Καθώς η σεζόν φτάνει στο τέλος της, κάνουμε έναν απολογισμό των μουσικών προγραμμάτων και σχημάτων που πρότειναν πίστες και μουσικές σκηνές. Οι νέοι χώροι, τα απρόσμενα καλλιτεχνικά παντρέματα ή ακόμη και οι αναμενόμενες προτάσεις συνέθεσαν ένα νυχτερινό σκηνικό, το οποίο, παρόλο που συνέχισε να επηρεάζεται από την κρίση, όχι μόνο δεν μας έκανε να βαρεθούμε αλλά ικανοποίησε σε μεγάλο βαθμό τις προσδοκίες που δημιούργησε.
Χρόνος (κρίσης) μπαίνει, χρόνος (κρίσης) βγαίνει κι όμως η νυχτερινή Αθήνα δεν δείχνει να το βάζει κάτω. Σίγουρα η κατανάλωση παρουσιάζει κάμψη, η σεζόν έχει συρρικνωθεί, οι μέρες λειτουργίας έχουν περιοριστεί, το ίδιο και η διάθεση για πειραματισμούς – κι όλα αυτά ίσχυσαν και φέτος και απασχόλησαν τους επιχειρηματίες. Αν σταθούμε όμως από την πλευρά του κοινού, η σεζόν που φτάνει άτυπα στο τέλος της αυτήν την Κυριακή (υπάρχουν ονόματα που πάνε στην παράταση μετά τις διακοπές του Πάσχα και χώροι που θα λειτουργήσουν μέχρι τις αρχές Ιουνίου) προσέφερε πολλές επιλογές, από τις πιο safe μέχρι τις πιο ιντριγκαδόρικες, κι από τις πιο παρεΐστικες μέχρι τις πιο γκράντε.
Ένα στοιχείο που αξίζει να υπογραμμιστεί είναι η εμφάνιση νέων χώρων: δυναμικό entry με συγκεκριμένη πρόταση έκαναν μουσικές σκηνές όπως το «ΙΛΙΟΝ Plus», που μας ξανάφερε στην ξεχασμένη περιοχή της Πατησίων, το «PassPort Κεραμεικός» που δημιουργήθηκε από τη φιλόδοξη ομάδα του πειραιώτικου «PassPort», το «Loft» του bio-εστιατορίου «Nice ’n’ Easy» που δημιούργησε μια ποιοτική μουσική εστία στην Κηφισιά και, πιο πρόσφατα, το ιστορικό «Can Can», που ξανάνοιξε τις πόρτες του με τον Τζίμη Πανούση και θα τον φιλοξενήσει και μετά το Πάσχα για δύο βραδιές.
Σε άλλη μουσική όχθη, εντυπωσιακοί νέοι χώροι που προστέθηκαν στο χάρτη ήταν το «Box Athens» και το «Hotel Ερμού» (και τα δύο από την ομάδα του Γιάννη Μωράκη), το «Estate», μια all-inclusive πρόταση με προσεγμένο εστιατόριο, μπαρ και σταρ στη σκηνή τον Σάκη Ρουβά (το concept θα κατέβει στο «Ακρωτήρι» το καλοκαίρι), και, τέλος, το «Apotheke» στο χώρο του παλιού «Wild Rose». Γνώριμοι και καινούργιοι χώροι παρουσίασαν προτάσεις για κάθε γούστο. Αν ήθελες, για παράδειγμα, να βρεθείς σε ένα μεγάλο πάρτι, πήγαινες στον Γιώργο Σαμπάνη στο «Acro» (τρίτη χρονιά και τα vibes παρέμειναν σε μεγάλη ένταση), στις ΜΕΛΙSSES στο «Box», όπου αισθανόσουν σαν να κάνεις clubbing σε σκηνικό «TRON», ή στον Μύρωνα Στρατή και τον Ησαΐα Ματιάμπα που ίδρωσαν τη φανέλα στον «Σταυρό».
Για ερμηνευτικό ρεσιτάλ, εμπιστευτήκαμε και πάλι τα γυναικεία ονόματα: η Ελεωνόρα Ζουγανέλη και η Φωτεινή Βελεσιώτου παρουσίασαν το ιντριγκαδόρικο ντουέτο τους στην «Ακτή Πειραιώς» (με την Ελεωνόρα να καταλήγει ανεβασμένη στα τραπέζια), η Άννα Βίσση έκανε ένα φοβερό comeback στο «Hotel Ερμού» (την προλαβαίνετε μέχρι και την Κυριακή των Βαΐων, αλλά θα βρίσκεται εκεί και του χρόνου), η Δήμητρα Γαλάνη, η Ελένη Τσαλιγοπούλου και η Γιώτα Νέγκα μάγεψαν στο «PassPort Κεραμεικός», η Νατάσσα Μποφίλιου έστησε με τον Θέμη Καραμουρατίδη και τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο μια άρτια, αξιοθαύμαστη για πολλούς λόγους και ολοκληρωμένη «Βαβέλ» (θα βρίσκεται εκεί για τρεις ακόμη εμφανίσεις μέχρι και τις 13/5), η Ματούλα Ζαμάνη δημιούργησε ατμόσφαιρα πανηγυριού στο Club του «Σταυρού», ενώ με τη Μαρία Παπαγεωργίου ξεκινούσαμε την εβδομάδα μας στον ίδιο χώρο.
Από τα σκηνικά παντρέματα που παρουσιάστηκαν, κάποια δούλεψαν και κάποια όχι (αξιολογώντας τα σε καλλιτεχνικό επίπεδο). Ξεχωρίσαμε την πρόταση του Αντώνη Ρέμου να εντάξει στο πρόγραμμά του ένα αφιέρωμα στο πενηντάχρονο έργο του Χρήστου Νικολόπουλου (η πρόταση παρουσιάστηκε σε δύο φάσεις, η δεύτερη εκ των οποίων, με τη Γλυκερία, θα πάει μέχρι το Σάββατο του Λαζάρου), καθώς και την αρμονική συνύπαρξη του Γιώργου Νταλάρα και του Μίλτου Πασχαλίδη στο «PassPort Κεραμεικός», την εκρηκτική του Βασίλη Καρρά και του Γιώργου Μαζωνάκη στο «Έναστρον» και τη διασκεδαστική του Γιώργου Μαργαρίτη και της Ραλλίας Χρηστίδου στις «Γραμμές».
Άλλα highlights της σεζόν ήταν το τελειοθηρικό one-man show του Νίκου Βέρτη στο «Κέντρο Αθηνών», η επιστροφή του Γιάννη Πάριου που ξεσήκωνε τους hardcore fans του, τα (αναμενόμενο) sold out του Μίλτου Πασχαλίδη και του Σωκράτη Μάλαμα στον «Σταυρό», ο συγκινητικός Φοίβος Δεληβοριάς στο «PassPort Κεραμεικός» (η «Καλλιθέα» θα παρουσιαστεί τον Μάιο και στον «Σταυρό»), καθώς και το πολύχρωμο «Selfie» των Άγαμοι Θύται στην «Άνοδο». Εννοείται ότι κάποιοι κινήθηκαν στα πιο σίγουρα (αυτό ισχύει κυρίως για τις πίστες), ωστόσο η σεζόν είχε έναν πλουραλισμό και μια ποικιλία που σε μεγάλο βαθμό ικανοποίησαν τις προσδοκίες μας.