώντας τις σφιχτές υψωμένες γροθιές που θα σηκωθούν ή για να τον επευφημήσουν, ή για να τον… συνετίσουν.

Μαζί του, σε ένα «κάθε βράδυ με άλλη» πρόγραμμα λαμπερών guests, θα εμφανιστούν η Νατάσσα Μποφίλιου (3/11), η Πέννυ Μπαλτατζή (10/11), η Αφροδίτη Μάνου (17/11) και η Φωτεινή Αθερίδου (24/11), σε μια παράσταση με αστεία σεξιστικά, ομοφοβικά, ξενοφοβικά, μικροβιοφοβικά και κυρίως αστεία για ό,τι βγάζει σπυριά στους θιασώτες του ορθού πολιτικού λόγου. Η έφεσή του σ’ αυτό το τελευταίο, είναι κι ο βασικός λόγος που οι συνεντεύξεις μαζί του είναι από τις πιο απολαυστικές που μπορούν να τύχουν σε έναν δημοσιογράφο. Για τους αναγνώστες δεν δεσμευόμαστε, καταναλώστε υπεύθυνα…

Αποστόλη Μπαρμπαγιάννη, ποια είναι η μεγαλύτερη φάρσα που έχουν υποστεί οι Έλληνες; - εικόνα 1

Ραδιόφωνο, τηλεόραση, σκηνή: ποιο απ’ τα τρία ταιριάζει καλύτερα στο σκοπό ενός σατιρικού; Ή, εν πάσει περιπτώση, πού αισθάνεται πιο καρπερός ο Τσολιάς;
Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης: Δεν μπορούν να μπουν στο ίδιο ζύγι, είναι πολύ διαφορετικά μέσα και τα τρία. Η τηλεόραση έχει μεγαλύτερη απόσταση από τον αποδέκτη, αλλά έχει και μεγαλύτερη εμβέλεια και επιρροή. Το ραδιόφωνο έχει μεγάλη αμεσότητα με τον ακροατή, μικρότερη εμβέλεια σε σχέση με την τηλεόραση, αλλά ουσιαστικότερη. Η σκηνή είναι πιο άμεση απ’ όλα τα υπόλοιπα μέσα και έχει πιο ανθρώπινο χαρακτήρα. Ο Τσολιάς θα αισθανθεί πιο «καρπερός» όταν θα νιώσει πως αυτό που έχει να πει περνάει απέναντι. Στη σκηνή είναι αυξημένες κατά πολύ οι πιθανότητες να συμβεί αυτό. Όποιος έρχεται εκεί, έρχεται πολύ συνειδητά. Δεν κάνει ένα ζάπινγκ στις διαθέσιμες σκηνές και καταλήγει σε εμένα, ή μπαίνει μέσα επειδή είδε φως.

Σε αντίθεση με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, όπου κάποιος μπορεί να σας παρακολουθεί από μαζοχισμό για να ζοχαδιάσει, η σκηνή φαντάζει κάπως πιο safe γιατί σε έναν βαθμό προϋποθέτει μια συγκατάθεση, παρ’ όλα αυτά όμως, ενέχει και μια έκθεση σαφώς πιο άμεση. Σε τι βαθμό, λοιπόν, σας κομπλάρει και σε τι βαθμό σας χαλαρώνει αυτό το μέσο;
ΑΜ:
Η έκθεση είναι δεδομένη εφόσον παρουσιάζεις κάτι που έχεις δημιουργήσει από το μέσα σου. Η άμεση τριβή με το κοινό ανέκαθεν με χαλάρωνε. Μεγαλύτερη κόμπλα πάντως δημιουργούν τρεις κάμερες που στέκονται απέναντι σου και πρέπει να απευθυνθείς σε ολόκληρη τη χώρα, τον πλανήτη ή το ηλιακό σύστημα.

Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης
Φαντάζομαι έχετε κουραστεί να απαντάτε σε ερωτήσεις σχετικά με το κόψιμο της εκπομπής από τον Alpha, ήταν όμως μια εξέλιξη που σας εξέπληξε; Με άλλα λόγια, υπάρχει χώρος για «Ελληνοφρένεια» σε ένα τηλεοπτικό τοπίο όπου ακόμη και η πιο ήπια μορφή σάτιρας αντιμετωπίζεται (πλέον) ως δηλητηριώδες φρούτο;
ΑΜ:
Δεν ξέρω τι τύχη θα είχε μια εκπομπή ήπιας σάτιρας, ενδεχομένως να χρησίμευε σε ένα κανάλι σαν ξεκάρφωμα και σαν πρόφαση πλουραλισμού. Ξέρω ότι η «Ελληνοφρένεια», που μόνο ήπια δεν ήταν, αλλά καθαρόαιμη εκπομπή πολιτικής σάτιρας, δεν χωράει σε αυτό το τηλεοπτικό τοπίο. Και καλώς δεν χωράει. Τώρα, όσο για το κόψιμο της εκπομπής… η ωμή λογοκρισία που υποστήκαμε, μόνο έκπληξη δεν ήταν.
Οι διάφοροι τσαρλατάνοι που για ένα διάστημα (ευτυχώς μικρό) υπήρξαν μια μαύρη, αντιαισθητική και χαμηλού επιπέδου παρένθεση στην διοίκηση του καναλιού και που είχαν ισχυρές πολιτικές δεσμεύσεις και πιέσεις, και που τώρα τους πέταξαν σαν τρύπια καπότα στον κάλαθο των αχρήστων, όπου και ανήκαν, δεν θα μπορούσαν επ’ ουδενί να αντέξουν στο πρόγραμμα τους μια εκπομπή σαν την «Ελληνοφρένεια». Γι’ αυτό και από καιρό προσπαθούσαν με διάφορες μεθοδεύσεις να την κλαδέψουν. Οπότε μόνο έκπληξη δεν ήταν. Ήταν φυσικό επόμενο.

Μετά το κόψιμο της εκπομπής, είπατε ότι δεχτήκατε προτάσεις από δύο κανάλια - να υποθέσουμε ότι μία απ’ αυτές ίσως και να ευοδωθεί;
ΑΜ:
Όχι, δεν θα ευοδωθεί καμία από τις δυο προτάσεις. Στο άμεσο μέλλον έχουμε αποφασίσει να απέχουμε από την τηλεόραση, αν αυτό ρωτάτε. Ευχαριστήσαμε πολύ τους ανθρώπους που μας προσέγγισαν, αλλά σε αυτή την φάση προτιμήσαμε την απουσία. Για να ξανακάνουμε τηλεόραση θα πρέπει κάποιος να μας παρέχει απόλυτη ελευθερία κινήσεων και λόγου. Τέτοια πρόταση μέχρι στιγμής, δεν έχει έρθει.

Αποστόλη Μπαρμπαγιάννη, ποια είναι η μεγαλύτερη φάρσα που έχουν υποστεί οι Έλληνες; - εικόνα 3

Από την πρόσφατη πολιτική ιστορία (απ’ την αποχώρηση Καραμανλή κι εδώθε, ας πούμε), ποια θεωρείτε πιο έξυπνη φάρσα της μοίρας στους άμοιρους Έλληνες – αυτήν δηλαδή που θα πρέπει να διδάσκεται στην ανθρωπότητα σε 40 χρόνια, αν υποθέσουμε ότι η διδασκαλία δεν θα θεωρείται παρωχημένη σε 40 χρόνια;
ΑΜ: Αυτήν που έκανε ο Τσίπρας στους ρομαντικούς αριστερούς που τον ψήφισαν. Που ψήφισαν Τσίπρα και βγήκε ο Καμμένος. Που τους έκανε να ελπίσουν πως έρχεται η αριστερά στα πράγματα, αλλά τελικά τις αποφάσεις τις παίρνει η ακροδεξιά. Τρομερός φαρσέρ. Η επόμενη φάρσα που περιμένουμε με μεγάλη προσμονή είναι σε μορφή ανεκδότου: Ο Μητσοτάκης Πρωθυπουργός.

Εκτός απ’ τον Τσολιά και τον Μπαλούρδο, που κυκλοφορούν πια και στο συλλογικό μας υποσυνείδητο, υπάρχουν άλλοι χαρακτήρες που κόβουν βόλτες στο μυαλό του Αποστόλη Μπαρμπαγιάννη; Και πόσο κοντά είναι στο να δραπετεύσουν κι αυτοί;
ΑΜ:
Όσο κοντά είναι και η καθαρή έξοδος από τα μνημόνια που ευαγγελίζεται ο Τσίπρας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Nightlife

H "Ταράτσα του Φοίβου" επιστρέφει για να ξορκίσει το κακό

Το "α" βρέθηκε στη συνέντευξη Τύπου στο θέατρο Άλσος (27/5), όπου ο Φοίβος Δεληβοριάς και οι συνεργάτες του μίλησαν για όλα εκείνα που σημαίνουν για τους ίδιους καλοκαίρι, τα παλιά αθηναϊκά αναψυκτήρια και την ανάγκη να φέρουν πίσω το γούρι της "Ταράτσας".

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥς
28/05/2024

Άνοιξη στις πίστες: Ποια προγράμματα συνεχίζουν και ποια ξεκινάνε;

Ειδικά όταν πέφτει αργά, το Πάσχα ορίζει (συνήθως) ένα τέλος σεζόν για τη νυχτερινή διασκέδαση χειμερινού τύπου. Αλλά κάποιοι από τους μεγάλους κλειστούς χώρους της πόλης επιλέγουν να παραμείνουν ανοιχτοί μέχρι να καλοκαιριάσει –με μερικούς, μάλιστα, να προτείνουν και νέα σχήματα.

Αποκλειστικές φωτογραφίες από την "Ταράτσα του Φοίβου"

O Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο θέατρο Άλσος για ένα εντυπωσιακό υπερθέαμα με διαφορετικούς καλεσμένους κάθε εβδομάδα.

Άννα Βίσση: Closing party στο "Hotel Ερμού"

Η Άννα Βίσση και η εξαιρετική της μπάντα θα αποχαιρετίσουν μουσικά το κοινό, μετά από 6 μήνες απολύτως επιτυχημένων και sold out εμφανίσεων.

Τα νέα του "Caja De Musica"

Η Ηρώ, ο Μιθριδάτης, Κατερίνα Ντίνου αλλά και η παρέα Ένας κάποιος είναι ορισμένοι από τους προσκεκλημένους της φιλόξενης μουσικής σκηνής.

Last call για τις MEΛΙSSES με τον Σάκη Ρουβά

Τέσσερις τελευταίες Electric Nights στο "Έναστρον".

Ο Σπύρος Γραμμένος στο club του "Σταυρού του Νότου"

Μια διαφορετική παράσταση κάθε βδομάδα για καθένα από τα Σάββατα του Απριλίου.