Με μια συναυλία αφιερωμένη σε αριστουργήματα του 20ού αιώνα ξεκινά τη νέα καλλιτεχνική περίοδο η Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων, την Τρίτη 12 Νοεμβρίου στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο "Μαρία Κάλλας". Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σημαντικά έργα από την παγκόσμια μουσική κληρονομιά, που ξεχωρίζουν τόσο για την ιστορία τους όσο και για τη σπάνια εκτέλεσή τους στις αίθουσες συναυλιών.
Με επικεφαλής τον αρχιμουσικό Βλαδίμηρο Συμεωνίδη και σολίστ τον Θοδωρή Τζοβανάκη το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
- Adagio του Σάμιουελ Μπάρμπερ, ένα εμβληματικό έργο, ταυτισμένο με την έννοια του πένθους. Αποτελεί επεξεργασία για ορχήστρα εγχόρδων του αργού μέρους από το Πρώτο Κουαρτέτο του συνθέτη και η εκτέλεσή του τον Νοέμβριο του 1938 από την ορχήστρα του NBC υπό τον Αρτούρο Τοσκανίνι έκανε τον νεαρό Μπάρμπερ ευρέως γνωστό στην Αμερική.
- Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 2 του Ντμίτρι Σοστακόβιτς, το οποίο χαρακτηρίζεται από μια αίσθηση νεανικής φρεσκάδας και αισιοδοξίας, καθώς γράφτηκε το 1957 ως δώρο για τα γενέθλια του γιου του, Μαξίμ
-
Συμφωνία αρ. 2 (γνωστή και ως "Συμφωνική Φαντασία") του Κουρτ Βάιλ, ένα ξεχασμένο αριστούργημα που σπάνια παρουσιάζεται στο κοινό. Μια σύνοψη της μουσικής επανάστασης που ο Κουρτ Βάιλ ξεκίνησε ως παιδί θαύμα στα μέσα της δεκαετίας του ’20. Εγκαταλείποντας τη ναζιστική Γερμανία τον Μάρτιο του 1933, ο συνθέτης πήρε μαζί του το προσχέδιο της Συμφωνίας, την οποία ολοκλήρωσε κατά τη σύντομη εξορία του στο Παρίσι ως αποχαιρετισμό στην πατρίδα του.
Δείτε όλες τις συναυλίες της εβδομάδας στον οδηγό μουσικής του "α".
Περισσότερες πληροφορίες
Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων
Με επικεφαλής τον αρχιμουσικό Βλαδίμηρο Συμεωνίδη παρουσιάζε έργα από την πλούσια μουσική ανθολογία του 20ού αιώνα, των Κουρτ Βάιλ, Σάμιουελ Μπάρμπερ και Ντμίτρι Σοστακόβιτς. Η Συμφωνία αρ. 2 του Κουρτ Βάιλ παίζεται σπάνια στις αίθουσες· πρόκειται για ένα ξεχασμένο αριστούργημα, μια σύνοψη της μουσικής επανάστασης που ο συνθέτης ξεκίνησε ως παιδί θαύμα στα μέσα της δεκαετίας του ’20. Εγκαταλείποντας τη ναζιστική Γερμανία τον Μάρτιο του 1933, ο Βάιλ κουβαλά στις αποσκευές του το προσχέδιο της Συμφωνίας, την οποία ολοκληρώνει κατά τη σύντομη εξορία του στο Παρίσι ως αποχαιρετισμό στην πατρίδα του. Το Adagio του Σάμιουελ Μπάρμπερ είναι ένα εμβληματικό έργο, ταυτισμένο με την έννοια του πένθους. Αποτελεί επεξεργασία για ορχήστρα εγχόρδων του αργού μέρους από το Πρώτο Κουαρτέτο του συνθέτη και η εκτέλεσή του τον Νοέμβριο του 1938 από την ορχήστρα του NBC υπό τον Αρτούρο Τοσκανίνι έκανε τον νεαρό Μπάρμπερ ευρέως γνωστό στην Αμερική. Σε αντίθεση με την αιχμηρή μοντέρνα αισθητική του Πρώτου Κοντσέρτου, το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 2 του Ντμίτρι Σοστακόβιτς χαρακτηρίζεται από νεανική φρεσκάδα και αισιοδοξία, ίσως γιατί γράφτηκε από τον συνθέτη το 1957 ως δώρο γενεθλίων για τον γιο του Μαξίμ.