Η «Ταράτσα του Φοίβου» είναι το μέρος όπου θέλεις να ανήκεις

Ξεκαρδιστικό, συγκινητικό, αιθέριο και ταξιδιάρικο, το άκρως απολαυστικό φετινό βαριετέ του Φοίβου Δεληβοριά αποκτά στιβαρές βάσεις χάρη στο μονόλογο του Θανάση Αλευρά.

Η «Ταράτσα του Φοίβου» είναι το μέρος όπου θέλεις να ανήκεις

Πρώτα απ’ όλα να επισημάνουμε το απαραίτητο: μια επίσκεψη στη φετινή «Ταράτσα του Φοίβου» είναι από τα καλύτερα δώρα που μπορεί να κάνει κάποιος­ στον εαυτό του. Πρόγραμμα πλήρες και χορταστικό απ’ όλες τις απόψεις, ξεκαρδιστικό, συγκινητικό, αιθέριο, στιβαρό και ταξιδιάρικο, υπόσχεται πολλά και παραδίδει ακόμη περισσότερα. Το τραγουδιστικό κομμάτι αποτελεί, βεβαίως, την αιχμή της πρότασης του Φοίβου Δεληβοριά, χάρη όμως στη γενναιοδωρία του απέναντι σε συνεργάτες και κοινό, αυτό είναι μονάχα η κορυφή του παγόβουνου.

Ιδιοφυές στη σύλληψη και απογειωτικό στην εκτέλεση, το πολυσχιδές πρόγραμμα της φετινής «Ταράτσας» έχει το πακέτο που ζητάς όταν επενδύεις για τη νυχτερινή σου διασκέδαση το χρόνο μιας βραδιάς αλλά και το ποσό των 20 ή 30 ευρώ (και τα ποτά σου έξτρα): έχει γέλιο, έχει κέφι, έχει αισθησιασμό, μαγεία και μελαγχολία, διάολε, μέχρι και μεράκλωμα έχει – έστω και συγκρατημένο. και όλα αυτά με καταιγιστική ροή κι εξαιρετική δομή, με σωστά συγχρονισμένες εναλλαγές για να δίνουν ανάσες στον θεατή αλλά κι εκπλήξεις τόσο κομψά στημένες, που σίγουρα δεν μπορούσες να φανταστείς ανεβαίνοντας σε αυτήν την υπέροχη τοποθεσία.

Η «Ταράτσα του Φοίβου» είναι το μέρος όπου θέλεις να ανήκεις - εικόνα 1

Ωστόσο, τόσο η αεράτη σκηνοθεσία του Άγγελου Τριανταφύλλου και της Νατάσσας Τριανταφύλλη­ όσο και η σαγηνευτική παρουσία­ της Νεφέλης Φασουλή, τα σπαρταριστά ταχυδακτυλουργικά του Alex de Paris και το γαργαλιστικό μπουρλέσκ της Kirby Marzelle (γνωστή αλλιώς και ως La Dandizette) είναι τα μαγικά κομμάτια ενός υπέροχου παζλ, του οποίου η κεντρική εικόνα βρίσκεται αλλού. Κομμάτι της βεβαίως είναι και το ταλέντο του Δεληβοριά στο pick & roll των τάσεων της λαϊκής κουλτούρας, τις οποίες ματσάρει με τις αστικές τους απαρχές, για να αναδείξει την ιστορική συνέχεια μιας πόλης και μιας χώρας όπου όλα τριγύρω αλλάζουνε, μα όλα τα ίδια μένουν.

Η κεντρική εικόνα του πολύχρωμου ψηφιδωτού της «Ταράτσας» είναι η ανάγκη που μας ανεβάζει έως εκεί: η ανάγκη μας όχι απλώς να συγκινούμαστε –να συμπαρασυρόμαστε δηλαδή από πράγματα (ιδέες, συναισθήματα, βιώματα) που μοιραζόμαστε με άλλους–, αλλά να νιώσουμε ότι ανήκουμε. Αυτό είναι που έχει πετύχει άλλωστε ο Φοίβος, που στο πέρασμα των χρόνων έχει διαμορφώσει όχι απλώς ένα επιφανειακό fan base αλλά ένα είδος κοινότητας. Όσοι αισθάνονται μέλη της ξέρουν πως συνυπάρχουν εκεί με συγγενικές ψυχές, ανθρώπους οι οποίοι μοιράζονται έναν τρόπο να αντικρίζουν και να μεταχειρίζονται αυτήν την αγωνία που λέγεται «ανθρώπινη κατάσταση». Έναν τρόπο σκωπτικό και παιγνιώδη, λίγο ανάλαφρο αλλά συγχρόνως ευαίσθητο και μαχητικό, για να σταθείς απέναντι στη φτήνια, στην ευκολία και στον εκφυλισμό. Το ότι ο Φοίβος τα εκφράζει αυτά και μέσα από το mix ’n’ match της «Ταράτσας» του δεν είναι κάποια αποκάλυψη.

Η «Ταράτσα του Φοίβου» είναι το μέρος όπου θέλεις να ανήκεις - εικόνα 2

Αποκάλυψη στη φετινή «Ταράτσα» είναι, ωστόσο, ο Θανάσης Αλευράς – και ειδικότερα ο μονόλογός του. Μια tour de force συναισθηματικής καθαρότητας, μια καταβύθιση στα μελανότερα σημεία της νεοελληνικής ταυτότητας (ο σκοταδισμός, η χαιρεκακία, η παρανοϊκή παρανόηση της έννοιας­ της οικογένειας, ο σεξισμός, η περιθωριοποίηση και ο συνεπακόλουθος κύκλος του μίσους, της βίας και της απόρριψης), η αφήγηση του Θανάση Αλευρά για τον αγώνα ενός νεαρού αγοριού να αγκαλιάσει το σεξουαλικό του προσανατολισμό σε μια μικρή, επαρχιακή και άκρως τοξική κοινωνία είναι αυτό που θέτει την ουσία σε αυτήν τη «δεληβόρεια», ας την πούμε, κοσμοθεωρία.

Είναι το «γιατί» που δίνει νόημα στα «τι» και «πώς» του αστικού νεορομαντισμού του Φοίβου. Και αυτό γιατί ίσως σε ένα χωριό­ κάπου στα βάθη της ελληνικής επαρχίας ένα νεαρό αγόρι μπορεί κάλλιστα να ζει αυτήν τη στιγμή το μίσος και την περιφρόνηση που τόσο οδυνηρά περιγράφει ο Θανάσης Αλευράς στο μονόλογό του. Και αυτή η πιθανότητα, ένας βραχνάς που κρύβεται πίσω από όλη τη βραδιά της «Ταράτσας», με το σπαρταριστό της γέλιο, την αυθεντική της συγκίνηση και τη γνήσια νοσταλγία, είναι το βασικό συστατικό που, σαν σκιά, ακολουθεί τα βήματά σου όταν γυρίζεις στο σπίτι. Εντάξει, αυτό και ο ξεκαρδιστικός φιλιππικός του Αλευρά για την κατάντια της ξενέρωτης αθηναϊκής νύχτας στην επαύριο της παρακμής του μπουζουκόβιου ξεσαλώματος: έπος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Nightlife

H "Ταράτσα του Φοίβου" επιστρέφει για να ξορκίσει το κακό

Το "α" βρέθηκε στη συνέντευξη Τύπου στο θέατρο Άλσος (27/5), όπου ο Φοίβος Δεληβοριάς και οι συνεργάτες του μίλησαν για όλα εκείνα που σημαίνουν για τους ίδιους καλοκαίρι, τα παλιά αθηναϊκά αναψυκτήρια και την ανάγκη να φέρουν πίσω το γούρι της "Ταράτσας".

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥς
28/05/2024

Άνοιξη στις πίστες: Ποια προγράμματα συνεχίζουν και ποια ξεκινάνε;

Ειδικά όταν πέφτει αργά, το Πάσχα ορίζει (συνήθως) ένα τέλος σεζόν για τη νυχτερινή διασκέδαση χειμερινού τύπου. Αλλά κάποιοι από τους μεγάλους κλειστούς χώρους της πόλης επιλέγουν να παραμείνουν ανοιχτοί μέχρι να καλοκαιριάσει –με μερικούς, μάλιστα, να προτείνουν και νέα σχήματα.

Αποκλειστικές φωτογραφίες από την "Ταράτσα του Φοίβου"

O Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο θέατρο Άλσος για ένα εντυπωσιακό υπερθέαμα με διαφορετικούς καλεσμένους κάθε εβδομάδα.

Άννα Βίσση: Closing party στο "Hotel Ερμού"

Η Άννα Βίσση και η εξαιρετική της μπάντα θα αποχαιρετίσουν μουσικά το κοινό, μετά από 6 μήνες απολύτως επιτυχημένων και sold out εμφανίσεων.

Τα νέα του "Caja De Musica"

Η Ηρώ, ο Μιθριδάτης, Κατερίνα Ντίνου αλλά και η παρέα Ένας κάποιος είναι ορισμένοι από τους προσκεκλημένους της φιλόξενης μουσικής σκηνής.

Last call για τις MEΛΙSSES με τον Σάκη Ρουβά

Τέσσερις τελευταίες Electric Nights στο "Έναστρον".

Ο Σπύρος Γραμμένος στο club του "Σταυρού του Νότου"

Μια διαφορετική παράσταση κάθε βδομάδα για καθένα από τα Σάββατα του Απριλίου.