Συναυλίες 2024: Μεγαλύτερα σόου, ακριβότερα εισιτήρια και χώροι κατώτεροι των προσδοκιών

Η συναυλία της Olivia Rodrigo στην γερμανική Uber Arena ήταν μια αποκάλυψη για όσα λείπουν στις εγχώριες φεστιβαλικές διοργανώσεις.

Uber Arena

Καλοκαίρι σημαίνει συναυλίες και ακόμα περισσότερο φεστιβάλ: ανακάλυψη νέων καλλιτεχνών που κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως support στους headliners, αναμονή για τη μεγάλη είσοδο του κορυφαίου καλλιτέχνη στη σκηνή, συζητήσεις για το ποια και πόσα live έχει κλείσει ο καθένας και σφυγμομέτρηση των τάσεων. Μαζί έρχεται και το μόνιμο ερώτημα: τι συναυλίες θέλουμε τελικά; Κάθε χρόνο επιχειρώ να απαντήσω ανάλογα και με τις τάσεις και τις ανάγκες της χρονιάς, αλλά φέτος η λύση ήρθε σχεδόν αυτόματα: με άνεση και ηρεμία. Το περασμένο σαββατοκύριακο με βρήκε στο Βερολίνο σε ένα ταξίδι που σχεδίαζα από το φθινόπωρο, αφορμή του οποίου στάθηκε η περιοδεία της Olivia Rodrigo, της νεαρής σούπερ σταρ που κατάφερε μόλις από το ντεμπούτο της "Sour" να πετάξει από πάνω της το στίγμα του Disney kid και να αρθρώσει μια στιβαρή φωνή, η οποία εκφράζει χωρίς αναστολές λιγότερο ή περισσότερο σοβαρούς και συχνούς προβληματισμούς των έφηβων και νεαρών γυναικών.


Με τον δεύτερο δίσκο της "Guts" η επιτυχία συνεχίστηκε και μαζί ήρθε η ώρα να δούμε από κοντά ένα αστέρι να γεννιέται· όχι βέβαια στη χώρα μας, όπου σχολιάζεται συχνά μεταξύ μουσικόφιλων η αργοπορημένη άφιξη σημαντικών ονομάτων, αλλά στη γερμανική πρωτεύουσα. Το σαββατόβραδο κατευθυνθήκαμε στην κατάμεστη Uber Arena (πρώην Mercedes-Benz Arena) με χωρητικότητα 17.000 ατόμων· κι αν η Rodrigo μας εντυπωσίασε με την αυτοπεποίθηση, το καλοσχεδιασμένο σόου και την επικοινωνία της με το κοινό, αυτό που μας συγκλόνισε ήταν πως για να βρεθούμε στις θέσεις μας, κάπου στο πίσω μέρος του σταδίου, μας πήρε λιγότερο από δέκα λεπτά, χωρίς να φτάσουμε ιδιαίτερα νωρίς και αφού μάλιστα περάσαμε έλεγχο.


Να κάτι που δεν μας συμβαίνει συχνά στην Ελλάδα· όσοι συχνάζουμε σε φεστιβάλ και συναυλίες ξέρουμε ότι προϋποθέτουν γαϊδουρινή υπομονή, είτε αφορά την προμήθεια νερού, ποτού και φαγητού, ή συχνότερα την έξοδο από το χώρο και την μετακίνηση προς και με συγκοινωνίες (αν υπάρχουν διαθέσιμες εκείνη την ώρα). Τώρα μάλιστα που οι διοργανώσεις φαίνεται να στρέφονται σε μεγάλες, απαιτητικές παραγωγές, ένα πάγιο αίτημα του εγχώριου κοινού είναι η κατάλληλη ώρα να συζητήσουμε σοβαρά πώς θα βελτιωθεί ουσιαστικά η συναυλιακή εμπειρία. Διότι η επιτυχία ενός live δεν εξαρτάται μόνο από τον καλλιτέχνη και την ποιότητα του σόου του, αλλά και από τη δυνατότητα του κοινού να την απολαύσει χωρίς στρες και υπερβολική ταλαιπωρία. Πόσο μάλλον όταν το κόστος των εισιτηρίων έχει πάρει για τα καλά την ανηφόρα· λογικό μεν αν υπολογίσουμε τον πληθωρισμό και το συνολικό μπάτζετ αυτών των παραγωγών, αλλά εύλογα αυξάνονται και οι απαιτήσεις από τη μεριά του κοινού. 


Όταν μπαίνει μάλιστα στην κουβέντα ο συναυλιακός τουρισμός, τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα πιο πολύ. Αντέχει η Αθήνα άλλο ένα τουριστικό ξέσπασμα; Είναι δίκαιο να γίνονται εκδηλώσεις με κόστος που μπορούν να υποστηρίξουν μόνο επισκέπτες στη χώρα, αποκλείοντας τον μέσο πολίτη; Και ακόμα κι αν βρεθούν ισορροπίες για τα παραπάνω, πόσοι τουρίστες θα φύγουν ικανοποιημένοι από μια μουσική εμπειρία κατά πολύ κατώτερη από εκείνη που έχουν συνηθίσει στις χώρες τους;


Η υποστήριξη των υποδομών και των διοργανώσεων από την πολιτεία μπορεί να γίνει το κλειδί ώστε οι τελευταίες να συνεχίσουν να έχουν έναν αληθινά επιτυχημένο αντίκτυπο στο μουσικόφιλο κοινό· αρκεί βέβαια και οι ίδιες να μελετήσουν τους ανταγωνιστές τους στο εξωτερικό και να βελτιώσουν το προϊόν που προσφέρουν ώστε να ανταποκρίνεται στο απαιτούμενο αντίτιμο. 
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

O Χρήστος Δάντης συναντά τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου στο CT Garden

O λαϊκός τραγουδιστής, συνθέτης, στιχουργός και παραγωγός συναντά στη σκηνή μετά 20 ολόκληρα χρόνια τον καλό του φίλο και αγαπημένο ερμηνευτή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Οι Puressence ξανά στην Αθήνα μετά από 11 χρόνια

Το συγκρότημα από το Μάντσεστερ επιστρέφει στην Αθήνα για ένα μοναδικό live στο "Floyd".

Death Disco Indoor Festival: Ένα σκοτεινό διήμερο στο "Fuzz"

Το Death Disco Festival επιστρέφει, αυτή τη φορά σε indoor mood για ένα σκοτεινό Σαββατοκύριακο με τους Twin Tribes, Linea Aspera, Suicide Commando και Ultra Sunn μεταξύ άλλων.

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τον Λεωνίδα Καβάκο και το Apollωn Ensemble μας έδωσε μια γεύση από το πώς η αρχαία Μεσσήνη μπορεί να εμπνεύσει αξέχαστα πολιτιστικά δρώμενα

Ακούγοντας στο Εκκλησιαστήριο/Ωδείο της Αρχαίας Μεσσήνης, το εξαιρετικής βιρτουοζιτέ και χημείας ενσάμπλ να παιζει τα κοντσέρτα για βιολί του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, ήξερα ότι αυτή θα ήταν μια ανάμνηση ζωής.

Οι Duran Duran υποδέχονται τον JC Stewart στο Release Athens 2024

Η διασκευή του στο "I’ll Be There For You", της θρυλικής σειράς "Friends", έγινε viral σε ολόκληρο τον πλανήτη και τον ανέδειξε σε έναν ανερχόμενο τραγουδοποιό.

Ο δικός μας σοφός, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης

Ο φετινός Ιούλιος ξεκίνησε με Αλκίνοο Ιωαννίδη και την ιστορική μπάντα του στον Λυκαβηττό, είκοσι τέσσερα χρόνια μετά τις πρώτες κοινές τους εμφανίσεις και την ηχογράφηση του live album "Εκτός τόπου και χρόνου". Άλλη μια βραδιά με τη σοφία, την αξιοπρέπεια, και τη δύναμη της μουσικής και του λόγου του Αλκίνοου. Άραγε τον ακούει κανείς;

Μπορεί μια playlist με nature sounds από την Greenpeace να βοηθήσει τη φύση;

Η Greenpeace έφτιαξε την ιδανική, natured themed playlist για να αποδράσουμε από το άγχος της καθημερινότητας.