Νατάσσα Μποφίλιου: «Είμαι πολλά σκαλιά πιο κάτω απ’ όσους θαυμάζω»

Με αφορμή το ρεσιτάλ «Μπελ Ρεβ» που παρουσιάζει με τον Θέμη Καραμουρατίδη και τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο στο «Διογένης Studio», μιλάμε μαζί της για τις νέες καλλιτεχνικές ανάγκες της ομάδας, για αφίσες στα παιδικά δωμάτια και για τον Louis CK.

Νατάσσα Μποφίλιου: «Είμαι πολλά σκαλιά πιο κάτω απ’ όσους θαυμάζω»

Το ιδιότυπο και σύγχρονο ρεσιτάλ «Μπελ Ρεβ» είναι το όμορφο όνειρο της ερμηνεύτριας, του συνθέτη Θέμη Καραμουρατίδη και του στιχουργού Γεράσιμου Ευαγγελάτου που γίνεται πραγματικότητα. Ετοιμαζόμαστε για την πρεμιέρα το Σάββατο 25/11 στο «Διογένης Studio», στις 10 παρά τέταρτο ακριβώς, ρωτώντας τη Νατάσσα Μποφίλιου για τις νέες καλλιτεχνικές ανάγκες της ομάδας, ανακαλύπτοντας τα νεανικά της ινδάλματά και... αποκαθηλώνοντας τον Louis CK.

Νατάσσα Μποφίλιου: «Είμαι πολλά σκαλιά πιο κάτω απ’ όσους θαυμάζω» - εικόνα 1

Πώς έκλεισε ο κύκλος της «Βαβέλ»;
Αυτός ο δίσκος έφτασε πιο μακριά από τους προηγούμενους και μας άφησε πολλά τραγούδια. Είμαι πολύ περήφανη για τις παραστάσεις που τον πλαισίωσαν· ήταν οι πιο σωστά δουλεμένες.

Και τώρα μπαίνετε σε ένα «Μπελ Ρεβ»...
Θα δημιουργήσουμε τρεις κόσμους, τρία διαφορετικά περιβάλλοντα, ηχητικά, φωτιστικά, μουσικά και ερμηνευτικά. Μπλέκονται, αλλά έχουν κοινές αναφορές. Η ιδέα προέκυψε από όλες αυτές τις εντυπωσιακές συνθήκες που δημιουργούν οι ξένοι καλλιτέχνες, τη μορφή που παίρνουν τα τραγούδια τους μέσα από τις performances, τις βιωματικές αναφορές και τις αναφορές στις ρίζες τους μέσα στα shows τους. Η βασική σκέψη ήταν να περάσουμε τα τραγούδια μας από ένα βαθιά βιωματικό φίλτρο, με αναφορές σε κόσμους που τους ζούμε ως δικούς μας, σε κόσμους που βρίσκονται αλλού αλλά μας αρέσουν, σε μέρη όπου θα θέλαμε να τραγουδήσουμε μια μέρα. Συζητήσαμε αυτές τις σκέψεις με τον Άγγελο Τριανταφύλλου κι εκείνος μου είπε πως, χωρίς να μπορεί να το εξηγήσει, όταν με σκέφτεται με φαντάζεται κάτω από ένα φοίνικα. Έτσι, μαγικά, αποκαλύφθηκαν οι τρεις άξονες των μουσικών μας επιρροών, δηλαδή η Δύση, οι μεσογειακές ριβιέρες και η Ανατολή. Όπου δηλαδή συναντάς φοίνικες! Θα ακούσετε τραγούδια που έχουμε πάρα πολλά χρόνια να πούμε, διασκευές πολύ σύγχρονες και μη αναμενόμενες.

Είναι πρώτη φορά που κάνετε πολλές διασκευές. Σε τι άλλο διαφοροποιείται το «Μπελ Ρεβ»;
Είναι περισσότερο ένα παιχνίδι και μια δοκιμή με τις αναφορές μας και με όλα όσα κεντρίζουν το ενδιαφέρον μας σήμερα. Είναι η πρώτη φορά που δουλεύουμε χωρίς την ομπρέλα ενός άλμπουμ. Μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε. Επίσης δεν έχω ξαναπαίξει με 16 άτομα ορχήστρα. Δεν ξέρω πώς είναι να έχω από πίσω μου όλους αυτούς τους βιρτουόζους, αλλά νιώθω ευλογημένη που η συνεργασία μας με τον κ. Παπαθεοχάρη μας προσφέρει όλα αυτά τα μέσα. Είναι απεριόριστα απελευθερωτικό αυτό. Ανυπομονώ σαν τρελή να το κάνω. Αλλά πρέπει να ακούσεις τι έχει κάνει ο Θέμης. Ο Καραμουρατίδης, αλήθεια, ξεσάλωσε. Κι ο Γεράσιμος το ίδιο.

Νατάσσα Μποφίλιου: «Είμαι πολλά σκαλιά πιο κάτω απ’ όσους θαυμάζω» - εικόνα 2

Αυτό το παιχνίδι με ποιον τρόπο μεταφέρεται στην πλατεία;
Στις παραστάσεις μας πάντα είχα στο μυαλό μου να φτάσω σε όλους σωματικά. Τώρα όμως θα ήθελα να φτάσουμε σε όλους με τη μουσική και τη φωνή. Έχω την ανάγκη να τραγουδήσω, να παίξω με την εικόνα και τη σκηνική μου παρουσία. Να έχω την ψυχραιμία και την ηρεμία χωρίς αλληλεπίδραση με το κοινό να δοκιμάσω τον εαυτό μου σε πολλά διαφορετικά τοπία. Γι’ αυτό χρησιμοποιούμε τη λέξη ρεσιτάλ, γι’ αυτό η ώρα έναρξης είναι αυστηρή, η παράσταση έχει συγκεκριμένη διάρκεια και η διάταξη των θέσεων είναι οριζόντια ώστε όλος ο κόσμος να κοιτάζει στη σκηνή.

«Ό,τι μου αρέσει δεν διστάζω να το ζηλέψω και να το μιμηθώ. Από τους ανθρώπους που θαυμάζω είμαι πολλά σκαλιά πιο κάτω. Η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές έχω σχολιαστεί για τις δοκιμές μου. Όπως όταν τραγουδούσα το «Σιγά μην κλάψω» με μαλλιά πλατίνα. Έχω όμως πολλές πλευρές. Μπορεί να αρέσουν μπορεί και όχι. Δεν εμπιστεύομαι κάποιον που αρέσει σε όλους.»

Στο εξωτερικό, η κυρίαρχη και εμπορική pop είναι έξυπνη. Η Beyoncé, λ.χ., επισκίασε με το «Lemonade» οποιονδήποτε ορισμό του μουσικού έργου. Εδώ είναι σαν οι καλλιτέχνες να έχουν μία και μόνη αποστολή, «να διασκεδάσουν τον κόσμο».
Έχουν προσπαθήσει πολλές φορές να μας φορέσουν αυτό το ρούχο και αντιστεκόμαστε σθεναρά. Δεν με ενδιαφέρει να διασκεδάσω τον κόσμο. Με ενδιαφέρει να συγκινηθεί, να σκεφτεί, να αφήσει κάτι στην παράστασή μας. Για να συμβεί αυτό πρέπει να είσαι άριστα προετοιμασμένος. Αν δεν δουλέψεις σκληρά και δεν πειραματιστείς, δεν μπορείς ούτε να αφομοιώσεις τις αναφορές σου ούτε να παίξεις μ’ αυτές. Χρειάζεται δουλειά και σκέψη, αλλά σημαίνει και ανασφάλεια μεγάλη. Δεσμεύσαμε το συγκεκριμένο χώρο και πρέπει να μπορούν να πληρωθούν όσοι δουλέψουν, να είναι ευχαριστημένος ο επιχειρηματίας και, βέβαια, εμείς να κάνουμε αυτό που θέλουμε. Αυτό είναι μεγάλο ξεβόλεμα.

Κινδυνεύει η ελληνική μουσική από την τεμπελιά;
Θανάσιμα. Έχω δει τεράστια ταλέντα να μένουν στάσιμα. Αν μου έλεγε κάποιος ότι θα παρέμενα για πάντα πετυχημένη επαναλαμβάνοντας απλώς τον εαυτό μου, θα έλεγα ότι δεν αντέχω να την κάνω άλλο αυτήν τη δουλειά. Μη σώσω να είμαι πάνω στη σκηνή χωρίς προκλήσεις. Γι’ αυτό έχω plan B και plan C.

Τι άλλο θα μπορούσες να κάνεις;
Θα γινόμουν και γαμώ τους εμπόρους. Ή θα ασχολιόμουν με την εκπαίδευση.

Νατάσσα Μποφίλιου: «Είμαι πολλά σκαλιά πιο κάτω απ’ όσους θαυμάζω» - εικόνα 3

Τα νέα παιδιά δουλεύουν σκληρά ή βαδίζουν στα σίγουρα;
Αυτή είναι η στιγμή που έρχονται οι επόμενοι. Μ’ αρέσει πολύ η Παυλίνα Βουλγαράκη. Είναι αστέρι. Ποντάρω επίσης, σε άλλο ύφος, στη Μυρτώ Βασιλείου, γιατί έχει φρεσκάδα, τρυφερότητα, αθωότητα και τρομερή ερμηνευτική ωριμότητα. Μ’ αρέσει τρομερά η τριάδα των Γιάννη Βασιλόπουλου, Σπύρου Παρασκευάκου και Δήμητρας Σελεμίδου.... Τι ερμηνεύτρια! Ξετυλίγει ένα κουβάρι που ξεκινάει από τη Φλέρυ και τη Δημητριάδη και συνεχίζει στη Μούσχουρη. Σου αναφέρω κορίτσια, γιατί είμαι κορίτσι. Να αναφερθούν οι άντρες στους άντρες.

Μου δίνεις μια έμμεση πάσα για να σε ρωτήσω για το σεξισμό στην ελληνική μουσική σκηνή.
Υπάρχει απέραντος σεξισμός. Για έναν άντρα είναι όλα πολύ πιο εύκολα. Ξεκάθαρα.

Τώρα που γίνονται όλες αυτές οι αποκαλύψεις, για μεγαλοπαραγωγούς και σκηνοθέτες του Χόλιγουντ, για το Louis CK...
[Πιάνει το κεφάλι της] Συγνώμη, τι έκανε ο Louis CK; Είναι ο θεός μου. Τον λατρεύω! [Της αναφέρω τις καταγγελίες για ανάρμοστη σεξουαλική συμπεριφορά] Δεν το πιστεύω! Τι λες τώρα; [Μουρμουρίζει] Τι άλλο θα μας βρει τώρα που μείναμε χωρίς Kevin Spacey στο «House of Cards»; Μπήκα στη μουσική με λατρεία για τους ανθρώπους, χωρίς να μπορώ να ξεχωρίσω τον άνθρωπο από τον καλλιτέχνη. Κι αισθάνθηκα φοβερή απογοήτευση σε αρκετές περιπτώσεις. Έχω εκπαιδεύσει, λοιπόν, τον εαυτό μου να τα διαχωρίζω. Ναι, είναι χυδαία και καταδικαστέα η συμπεριφορά του Louis CK, και ορθώς τιμωρείται για να μεταμεληθεί και να παραδειγματίσει άλλους, αλλά δεν μπορώ να αμφισβητήσω το ταλέντο του.

Σου γκρέμισα, λοιπόν, ένα ίνδαλμα... Στα εφηβικά σας χρόνια ποια ήταν τα ινδάλματά σας;
Τον Γεράσιμο τον έχω συνδέσει με το T-shirt από το μιούζικαλ «Cats». Ο Θέμης ζωγράφιζε και κρέμαγε πορτρέτα της Tori Amos, της Annie Lennox και της Mariah Carey. Εγώ στα βιβλία μου στο λύκειο κόλλαγα τον Jim Morrison, τις Τρύπες και ένα εξώφυλλο της Sarah Brightman που μου άρεσε πολύ. Ξέρω, ντροπή μου!

• Για το «Μπελ Ρεβ» διατίθενται εισιτήρια χωρίς υποχρεωτική κατανάλωση ποτού.
• Η διάταξη των θέσεων στα δύο διαζώματα είναι θεατρική.
• Οι θέσεις στο άνω διάζωμα (15€-35€) είναι σε πολυθρόνες θεάτρου, για μη καπνίζοντες.
• Οι θέσεις στο κάτω διάζωμα (20€-35€) είναι σε καναπέδες και τραπέζια σε παράλληλη διάταξη με τη σκηνή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Nightlife

H "Ταράτσα του Φοίβου" επιστρέφει για να ξορκίσει το κακό

Το "α" βρέθηκε στη συνέντευξη Τύπου στο θέατρο Άλσος (27/5), όπου ο Φοίβος Δεληβοριάς και οι συνεργάτες του μίλησαν για όλα εκείνα που σημαίνουν για τους ίδιους καλοκαίρι, τα παλιά αθηναϊκά αναψυκτήρια και την ανάγκη να φέρουν πίσω το γούρι της "Ταράτσας".

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥς
28/05/2024

Άνοιξη στις πίστες: Ποια προγράμματα συνεχίζουν και ποια ξεκινάνε;

Ειδικά όταν πέφτει αργά, το Πάσχα ορίζει (συνήθως) ένα τέλος σεζόν για τη νυχτερινή διασκέδαση χειμερινού τύπου. Αλλά κάποιοι από τους μεγάλους κλειστούς χώρους της πόλης επιλέγουν να παραμείνουν ανοιχτοί μέχρι να καλοκαιριάσει –με μερικούς, μάλιστα, να προτείνουν και νέα σχήματα.

Αποκλειστικές φωτογραφίες από την "Ταράτσα του Φοίβου"

O Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο θέατρο Άλσος για ένα εντυπωσιακό υπερθέαμα με διαφορετικούς καλεσμένους κάθε εβδομάδα.

Άννα Βίσση: Closing party στο "Hotel Ερμού"

Η Άννα Βίσση και η εξαιρετική της μπάντα θα αποχαιρετίσουν μουσικά το κοινό, μετά από 6 μήνες απολύτως επιτυχημένων και sold out εμφανίσεων.

Τα νέα του "Caja De Musica"

Η Ηρώ, ο Μιθριδάτης, Κατερίνα Ντίνου αλλά και η παρέα Ένας κάποιος είναι ορισμένοι από τους προσκεκλημένους της φιλόξενης μουσικής σκηνής.

Last call για τις MEΛΙSSES με τον Σάκη Ρουβά

Τέσσερις τελευταίες Electric Nights στο "Έναστρον".

Ο Σπύρος Γραμμένος στο club του "Σταυρού του Νότου"

Μια διαφορετική παράσταση κάθε βδομάδα για καθένα από τα Σάββατα του Απριλίου.